Toon posts:

Feisty Fawn Upgrade problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien iedereen deze dagen waarschijnlijk z'n Ubuntu gaat upgraden naar Feisty Fawn, lijkt het me nuttig om een aparte topic over de problemen te maken buiten het grote Ubuntu topic.

Laat ik zelf de kickstart maken met de foutmelding die ik krijg:
Fout tijdens het updaten
Tijdens het updaten is er iets misgegaan. De oorzaak is meestal een of ander netwerkprobleem. Controleer uw netwerkverbinding en probeer het opnieuw.

Failed to fetch http://security.ubuntu.co.../binary-i386/Packages.bz2 Subproces bzip2 gaf de foutcode 2 terug
Failed to fetch http://security.ubuntu.co.../binary-i386/Packages.bz2 Subproces bzip2 gaf de foutcode 2 terug
Met mijn netwerkverbing is verder niets mis zover ik weet, wat ik me ook af vraag is waarom de melding er twee keer staat?

Ik vernoed dat het een probleem is met de upgrade servers die te vol zijn, maar echt een officiele reactie daarover zie ik niet. Kan ik ook een ISO gebruiken als upgrade bron?

Tweede vraag is of ik de upgrade nu al zal maken of dat ik beter nog ff kan afwachten. Het is wel mijn hoofdsysteem met een multimonitor setup en Beryl er op, ik ben een beetje angstig dat er iets verkeerd mee gaat :$

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2007 11:53 ]

• SigmundFreud
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

SigmundFreud

Sic transit gloria mundi

Bij mij liep het gisteren eerst vast bij bestand 1088 (van de 1100) en daarna lukte upgraden helemaal niet meer. De servers zaten echt overvol. Ik wil graag gebruik maken van de upgrade manager (Kubuntu) dus ik wacht wel een dag of 2.

...maar ik heb een bel op mijn fiets

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10-2025
Upgrade ging bij mij, behalve dan dat ik ook geen verbinding met security.ubuntu.com kreeg(gewoon zonder die doorgegaan), zonder problemen. Ding is een multimedia/server/testbak.

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:41
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 11:43:
Aangezien iedereen deze dagen waarschijnlijk z'n Ubuntu gaat upgraden naar Feisty Fawn, lijkt het me nuttig om een aparte topic over de problemen te maken buiten het grote Ubuntu topic.

Laat ik zelf de kickstart maken met de foutmelding die ik krijg:

[...]

Met mijn netwerkverbing is verder niets mis zover ik weet, wat ik me ook af vraag is waarom de melding er twee keer staat?

Ik vernoed dat het een probleem is met de upgrade servers die te vol zijn, maar echt een officiele reactie daarover zie ik niet. Kan ik ook een ISO gebruiken als upgrade bron?

Tweede vraag is of ik de upgrade nu al zal maken of dat ik beter nog ff kan afwachten. Het is wel mijn hoofdsysteem met een multimonitor setup en Beryl er op, ik ben een beetje angstig dat er iets verkeerd mee gaat :$
ik ben niet zo ervaren
(al heb ik ong. 8 verschillende distro's geprobeerd)
maar ik denk niet dat je installingen weg gaan

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:34
Net ff m'n vmware testbak geupgrade naar Feisty. No problems so far :)

Zal vanavond m'n deskop thuis ook ff updaten, maar die draaide al een tijdje Feisty beta, dus dat zal ook wel goed gaan.

[ Voor 46% gewijzigd door InZane op 20-04-2007 14:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
laurencevde schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 13:43:
Upgrade ging bij mij, behalve dan dat ik ook geen verbinding met security.ubuntu.com kreeg(gewoon zonder die doorgegaan), zonder problemen. Ding is een multimedia/server/testbak.
Hoe ben je zonder die doorgegaan? Bij mij breekt ie af na die foutmeldingen? Heb je vanuit de console een upgrade gedaan ipv via de upgrade manager?

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-02 17:33

sus

is druk :+

domme vraag misschien, maar hoe voer je zo'n upgrade uit? Ik ben alleen bekend met het "hd leeg, nieuwe cd erin, gaan" principe

Verwijderd

Topicstarter
sus schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 17:42:
domme vraag misschien, maar hoe voer je zo'n upgrade uit? Ik ben alleen bekend met het "hd leeg, nieuwe cd erin, gaan" principe
Systeem> beheer>update manager. Bovenaan de reguliere updates staat een grote knop om te upgraden naar Feisty Fawn.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Als je met adept de boel update download hij ook een upgrade tool en gaat alles ook als vanzelf :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• microsofty710
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-10-2025
Mijn inbreng voor het topic zijn 2 dingen waar ik tegenaan ben gelopen maar niet gelukt is op korte termijn op te lossen:

World of warcraft loopt soepel, _tenzij_ ik de camera om mijn character draai. Keer op keer een onacceptable framerate drop. laatste versie van winehq getrokken, nog niet naar andere nvidia drivers gekeken denk dat deze vernieuwd zijn?

Beryl geeft geen windows decoratie meer, dat is wat jammer natuurlijk. Beryl purge en reinstall helpt niet. ~/.beryl map verwijderen ook niet. misschien gerelateerd aan WoW probleem.

On the upside, feisty lijkt goed met mijn 2 geluidskaarten om te gaan. Skype en Mythtv moest ik even naar het juiste device wijzen maar werkt als een zonnetje.

edit [20070421]:
Een nieuwere nvidia driver installeren helpt voor beryl, plus dat het soepeler loopt dan ooit tevoren. Zou me niks verbazen als het WoW probleem ook weg is. Alleen... elke keer dat ik installeer werkt het, maar na een reboot komen driver and kernel modules oid niet meer overeen. X weigerd dan tenzij ik de driver opnieuw installeer of op "nv" zet in xorg.conf (geprobeerd met verschillende driver versies, incl laatste beta van 20 april). :/ morgen google eens ontleden...

[ Voor 26% gewijzigd door microsofty710 op 21-04-2007 01:22 ]

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Bij mij was er een reinstall nodig van de beryl-manager, verder geen rare problemen :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Topicstarter
Vage zooi... Ik dacht net ik ga het nog eens proberen, zie ik dat er een update is van de update manager. Die geinstalleerd, is de knop voor een upgrade naar Feisty daarmee verdwenen :S

Verwijderd

sus schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 17:42:
apt-get update && apt-get dist-upgrade

Of is dat de reden dat ik liever Debian gebruik dan Ubuntu? 8)

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 01:59:
Of is dat de reden dat ik liever Debian gebruik dan Ubuntu? 8)
Of het werkt precies hetzelfde, maar het kan ook nog eens grafisch (voor degene die dat op prijs stelt) :>

0.0

Verwijderd

Jungian schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 14:23:
[...]

Of het werkt precies hetzelfde, maar het kan ook nog eens grafisch (voor degene die dat op prijs stelt) :>
Daar doelde ik een beetje op, aangezien Ubuntu op Debian gebaseerd is. Ubuntu biedt wat mij betreft Debian + grafische gebruikersvriendelijkheid en is daarom ook zo populair. Debian is gewoon een degelijk systeem, maar niet zo eenvoudig voor de beginnende gebruikers met wat minder doorzettingsvermogen.

Als tevreden Debian gebruiker ben ik stiekem toch wel heel erg nieuwsgierig naar Ubuntu. Ik ga het toch maar eens downloaden en bekijken. Als er zoveel gebruikers zijn, moet het wel naar binnen vliegen via een torrent. :9
Pagina: 1