Toon posts:

Hulp gevraagd; defecte pc

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een klein (cq; groot) probleem met mijn pc. Ik probeerde afgelopen week windows opnieuw
te installeren. Tijdens de installatie vond mijn vriendin het een goed idee om te stekker eruit te
trekken |:(

Vervolgens boot hij correct. Hij gaf wel error melding aan toen ik hem opnieuw aanzette dat de bios settings naar default gezet waren. Echter nu ik XP opnieuw probeer te installeren hangt hij altijd op hetzelfde punt. Na invoeren cd-key en andere gegevens als de installatie begint. Op 32minuut als hij netwerk .... aan het installeren is.

Ik heb dit nu 6x geprobeerd met 3 verschillende cd's. 2 orgineel , 1 kopie. En altijd hetzelfde probleem. Ik denk zelf dat het aan de Harde schijf ligt, of het geheugen. Maar misschien dat
jullie suggesties hebben voordat ik nieuwe componenten ga bestellen.

Dit zijn de specificaties van de pc:

Antec kast, 430V voeding
Intel core2duo 6300
Asus MB P5L 1394 (moederbord)
Memory/ 1GB 667MHz DDR2 PC2-5300 Non-ECC CL5 DIMM Kingston
Lite-on dvd drive
6800GT 256MB

Hopelijk dat jullie mij hierin kunnen helpen. Alvast heel erg bedankt.

Met vriendelijke groet Richard

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-05 23:33
aan je hardware zal het niet liggen denk ik, mischien een kleine kans dat je ram beschadigt is, zo klinkt het iig :)

[ Voor 66% gewijzigd door !GN!T!ON op 20-04-2007 12:25 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Heb laatst ook een install gehad die altijd op die plek bleef hangen.
Format en opnieuw beginnen met de install was de oplossing.

Dat al geprobeerd?

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Voor de 2de keer de nieuwe installatie, heb je toen de hd opnieuw gewist?

[ Voor 75% gewijzigd door kromme op 20-04-2007 12:25 ]

LG OLED C3 65" | Samsung HW-Q900A | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Probeer eens in je BIOS alle netwerk-poorten uit te schakelen; en dan XP te installeren; zodanig zal WinXP mogelijk niet vastlopen op dat punt; de drivers kun je later altijd nog toevoegen.

En loopt je PC echt vast (freeze) of lijkt er geen vooruitgang meer in de installatie te zitten (hoe lang heb je in dat geval gewacht ?) ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-05 13:51
je start nl. nu op vanaf de harde schijf, daar staat je kapotte installatie op.

gewoon niet repairen of herstarten, gewoon alles weggooien en opnieuw beginnen.

volg idd GNTNGTNN's advies ^^

misschien ook een nieuwe vriendin? :+

[ Voor 35% gewijzigd door sjongenelen op 20-04-2007 12:26 ]

you had me at EHLO

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:07
Waarschijnlijk is het 34 minuten (heb ik ooit gelezen in een ander topic hier of op Fok!): http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

De eerste hits hebben het over hardware problemen, dus zeer waarschijnlijk is er iets beschadigd geraakt/stuk gegaan toen de stekker eruit werd getrokken. Om het juiste onderdeel te vinden raad ik aan te beginnen met de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

PV Output

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

bedankt voor de snelle antwoorden. Ik heb al door middel van herstel xp (dat je in een vorm van DOS
komt) Format c: gedaan. Helaas was ook dit niet de oplossing. Ik zal vanavond eens proberen het zonder netwerk stekker te doen. Hopelijk werkt het dan.

Misschien nog andere suggesties.

Wel helemaal top die hulp hier :)

Grt

• job
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Een format doe je gewoon met de XP cd.
Dus gewoon de installatie starten, kiezen voor nieuwe install.. oude partitie verwijderen en nieuwe aanmaken.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-05 15:28
Bios is terug gegaan naar standaard? Dan zou ik je bios instellingen eens nakijken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor dit soort dingen hebben we de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter geschreven.

Begin die eens stap voor stap door te nemen, dan kom je er waarschijnlijk zelf wel uit. Lukt dat niet, dan mag je een topic openen, maar geef duidelijk aan wat je gedaan hebt en wat er toen gebeurde. Mocht je bepaalde onderdelen voor het testen niet hebben, ga er zelf naar op zoek. Wij kunnen ook niet zeggen wat er gebeurt als je een andere voeding/hdd/wat dan ook gebruikt als je dat zelf niet gedaan hebt :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.