Toon posts:

Game/Multimedia Pc 900 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb al eerder een bericht geplaatst betreft het in elkaar zetten van een pc. Toen wilde ik toch een simpel budget systeem maar ik had toen besloten te wachten op de nieuwe dx10 kaarten en de prijsverlaging van Intel. Ik heb nu een systeempje in elkaar gezet maar ik heb nog wel wat vragen hierover.
Met mijn pc wil ik voornamelijk games spelen, natuurlijk af en toe een filmpje op kijken en wat schoolwerk op doen, maar dat wordt uiteraard geen probleem. Ook heb ik al een aantal onderdelen deze zal ik dan ook even opsommen:

Monitor
Samsung 226BW

Voeding
650 Watt

Toetsenbord & Muis
Logitech G11, Logitech m518

Wat ik wil bestellen:

CPU
Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed
€ 214,00

Werkgeheugen na overleg toch voor 6400 gekozen
G.E.I.L GX22GB6400DC, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
€ 122,22

Moederbord gewijzigd van P5b naar ds3
GigaByte GA-965P-DS3, Retail
€ 110,68

Hardeschijven
Seagate Barracuda 7200.9 160 GB 7200 rpm SATA 3Gb/s 2x
€ 100,82

Videokaart gewijzigd i.v.m levertijd vorige keuze
Club3D GeForce 8800GTS, 320 MB, DDR3, PCI Express x16
€ 283,42

Behuizing
Antec NSK6000, Zilver, zwart
€ 54,23

Dvd-brander
Samsung SH-S183L, Serial ATA150, Zwart, OEM
€ 33,72

Totaal € 925 bij samenstelling op www.azerty.nl

Mijn vragen.
CPU
Niet zoveel op aan te merken, een krachtige proccesor.
Werkgeheugen
Ik heb gekozen voor 5300, ik ben zelf geen overclocker maar een vriend van mij weet hier vrij veel vanaf, is het de moeite om voor 6400 te gaan?

Moederbord
Vrij standaard moederbord maar geeft mij alles wat ik nodig heb, ik zit persoonlijk niet aan SLi te denken en ik heb goede reviews over dit bordje gelezen.
Hardeschijven
Ik heb gekozen voor 2 schijven om ze in raid 0 te laten draaien, verder gekozen voor 160gb omdat een totaal van 320 meer dan genoeg is voor mij.
Videokaart
Dit is toch wel een twijfelpunt, ik wilde in eerste instantie voor de 8600GTS gaan maar ik heb wat benchmarks gezien en ik zie dat de 8800GTS toch een stuk beter presteert. Verder heb ik gelezen dat sommigen aanraden om te wachten, ik kan dit begrijpen maar ik blijf uitstellen op deze manier. De vraag hier is dan toch, eerst een goedkoop kaartje dan een nieuwe, of meteen voor een goede gaan?
Behuizing
Aangezien ik al een voeding heb wil ik een simpele behuizing. Ik wordt er niet anders van als de kast lichtgeeft ofzo, gewoon een ruime simpele kast vind ik goed.
Dvd-brander
Niks op aan te merken.

Dit lijkt mij een prima systeempje, misschien heb ik nog wat over het hoofd gezien of zijn er alternatieven voor bepaalde onderdelen.
Ik hoor het graag van jullie,
Kangaroojack

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2007 13:05 ]

• Xzorby
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-11-2025
CPU
Niet zoveel op aan te merken, een krachtige proccesor.
Mee eens, goede processor.
Werkgeheugen
Ik heb gekozen voor 5300, ik ben zelf geen overclocker maar een vriend van mij weet hier vrij veel vanaf, is het de moeite om voor 6400 te gaan?
Met een Intel set zal je geen verschil zien, zal alleen iets verder overklokken. Maar met PC5300 kom je ook erg ver. Verder raad ik je bij Azerty twee van deze aan, heb je er ook mooie heatspreaders op en kom je flink goedkoper uit.
Moederbord
Vrij standaard moederbord maar geeft mij alles wat ik nodig heb, ik zit persoonlijk niet aan SLi te denken en ik heb goede reviews over dit bordje gelezen.
Misschien is een Gigabyte DS3 vanwege solid capacitors wat duurzamer.
Hardeschijven
Ik heb gekozen voor 2 schijven om ze in raid 0 te laten draaien, verder gekozen voor 160gb omdat een totaal van 320 meer dan genoeg is voor mij.
Dan zijn ze lekker snel, voor weinig geld. Goede keuze, en volgens mij zijn Barracuda's ook lekker stil (wordt ook mijn volgende schijf).
Videokaart
Dit is toch wel een twijfelpunt, ik wilde in eerste instantie voor de 8600GTS gaan maar ik heb wat benchmarks gezien en ik zie dat de 8800GTS toch een stuk beter presteert. Verder heb ik gelezen dat sommigen aanraden om te wachten, ik kan dit begrijpen maar ik blijf uitstellen op deze manier. De vraag hier is dan toch, eerst een goedkoop kaartje dan een nieuwe, of meteen voor een goede gaan?
Als je het geld er voor overhebt is de 8800 serie toch echt een stuk beter. Je kan inderdaad even een maandje (of twee) wachten op die Ati kaarten, volgens mij zullen die het in de mid-range een stuk beter doen dan de 8600GTS voor hetzelfde geld.
Behuizing
Aangezien ik al een voeding heb wil ik een simpele behuizing. Ik wordt er niet anders van als de kast lichtgeeft ofzo, gewoon een ruime simpele kast vind ik goed.
Geen idee wat voor'n kast het is, maar het merk is wel goed.
Dvd-brander
Niks op aan te merken.
Ik ook niet.

Ziet er goed uit!

[ Voor 2% gewijzigd door Xzorby op 20-04-2007 12:27 . Reden: Moeilijk he, quoten 8)7 ]

Verwijderd

De p5b kan geen raid0 ;)

• Xzorby
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-11-2025
Raid doettie alleen met 1x External en 1x Internal SATA. Lijkt me een beetje onhandig inderdaad.

[ Voor 38% gewijzigd door Xzorby op 20-04-2007 12:35 ]

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Die PSU kan eigenlijk een stuk minder zwaar zijn. De voeding die bij je kast wordt geleverd (of althans bij de 6500 variant) kan jouw vooropgestelde systeem zonder teveel moeite trekken. Als je gaat overklokken, kan het echter wel kantje boordje worden. Maar om daar meteen 650 Watt tegenaan te smijten, lijkt me een beetje overdreven.

[ Voor 1% gewijzigd door mieJas op 20-04-2007 12:59 . Reden: typo's ]

Yes, but no.

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste bedankt voor alle reacties, ik heb wat dingen aangepast ondertussen en ik denk dat ik dit systeem wil bestellen, als er niet meer op of aanmerkingen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, de afbeelding is niet helemaal gelukt, maar dat moet hem worden. Ik moet nu even gaan ik hoop op nog wat reacties als ik terugkom.
Pagina: 1