[Windows 2003] Lokale Printer op client PC

Pagina: 1
Acties:

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 22:48
Ik heb een Windows 2003 netwerk en daar wil ik op een client PC een lokale printer aansluiten via USB. Het is een HP3820.

Als administrator werkt de printer correct, zodra de gebruiker die hem moet gebruiken inlogd druk hij niks meer af ook al plaats ik de gebruiker in de beveiligingstabblad met alle vinkjes aan.

De gebruiker plaatsen in de administrator group is een mogelijkheid maar voor de algehele veiligheid niet te doen ;) |:(

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Admin rechten is in principe enkel nodig om de printerdriver te kunnen installeren (en zelfs dat kan je delegeren als je dat zou willen).

Als de printer al geinstalleerd is, waar loopt het nu dan nog fout op, op het aanmaken van de printjob?
Of zitten er policies op je domain die bepaalde zaken blokkeren?

Welk OS draait er op de client PC, XP?

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 20-04-2007 14:45 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ODF
De driver is het probleem ook niet, deze wordt gewoon geinstalleerd als de gebruiker inlogd.

Als je een testpagina wilt printen meld Windows niks maar er komt ook geen printjob uit. De gebruiker kreeg een paar keer de melding dat er geen 2-way commnuicatie mogelijk was met de printer, ik heb dit alleen niet meer kunnen reproduceren om de exacte melding te noteren.

Windows 2000 is het OS voor de client PC.

Ik heb mijn policy nagekeken maar daar staat niet iets specifieks voor lokale printers.

[ Voor 9% gewijzigd door ODF op 20-04-2007 15:29 ]

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:30

alm

Aangezien het een lokale printer is moet je gewoon proberen het probleem lokaal op het werkstation op te lossen. Probeer eens om de gebruiker lid te maken van de lokale Power Users/Hoofdgebruikers groep (op de pc dus) en probeer dan nog eens. Je kan ook de rechten op de printer zelf aanpassen zodat ook users beheer ervan kunnen doen (is beter dan power user rechten geven).

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
User/Poweruser/Administrator mag imho voor die printer niet uitmaken. Op m'n werk staan ook een stuk of vier van die modellen en die vertonen (ook op win2000) dit probleem niet :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• ODF
Kan het een USB probleem zijn?!

• ODF
Ik heb waarschijnlijk uitgevonden hoe de vork in de steel zit.

Ik heb ooit in het logon script het commando net use LPT1: \\server\printer gebruikt om de users die een DOS-programma hadden wat alleen op LPT1 kon printen te kunnen laten printen op de netwerk printer.
Nu is dat commando al lang vertrokken uit het script maar vreemd genoeg blijft de link die ooit was aangelegd met net use achter in het systeem van de user die ooit dit logon script gebruikten, nieuwe users hebben dit probleem namelijk niet.

Hoe kan ik de net use link verwijderen of uitvinden waar het wordt opgeslagen?!

• djluc
  • Laatst online: 12-02 13:44
Als je in een command prompt intikt: net /? dan zie je alle functionaliteiten van het net commando, daar kan je dat soort zaken vinden.

• ODF
Ja dat weet ik. Maar ik wil weten welk commando ik moet gebruiken om net use te stoppen of te verwijderen.

• djluc
  • Laatst online: 12-02 13:44
Met het /delete argument? Tik eens in: net use /? dan zie je specifieke opties van net use.

• ODF
Dat had ik nog niet gedaan. Delete staat er tussen, ik zal het eens proberen.

Dank.

• ODF
De delete functie werkt: net use lpt1: /delete

Er kan weer geprint worden op de lokale printer :)

[ Voor 30% gewijzigd door ODF op 31-05-2007 19:18 ]

Pagina: 1