Toon posts:

[exchange]iedereen kan mailbox toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of het mogelijk was om ervoor te zorgen dat niet alle users gelijk welke mailbox kunnen toevoegen in outlook aangezien de administratie niet de emails moet kunnen lezen van de directie >:) . Als ik hierover iets opzoek kom ik meestal uit bij het instellen van permissies eenmail de mailbox al toegevoegd is.

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 07:02

Woohooo

Smilie, James Smilie

mij Volgens klopt je zinsopbouw niet helemaal..

Wat is nou het probleem? Dat je de administrator account geen toegang mag hebben tot mailboxen of..?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 15:02:
Ik vroeg me af of het mogelijk was om ervoor te zorgen dat niet alle users gelijk welke mailbox kunnen toevoegen in outlook aangezien de administratie niet de emails moet kunnen lezen van de directie.
Dat is standaard al zo, tenzij er iemand met knopjes en vinkjes heeft lopen spelen waar die persoon beter vanaf had kunnen blijven :)

Vergelijk de rechten per mailbox eens met een standaard installatie? (Desnoods een trial CD)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Woohooo schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 15:25:
mij Volgens klopt je zinsopbouw niet helemaal..

Wat is nou het probleem? Dat je de administrator account geen toegang mag hebben tot mailboxen of..?
het probleem is dus, dat als er een nieuwe gebruiker aangemaakt word in onze ad dat die user gewoon in outlook gelijk welke mailbox kan toevoegen als hij maar het email adres kent. Dit geldt voor alle gebruikers in de AD trouwens. En dit is niet echt de bedoeling 8)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kom eerst maar eens met wat versienummers op de proppen.

Server versie, en Exchange versie + SP levels :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:36
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 15:57:
[...]

het probleem is dus, dat als er een nieuwe gebruiker aangemaakt word in onze ad dat die user gewoon in outlook gelijk welke mailbox kan toevoegen als hij maar het email adres kent. Dit geldt voor alle gebruikers in de AD trouwens. En dit is niet echt de bedoeling 8)
Dat klinkt alsof iemand de rechten op de information store heeft verbouwd.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als deze gebruiker vervolgens de informatie in de mailbox ook kan bekijken, dat zie ik hierboven namelijk verder niet terugkomen. Je kan elke mailbox die in exchange/ad bekend is en niet verstopt is uit de adreslijst toevoegen. Maar openen niet standaard zoals hierboven al wordt genoemd.

Je topicstart is erg beperkt. Je vermeldt totaal geen gegevens over je omgeving. Door de jaren heen zijn er bijvoorbeeld diverse edities van exchange uitgekomen, welke erg van elkaar verschillen. Daarnaast zou het inderdaad handig zijn om te weten of ergens permissies afwijken van standaarden?
Wat heb je verder zelf al geprobeerd? Willen we graag weten op GoT namelijk. Ook willen we graag je OS in de topictitel zien.
Lees de Algemene gedragsregels (Netiquette) en Windows Servers en Server-Software - Policy hierover nog even goed door.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1