[MYSQL][PHP]Select met meerdere where.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTeK
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik heb het volgende probleem.

Ik wil uit een tabel de rijen halen die gelijk zijn aan meerdere mogelijkheden. Dus :

Select * From tabel1 where a=$a and b=$b and id!=$id.

Dit doe ik door eerst een while functie te hebben waar uit een andere tabel $a gevuld wordt, en daarbinnen weer een while waar $b gevuld wordt en dan weer een while waar $c gevuld wordt. In die andere tabellen staat namelijk wat ik er ook daadwerkelijk uit wil hebben. Alleen probleem is dat als in tabel 'id' (welke dus definieert welke id's ik niet wil hebben) meer dan 1 row staat ik alle resultaten meer dan meer dan 1x krijg (dus als daar 3 id's in staan, krijg ik alle resultaten die ik wel wil hebben 3x). Het vreemde is dat ik dit probleem niet hebben wanneer in tabel 'a' of 'b' meer dan 1 row staat.

Ik hoop dat deze uitleg duidelijk genoeg is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 23:58

TeeDee

CQB 241

Ik denk dat je beter even kan kijken naar Programming FAQ - SQL

En id!=id kan je beter vervangen voor id not in (select id from id) maar of jouw SQL versie dat snapt is een 2e. Mocht je mySQL geen subqueries ondersteunen, zou je nog een array van je id's kunnen maken en deze gebruiken: id not in (1,2,3,4,5,6,7 etc.)

Dit komt omdat er (zoals je zegt) meerdere ID's inzitten. Hoe moet je mySQL dan weten welke?

[ Voor 76% gewijzigd door TeeDee op 20-04-2007 11:52 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored