[Vista] Dual screen video

Pagina: 1
Acties:

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-01 19:45
Op mijn Windows XP ben ik gewend om een dvd over 2 schermen te kunnen kijken. Echter wil dit helaas niet meer met Windows Vista. Dit terwijl ik gebruik maak van dezelfde hardware.

Ik maag gebruik van Windows Vista X64 Business met een Nvidia 6600GT grafische kaart. Ik heb de laatste (niet beta) drivers van Nvidia al geinstalleerd, maar dit hielp niet. Als afspeel software heb ik zowel PowerDVD 7.3 geprobeerd als WMP. Helaas krijg ik maar op 1 monitor volledig beeld (maakt niet uit welke). Op het andere scherm blijf ik gewoon mijn bureaublad zien.

Iemand die weet hoe ik dit onder Vista werkend kan krijgen? Ik weet dat er onder de moterkap van Vista op grafisch vlak het een en ander is gewijzigd, maar is het nu helemaal niet meer mogelijk? Ik sta ook open voor andere software (als het maar werkt).

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-03 01:51

QinX

Shai-Hulud

Ik had laatst een vraag gesteld hoe ik elk spel op twee monitors kon spelen. daar kwam als een van de antwoorden dat je bij Nvidia iets genaamd vertical span kunt instellen waardoor je twee schermen in gezamelijk resolutie hebben misschien dat je op die manier ook dual screen video kunt krijgen.
(het is maar een gokje :P)

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-01 19:45
Ja, klopt dit kan inderdaad bij de Windows XP drivers. Echter is deze mogelijkheid bij de Windows Vista drivers verdwenen :| .