Toon posts:

[Exchange 2003] Vergaderverzoeken komen niet aan

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb een probleem waar we echt niet uit kunnen komen. Technet van Microsoft al bekeken en google al doorgezocht...

We draaien hier in een Windows 2003 netwerk met een Exchange 2003 machine.
Lokaal wordt Exchange 2003 met SP1 gebruikt.

Nu is er één gebruiker die geen vergaderverzoeken ontvangt. Zodra iemand een afspraak maakt en diegene nodigt een aantal mensen uit, krijgt iedereen een mail met een accepteer of weigeren optie. Alleen die ene persoon krijgt dus de mail helemaal niet. De ene keer komt het wel in zijn agenda te staan, maar de andere keer weer niet.... Of het duurt een tijdje voordat de afspraak er in komt.

Het is dus alleen bij deze ene gebruiker het geval.

Iemand enige suggestie waar dit aan kan liggen?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar WSS.. Dit heeft verder niets met Netwerken te maken..

• thund3rball
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-07-2025
geen idee. heb geen mooie oplossing, maar wel een "quick and dirty" om het (waarschijnlijk) op te lossen.. :D

bestaande exchange mailbox veilig stellen (export pst of exmerge), mailbox deleten en een nieuwe lege mailbox aanmaken. oude mail niet terug importeren maar koppelen binnen outlook. Waarschijnlijk de oplossing 8)7 , maar natuurlijk geen verklaring....

p.s. wel even smtp adressen noteren voor verwijderen mailbox :z

[ Voor 8% gewijzigd door thund3rball op 21-04-2007 01:03 ]

Verwijderd

wat ik dus veel zie bij gebruikers dat zij gemachtigden hebben

outlook - extra - opties - gemachtigden

iemand staat hier toegevoegd (andere gebruiker die de machtiging moet hebben) maar hebben hier dus onderaan een vinkje aangevinkt "Verstuur vergader verzoeken naar mijn gemachtigden en niet naar mij"

sowieso dit eens proberen uit te vinden want hier kan heel goed het probleem liggen. Het kan dus zijn dat de sychronisatie naar de Exchange een kleine vertraging heeft en dat deze machtiging eventjes kan duren voordat deze is doorgevoerd.

Verwijder anders even alle gemachtigden en voeg deze later weer toe MAAR zonder dat vinkje

Moet m zijn!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:10
Op eigen risico: start outlook met /clearserverrules, maar ik denk eerder het bovenstaande van greezzero

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

paella schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 19:46:
Op eigen risico: start outlook met /clearserverrules, maar ik denk eerder het bovenstaande van greezzero
haha dat is wel heel radicaal idd, maar het zal ongetwijfeld aan die machtigingen liggen en helemaal aan dat vinkje

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 19:40:
wat ik dus veel zie bij gebruikers dat zij gemachtigden hebben

outlook - extra - opties - gemachtigden

iemand staat hier toegevoegd (andere gebruiker die de machtiging moet hebben) maar hebben hier dus onderaan een vinkje aangevinkt "Verstuur vergader verzoeken naar mijn gemachtigden en niet naar mij"

sowieso dit eens proberen uit te vinden want hier kan heel goed het probleem liggen. Het kan dus zijn dat de sychronisatie naar de Exchange een kleine vertraging heeft en dat deze machtiging eventjes kan duren voordat deze is doorgevoerd.

Verwijder anders even alle gemachtigden en voeg deze later weer toe MAAR zonder dat vinkje

Moet m zijn!
Dit is 'm inderdaad. Bedankt voor de hulp!!!
Pagina: 1