Toon posts:

[Excel] Info van ene sheet naar andere + matching + feedback

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, ik moet regelmatig serie nr's zoeken en sorteren in excel sheets en wil dit heel graag automatiseren.

Ik heb 2 Sheets waar allemaal serie nr's instaan, de serie nr's staan gewoon allemaal in kolom A van A1 tot A999. De serie nr's van Sheet2 wil ik op laten zoeken in Sheet1, als deze voorkomen in Sheet1 dan wil ik feedback krijgen dmv een kleur in een colommetje naast de serie nr in Sheet2.

Ik krijg dit maar niet voor elkaar.

Zou iemand me willen helpen?

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:59
Kijk eens wat je kan met de functie VLOOKUP (VERT.ZOEKEN). Als je naast ieder serienummer in sheet 2 een vlookup formule zet die dat nummer opzoekt in sheet1, krijg je een fout als die niet voorkomt. Vervolgens kan je die functie gebruiken binnen een ISERROR/ISFOUT formule, die je weer in een IF?ALS kan zetten.
Oftewel: =IF(ISERROR(VLOOKUP(A1;Sheet1!A:A;1;FALSE));"komt niet voor";"komt wel voor")
Voor de kleurtjes kan je daarna eens spelen met voorwaardelijke opmaak (zie menu opmaak)

Verwijderd

Topicstarter
onkl schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 15:45:
Kijk eens wat je kan met de functie VLOOKUP (VERT.ZOEKEN). Als je naast ieder serienummer in sheet 2 een vlookup formule zet die dat nummer opzoekt in sheet1, krijg je een fout als die niet voorkomt. Vervolgens kan je die functie gebruiken binnen een ISERROR/ISFOUT formule, die je weer in een IF?ALS kan zetten.
Oftewel: =IF(ISERROR(VLOOKUP(A1;Sheet1!A:A;1;FALSE));"komt niet voor";"komt wel voor")
Voor de kleurtjes kan je daarna eens spelen met voorwaardelijke opmaak (zie menu opmaak)
Hij geeft een fout, hij zegt dat de A1 naast de VLOOKUP niet korrekt is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2007 16:09 ]

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:59
Dat betwijfel ik, tenzij je een Excel met spraakfunctionaliteit hebt, wat dan wel weer heel cool is. :)
Kan je misschien even posten wat je precies doet (dus: in welke cel zet je welke formule neer?) en welke excel (en welke taal) je hebt. En kan je de precieze foutmeldingen van Excel geven, met "niet korrekt" kan ik niet zoveel.

Verwijderd

Topicstarter
onkl schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 16:30:
Dat betwijfel ik, tenzij je een Excel met spraakfunctionaliteit hebt, wat dan wel weer heel cool is. :)
Kan je misschien even posten wat je precies doet (dus: in welke cel zet je welke formule neer?) en welke excel (en welke taal) je hebt. En kan je de precieze foutmeldingen van Excel geven, met "niet korrekt" kan ik niet zoveel.
Hallo ik ben een beetje aan het rommelen geweest en heb dit nu:

=VLOOKUP(Sheet2!A1,Sheet1!A1:A999,1,FALSE)

Dit werkt momenteel goed maar heb er weer wat bijgemaakt :)

Ik ga vanavond even verder rommelen en mijn bevindingen posten, wat is dit trouwens interessant zeg.