[.net2] Kan subclass van Form met generics niet designen

Pagina: 1
Acties:

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:51
Ik ben een generic open/save dialog aan het maken, dis leek het mij wijs om dit met generics te doen. De dialog werkt prima, maar ik kan subclasses van deze dialog niet openen in de designer. Ik krijg dan de melding
The designer could not be shown for this file because none of the classes within it can be designed. The designer inspected the following classes in the file: Form1 --- The base class 'ClassLibrary1.GenericForm' could not be loaded. Ensure the assembly has been referenced and that all projects have been built.
Ik heb zeker weten een reference en heb ook al meerdere malen ge(re)build. Hieronder wat code uit een simpel testprojectje dat ook niet werkt:
GenericDialog
C#:
1
2
3
4
5
6
7
    public partial class GenericForm<T> : Form
    {
        public GenericForm()
        {
            InitializeComponent();
        }
    }

Een subclass daarvan:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
    public partial class Form1 : GenericForm<string>
    {
        public Form1()
        {
            InitializeComponent();
        }
    }

Niets schokkends aan toch? Maar waarom werkt het niet in de designer? Google levert alleen vel hits op van mensen met dezelfde problemen, maar geen oplossingen.

Update: een subclass van Form1 kan ik wel openen in de designer.. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door sig69 op 20-04-2007 14:17 ]

Roomba E5 te koop

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Ik vermoed dat de designer niet overweg kan met een generic form klasse.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
generics werken niet at design time in VS.NET 2005, zowel niet in databinding design scenario's als dit.

Verder zie ik overigens niet echt een reden waarom een form generic zou moeten zijn, zoveel win je er nl. niet mee.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com