ubuntu 6.10 + hd encryptie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik wou mijn hd's encrypteren en heb dus eerst wat opzoekingswerk verricht en kwam tot een paar resultaten,

het simpelste leek mij truecrypt maar dat doet me denken aan de windowsvariant en ik dacht dat dat niet zo veilig was en wel te kraken viel.

Na wat verder zoeken kwam ik op dm_crypt + LUKS ( leek mij simpel te installeren, maar de howto dat ik vond bleek enkel te installeren voor een bijkomende partitie, maar ik zou mijn root hd ook willen encrypten.

en daarna kwam ik op dm_crypt + loop-AES, maar voor dat moest ik blijkbaar mijn kernel recompilen ofzo :s

heeft iemand misschien geen degelijke howto om dm_crypt + luks of dm_crypt + loop AES te installeren? Ik zou het graag op een goeie manier doen zodat ik later opeens bij een reboot mijn hd's niet meer kan accessen.

Graag had ik ook geweten welk het veiligst is en tmeest aanbevolen?

ik heb ook eens dit forum doorgelicht en vond enkle dm_crypt, maar dat topic werd blijkbaar niet direct beantwoord :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 15:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Hoezo zou de windows-variant van Truecrypt te kraken zijn? Heb je daar bronnen voor?
Waarschijnlijk is het een assumptie van jou, want Truecrypt is een van de betere, zo niet de beste, versleutelprogramma's to date.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
het simpelste leek mij truecrypt maar dat doet me denken aan de windowsvariant en ik dacht dat dat niet zo veilig was en wel te kraken viel.
Enkel omdat ze het programma voor Windows hebben geschreven betekent niet dat het niet veilig kan zijn hoor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Even zoeken kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Truecrypt is voor zover het bekend is zo veilig als wat. In principe is elk (modern) encryptiealgoritme redelijk veilig, het is vaak de implementatie waar het fout gaat.

Windows wachtwoorden worden in setjes van 7 karakters gehakt, dan uppercase gemaakt en er mogen geen speciale tekens gebruikt worden................ sjah dan blijft er van een goede encryptie niets over.

Als jij truecrypt gebruikt met AES en Blowfish wil ik de vent zien die dat binnen een paar maanden gedecrypt heeft (zonder de mazzel van de speld in de hooiberg) :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jealma schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 17:48:
Hoezo zou de windows-variant van Truecrypt te kraken zijn? Heb je daar bronnen voor?
Waarschijnlijk is het een assumptie van jou, want Truecrypt is een van de betere, zo niet de beste, versleutelprogramma's to date.
ik had dat ergens opgevangen maar niet direct bronnen van :x

@tomato
laatste link ziet er intressant uit :D zal het eens bekijken.

en ik heb wel degelijk gegoogeld hoor o.o

edit:

net truecrypt 4.3 geinstalleerd en begonnen aan encryptie ( aes 256 bit ) duurt wel verr*kt lang :o nog een goei 32u te gaan :/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2007 23:29 ]

Pagina: 1