Externe schijf wordt niet meer getoond

Pagina: 1
Acties:

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 08:50
Sinds vandaag wil mijn my Book van Western Digital niet meer tevoorschijn komen op vista.
Ik krijg doodleuk de melding: "De schijf in station J: moet worden geformatteerd voordat u deze kunt gebruiken."

Formatteren wil ik echt wel niet doen, die schijf staat vol met 500gig aan films en series.
Wat te doen??

• mx518
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-01 22:21
misschien op een andere computer proberen? ander besturingssysteem etc.

• explosion13
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-12-2025
Als je nog een schijf hebt waar zoveel plaats op is kun je met Data Recovery Pro een soort image maken van je hd op een andere schijf. Kun je hem daarna dus gewoon formatteren en daarna weer de data terug zetten. Maar dan moet je dus wel nog zo'n grote schijf in je bezit hebben.

Of je kunt eens proberen om met Partition Magic een nieuwe Drive letter te geven aan de schijf.

• crazyheinz
mx518 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 12:11:
misschien op een andere computer proberen? ander besturingssysteem etc.
Heb ik gedaan. Op laptop zelfde probleem. Op Xp komt de schijf niet tevoorschijn...
explosion13 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 12:14:
Als je nog een schijf hebt waar zoveel plaats op is kun je met Data Recovery Pro een soort image maken van je hd op een andere schijf. Kun je hem daarna dus gewoon formatteren en daarna weer de data terug zetten. Maar dan moet je dus wel nog zo'n grote schijf in je bezit hebben.

Of je kunt eens proberen om met Partition Magic een nieuwe Drive letter te geven aan de schijf.
Data Recovery Pro zal ik eens proberen. Probleem is wel dat ik totaal geen ruimte heb om te backuppen, een andere externe schijf is net ook gecrasht en er is een harde schijf in rma...

Partition magic werkt niet met vista, en xp vind de schijf niet...

Als ik opstart met de schijf aan de computer komt het bureablad niet tevoorschijn, ik zie een zwart blad. Echter vanaf dat ik de kabel er uit trek komt alles tevoorschijn...

Verwijderd

Misschien de schijf is direct in de pc hangen.

Ik heb ook is problemen gehad met een Linux geformateerde schijf op een XP machine. Ik had hem in een externe behuizing gedrukt maar ik kon hem niet formateren. Nadat ik hem in direct erin drukte herkende XP heb wel :) Misschien heeft dit er niets mee te maken, maar je kan het altijd proberen :P

• crazyheinz
Rechtstreeks aan de computer hangen had ik al eens geprobeerd, zonder resultaat jammer genoeg... :'(

Verwijderd

crazyheinz schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 12:54:
Rechtstreeks aan de computer hangen had ik al eens geprobeerd, zonder resultaat jammer genoeg... :'(
Tja, dan zou ik aan mensen in je omgeving vragen of je misschien een image van je schijf mag draaien en op hun pc tijdelijk kan neerzetten (als je tenminste niet je totale 500 GB vol hebt, anders wordt het wel moeilijk).

• crazyheinz
Het is wel degelijk de totale 500 gig. Denk dat ik zo een seagate barracuda ga kopen van 750gig.
Mijn ouders zullen weer content zijn :s

Verwijderd

Partition Magic werkt niet onder Vista maar Acronis Disk Director 10 wel en die heeft dezelfde functies plus nog wat extra's ten opzichte van Partition Magic. Het is jammer genoeg nog steeds zoeken naar programma's die Vista wel ondersteunen.

• crazyheinz
bedankt voor de tip vteuniss en de andere mensen ook natuurlijk .
Ik had acronis true image op mijn andere gecrashte schijf staan, eens kijken of dat ik dat er nog kan afhalen. :)

Verwijderd

True Image is om backup's te maken, daar ben je nu dus te laat mee. Je hebt echt Dick Director nodig om de partitie tabel op je schijf te veranderen. Als je alleen de drive letter wilt veranderen dan kan dat ook in windows onder Computer Management/Disk Management. Daar zou ik trouwens eerst even naar kijken om te zien waar windows over valt.

• crazyheinz
Ik heb hier nu disk director suite op staan, die vind de schijf ook niet terug, dus de drive letter veranderen zal niet zo goed lukken... :P

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Toch zou ik hem eerst in een andere pc proberen als extra drive, of via een usb removeble drive unit, maar wel aan een andere pc, met een xp besturing of zo.

• crazyheinz
Gem1e schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 20:45:
Toch zou ik hem eerst in een andere pc proberen als extra drive, of via een usb removeble drive unit, maar wel aan een andere pc, met een xp besturing of zo.
Wat bedoel je met die extra drive en usb removable drive unit?
Ik heb de schijf al op een andere pc getest die xp draaide.

• crazyheinz
Krijg nu al de melding niet meer om te formatteren.
Enigste teken dat hij nog leeft zijn de geluidjes bij aan en uit koppelen.
Ik zie de schijf ook staan bij hardware veilig verwijderen maar verder doet die niets.

EDIT: Ook daar heeft hij dus geen driveletter.
Ik kan de schijf nu al niet meer formatteren ook.
Zit er aan te denken om de schijf uit de behuizing te halen, maar dat lukt niet bepaald lekker.
Ook loop ik het risico mijn garrantie kwijt te geraken.

Zou het eigenlijk nut hebben om de schijf er uit te halen.
Usb werkt, anders zou die niet bij veilig verwijderen geraken.
Het rare is, vanaf dat ik het geluidje te horen krijg dat de schijf is aangesloten, stopt de schijf met draaien.

[ Voor 53% gewijzigd door crazyheinz op 21-04-2007 10:59 ]

Pagina: 1