Ik ben een generic open/save dialog aan het maken, dis leek het mij wijs om dit met generics te doen. De dialog werkt prima, maar ik kan subclasses van deze dialog niet openen in de designer. Ik krijg dan de melding
GenericDialog
Een subclass daarvan:
Niets schokkends aan toch? Maar waarom werkt het niet in de designer? Google levert alleen vel hits op van mensen met dezelfde problemen, maar geen oplossingen.
Update: een subclass van Form1 kan ik wel openen in de designer..
Ik heb zeker weten een reference en heb ook al meerdere malen ge(re)build. Hieronder wat code uit een simpel testprojectje dat ook niet werkt:The designer could not be shown for this file because none of the classes within it can be designed. The designer inspected the following classes in the file: Form1 --- The base class 'ClassLibrary1.GenericForm' could not be loaded. Ensure the assembly has been referenced and that all projects have been built.
GenericDialog
C#:
1
2
3
4
5
6
7
| public partial class GenericForm<T> : Form { public GenericForm() { InitializeComponent(); } } |
Een subclass daarvan:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
| public partial class Form1 : GenericForm<string> { public Form1() { InitializeComponent(); } } |
Niets schokkends aan toch? Maar waarom werkt het niet in de designer? Google levert alleen vel hits op van mensen met dezelfde problemen, maar geen oplossingen.
Update: een subclass van Form1 kan ik wel openen in de designer..
[ Voor 3% gewijzigd door sig69 op 20-04-2007 14:17 ]