Nieuw Game PC (+/- 1800 euro)

Pagina: 1
Acties:

• sporasub
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-10-2022

sporasub

Hellfire: Orc Hunter lvl 40

Topicstarter
Heren & verdwaalde Dames ;),

Ik ben aan het rond kijken voor een nieuw systeem en heb al veel info vergaard, en hieruit is mijn volgende keuze ontstaan:

Moederbord: Asus Striker Extreme (Retail, Sound, Gb-LAN, RAID, FireWire, ATX) € 309,-
Mijn keuze viel hierop door de goede(c.q. makkelijke) overklokmogelijkheden, zeer goede ervaringen(met de nieuwe revision set), ondersteuning van Quad-core(voor over een paar jaar) en een 1333mhz FSB.
Het is mij alleen niet echt duidelijk wat voor voordelen de Extreme heeft tegenover de normale die 30-40 euro goedkoper is.

CPU: Intel® Core™ 2 Duo E6600 (Boxed, FC-LGA6)€ 235,-
Lijkt me een vrij duidelijke keus ;), ik lees er zeer goede ervaringen over, en zeer goede overklok mogelijkheden.

Geheugen: G.E.I.L. 2GB DDR2-800 Kit€ 149,-
Timings
CAS Latency (CL) 4
RAS-to-CAS-Delay (tRCD) 4
RAS-Precharge-Time (tRP) 4
Row-Active-Time (tRAS) 12
Voor het geheugen ben ik er ook nog niet over uit, ik heb niet veel ervaring met geheugen, latency's en vooral goede samenwerking met het moederbord. Dit lijkt mij prima geheugen maar suggesties zijn meer dan welkom!

Corsair CMPSU-520HX 520Watt, ATX/EPS12V€ 112,-
Ik heb veel goede reviews en verhalen gelezen over deze voeding en 520watt lijkt me meer dan genoeg.

Asus EN8800GTX/HTDP € 569,-
Voor de kaart ben ik er ook nog niet over uit, of ik nu deze kaart neem, of dat ik nu 1 8800GTSje (voor nu meer dan genoeg en later een 2de in SLI) gezien de nu nog hoge prijs van de GTX en uiteraard de ondersteuning van DX10 doet mij deze keus maken.

Creative X-Fi Extreme Gamer OEM€ 69,-
Prima kaart naar mijn idee, goede geluidsprocessor en ondersteuning voor asio 2.0.
Deze kaart wil ik namelijk gebruiken om naast games, lekker te DJ'en met de Behringer BCD3000 (moet nog uitkomen, het is de opvolger van de BCD2000 die nadat ik het 25 pagina's tellende topic heb doorgelezen toch teveel Bugs schijnt te hebben).

Western Digital Raptor (Bulk, WD360ADFD, SATA) € 109,-
Prima HDD! Ik heb er nu al 1 en dus wil ik ze in RAID-0 opstelling gebruiken naast de 200GB HDD die ik nu ook al heb.

Chieftec Giga GX-01SL€ 99,-
De kast is enigzins goed geprijsd, mooi genoegen biedt genoeg ruimte ook ten opzichte van air-flow.

Daarnaast zoek ik nog een goed proc. koeler die het goed uithoudt tijdens het overklokken en mijn keuze is gevallen op de Articcooler 7 pro.

Wat ik al heb:
Samsung 19" 930BF 4ms. (prima schermpje:))
Logitech elite keyboard
Razer Diamondback.

Mocht iemand nog enige op/aan-merkingen hebben of suggesties hoor ik het heel graag.

Verwijderd

Moederbord is overbodig duur, en de geluidskaart legt het af tegen een club 3d theatron dts imo.
Ook laat je duidelijk merken dat je niet echt nagedacht hebt over de keuze van je moederbord, gewoon het duurste genomen en toen je niet eens het verschil wist weer gewoon de duurste genomen.

Voor de rest laat je niet heel duidelijk merken wat je ermee wilt.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2007 17:37 ]

Verwijderd

Moederboard is veel te duur, neem bijv. een P5N32-E SLI of een P5B Deluxe.
Verder raad ikj je de XtremeMusic aan. De gamer is alleen iets kleiner en duurder.

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-01 15:34

CdD

Moederbord

Die Asus Striker Extreme is ontzettend duur. Ik zou een goedkoper mobo kopen, want het verschil tussen dit mobo en een mobo van € 200,- ga jij niet merken plus het feit dat je dan € 100,- minder kwijt bent (wat je evt. in een ander onderdeel kan investeren ;) ).
Hier een paar alternatieven:
• GigaByte 965P-DQ6 » € 220,-
• Asus Commando P965 » € 220,-
• Asus P5W DH Deluxe » € 190,-
• Asus P5N32-SLI Premium » € 180,-
Of misschien zelfs deze:
• GigaByte 965P-DS3 € 115,-
Want, wat wil jij per sé op je mobo hebben wat dit goedkope mobo niét heeft? :o
Het is mij alleen niet echt duidelijk wat voor voordelen de Extreme heeft tegenover de normale die 30-40 euro goedkoper is.
Mij ook niet. Mijn conclusie: neem een goedkoper mobo.

Behuizing

De Chieftec Giga GX-01SL? Heb je al de Antec Nine Hundred gezien?

Afbeeldingslocatie: http://hi-techreviews.com/reviews_2006/Antec_900/900_q.jpg

Ontzettend mooie kast imo, en net zo duur als deze Chieftec. Ik zou voor de Antec gaan, want:
• The looks O+
• Betere airflow dan de Chieftec

Processor koeler

• Scythe Infinity € 45,-
• Scythe Ninja € 40,-
• Thermaltake Big Typhoon 120 VX € 40,-
• Zalman CNPS 9700 LED € 50,-

Vier goeie koelers. Deze zijn absoluut beter dan die Arctic Freezer 7 Pro.
Ik zou zeker een goeie koeler kopen, ook i.v.m. overklokken. Met jouw budget moet dat makkelijk kunnen. Samen met die Antec Nine Hundred kan je de temperatuur van je CPU dan lekker laag houden.

Alle prijzen heb ik trouwens ff van Alternate site gehaald.

99pixels.nl

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:26
Inderdaad een ander bordje nemen voor de prijs dat zoiezo :)

Waarom neemt iedereen ddr2 800 mhz als je cpu maar op 1066 draaid ? gedeeld door 2 is juist 533 mhz .. scheeld je zo ook weer 100 euro als je 667mhz neemt ( waarom dan die extra ? is even duur als 533 )

Tenzij je wilt overclocken of teveel geld wil uitgeven wat je beter kan besteden (overbodige post als ik niet gelezen heb ;) )
Verder vind ik die Chieftec behoorlijk lelijk maar dat is mijn smaak

Kwa schijf goeie keuze :)

succes

[ Voor 9% gewijzigd door Mektheb op 20-04-2007 17:42 ]

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Bordje is idd duur maarja als je t geld hebt :P

Verwijderd

Dutch_Razor schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 18:29:
Bordje is idd duur maarja als je t geld hebt :P
Kun je het in een budget van 1800 beter aan iets anders uitgeven.

Verwijderd

Jah, beetje zonde van het geld. Ik zou ook voor een p956 chipset gaan. De nividia chipset verbruikt nog al wat stroom.(vooral in idle, wat nog al zonde is)
nieuws: MSI P6N SLI Platinum met nForce 650i-chipset getest

Dus niet genoemd wel goed: Gigabyte DS4 :D

Verder ben ik het met CdD eens, voor overclocken zou ik een betere high end cooler nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2007 18:36 ]

• __Deathscythe__
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:38
je zou ook een intel badaxe2 mobo kunnen nemen

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
Zoals hierboven al enkele keren is gepost, dat moederbord is veel te duur en heeft alleen maar overbodige meuk die je toch niet gaat gebruiken. Futureproof (=1333MHz) zijn véél meer mobo's, bijvoorbeeld de Gigabyte DS4: RAID, snel en niet te vergeten het heatpipe-systeem wat je mobo koel houdt en wat overclocken beter mogelijk maakt. SLi is echt nauwelijks geïntegreerd en weinig mensen maken er gebruik van. Een nieuwe videokaart met een verbeterde architectuur presteert meestal beter dan 2x het topmodel uit de oude serie (neem bijvoorbeeld een 8800GTS/GTX vs 2x 7900GTX of 2x X1900XTX). Je geheugen is een goede keus, G.E.I.L is nét ietsjes sneller dan Kingston, hoewel je dit niet tot nauwelijks merkt (Cas4 vs. Cas5). PC6400 zorgt ervoor dat je tot ruim 3,6GHz kan overclocken. Zo'n dergelijke overclock vraagt wel om high-end aircooler als de Scythe Infinity. Dit is een aircooler die momenteel tot de top3 behoort en deze zal jou makkelijk naar de 3,6GHz brengen.
Zoals CdD al heeft gezegd, kijk ook naar de Antec Nine Hundred. Ik vind hem zelf een van de mooiste kasten op dit moment.

569,- euro voor een 8800GTX is echt weggegooid geld. Je kan een hoop geld besparen door nog één klein maandje te wachten op de HD 2900XT van ATi, die iets beter zal presteren dan de 8800GTX en 400,- euro/dollar zal kosten. Hiermee bespaar je weer geld voor andere meuk. Je 520Watts voeding zal een 2900XT waarschijnlijk wel trekken. Mede dankzij je bescheiden resolutie (19" monitor) zal je hier nog lang spellen op kunnen spelen met meer dan voldoende FPS :).

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Verwijderd

Als je een DS4 neemt, moet je dacht ik geen infinity nemen, die past niet(edit: zonder te dremelen). Een Scythe Ninja doet het ook goed. Over de videokaart:
nieuws: Pics en specs ATi Radeon HD2600XT uitgelekt
(danku jedi_pimp. 6 en 9 lijken zo veel op elkaar O-). Dit gaat over de midrange van de R600 serie, R630 dacht ik)

Vers op tweakers ;). Vind de bron site alleen niet erg duidelijk :S

Edit2: Persoonlijk wacht ik liever op revieuws als het product daadwerkelijk gelanceerd is. Of het echt het wachten waard is, sja... geen idee. Met de GTX zal je de komende jaren wel goed zitten. Tegen die tijd is er wel iets beters te koop.

@hier onder: Jah is ongeveer wat ik zeg, met de GTX zit je de komende jaren wel goed, dus waarom wachten? Sommige mensen vinden dat het waard, anderen niet. Keuze ligt dus aan je zelf!

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2007 19:35 ]

• CdD

CdD

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 19:22:
Als je een DS4 neemt, moet je dacht ik geen infinity nemen, die past niet(edit: zonder te dremelen). Een Scythe Ninja doet het ook goed. Over de videokaart:

Edit2: Persoonlijk wacht ik liever op revieuws als het product daadwerkelijk gelanceerd is. Of het echt het wachten waard is, sja... geen idee. Met de GTX zal je de komende jaren wel goed zitten. Tegen die tijd is er wel iets beters te koop.
Agh, weet je wat het is, je kunt áltijd blijven wachten op de nieuwe lichting vga kaarten, of processor etc., maar waarom zou je?

99pixels.nl

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 19:22:

Een Infinity past niet lekker op een DS3, voor zover ik weet wel op een DS4.
Overigens is een HD 2600XT toch echt wat anders dan een 8800GTX/2900XT :).

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
CdD schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 19:31:
[...]

Agh, weet je wat het is, je kunt áltijd blijven wachten op de nieuwe lichting vga kaarten, of processor etc., maar waarom zou je?
omdat we het hier niet hebben over 3 maanden, maar over een week of vier

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• CdD

CdD

Exphy schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 00:19:
[...]

omdat we het hier niet hebben over 3 maanden, maar over een week of vier
Wat dan nog? Er komt altijd wel weer iets beters op de markt, waardoor de prijzen van de dan alweer "oude" producten dalen. Zo kan je dus aan de gang blíjven.. |:( Behoeft geen verdere uitleg dacht ik zo.

99pixels.nl

Verwijderd

Zit ook te kijken of een infinity op de DS4 past.
Dus als iemand het verlossende andwoord heeft......

En ik weet niet waar die gozer alles koopt maar de EVGA 8800GTX is nu 540 bij azerty....
Trouwens, waarom een 8800GTX op een 19' scherm? Neem dan de GTS 320 ofzo...

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2007 07:46 ]

• sporasub
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-10-2022

sporasub

Hellfire: Orc Hunter lvl 40

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 17:03:
Moederbord is overbodig duur, en de geluidskaart legt het af tegen een club 3d theatron dts imo.
Ook laat je duidelijk merken dat je niet echt nagedacht hebt over de keuze van je moederbord, gewoon het duurste genomen en toen je niet eens het verschil wist weer gewoon de duurste genomen.

Voor de rest laat je niet heel duidelijk merken wat je ermee wilt.
Ondersteunt de P5B Quadcore??
Het lijkt me een prima MOBO die ik nog vele jaren kan gebruiken.
En als ik nagedacht had over de keuze van mijn moederbord had ik jullie advies ook niet gevraagd he ;)

Verwijderd

Ik zou niet de P5B nemen, maar dan de Gigabyte DS3. Over de P5B komen nog al vaak klachten voorbij. Gigabyte is een even goed merk als asus.

En bij de DS3 krijg je solid caps, wat de levensduur ten goede komt.

BTW, ze ondersteunen allen quadcore met de laatste revisie.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2007 16:13 ]

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-01 13:52
Nee, ik zou dat mainbord ook niet nemen.

Ik heb sinds 3 dagen de Asus P5N-E SLI, en dat is echt een erg mooi mainbord met veel mogelijkheden. Koste 116,-.

Maar die zal je via de pricewatch vast wel goedkoper kunnen krijgen. ;)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Pagina: 1