PC start niet meer op, zelfs geen POST

Pagina: 1
Acties:
  • 365 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-04 07:27
Mogguh allemaal, voordat ik naar de winkel ren voor een nieuw mobo en proc wil ik even weten of ik het dit keer wel daaraan ligt.
Ik heb dus al heel lang een socket-A systeempje (Ja oud ja ;)) wat het een paar dagen ineens niet meer deed, windows werkte ineens heel traag en na afsluiten startte me pc dus niet meer op.
Als ik op de powerknop druk begint wel alles te draaien, fans, hdd's en cd-roms kunnen gewoon open en dicht, alleen gebeurt er verder helemaal nix, geen piepjes enzo.
Nu had ik al alles eruit gehaalt en zelfs zonder ram erin (om te testen dus) begint ie zelfs niet te piepen.
Dus ik dacht, mobo verrot, kan gebeuren, gister nieuwe gekocht voor paar tientjes, ingebouwd en gewoon nog steeds dezelfde problemen. Dan kan het alleen nog maar de proc zijn toch ?
Ik heb mijn videokaart, geheugen en harde schijven al in een andere pc getest en die doen het gewoon nog allemaal...

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

• Gkirmathal
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-05 23:04
Kan idd je proc zijn, lijkt me best wel waarschijnlijk.
Wat je alsnog kan proberen is: alles (schijven/cd/dvd) los halen en kijken of je systeem in bios kan komen en dan stuk voor stuk je devices er weer aan gaan hangen. Zo sluit je iig gelijk uit of het wel of niet je cpu is, en zo niet wat dan wel.

AMD Ryzen 7800X3D - MSI MAG B850M Mortar - Goodram IDRM 2x16Gb 6400 CL32 - Sapphire Pulse RX 9070XT - Seasonic FOCUS GX AXT3 750W

• dapluiz
Ja dat had ik al gedaan, alles eruit, zelfs hdd's en cd-roms en alleen RAM en videokaart erin en dan deed ie ook al nix ....

• Gkirmathal
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-05 23:04
Als je toevallig nog een spare AMD XP heb liggen, stop die er even in, maar weet nu wel bijna zeker dat het je proc is.

AMD Ryzen 7800X3D - MSI MAG B850M Mortar - Goodram IDRM 2x16Gb 6400 CL32 - Sapphire Pulse RX 9070XT - Seasonic FOCUS GX AXT3 750W

• dapluiz
Nee die heb ik helaas neit meer, maargoed, het is dus bijna zo goed als zeker een dooie proc begrijp ik.