PC valt uit power LED brand

Pagina: 1
Acties:

• eatualive
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-07-2024
Ik heb een vreemd probleem, ik heb hier een pc die na verloop van tijd uitvalt.
Het scherm wordt dan zwart alles fans stoppen alleen de power led blijft branden.

Dan moet je hem resetten en werkt hij weer gewoon.

Wat heb ik gevonden:
Eerst dacht ik dat het aan een driver lag van de videokaart, omdat hij vaak uitviel bij online games.
Na vervanging heeft dit niet geholpen, het gebeurd ook willekeurig soms na een kwartier soms na 2 uur.

Het gekke is dat ik hem op een andere locatie heb getest of hardeschijf problemen en ram.
HD was beetje beschadigt en ram werkte 100%, hij heeft verschillende teste gehad wat ongeveer 5 uur duurde zonder problemen.

Na het terugplaatsen op de oude locatie weer dezelfe problemen.

• Vincent7
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07-2024

Vincent7

Me = Wii

Ik zou zeggen oververhitting en dat je board uit voorzorg de stroom afkapt, maar als het resetknopje wel blijft werken is het een beetje raar.

Toch even je koelers (CPU en andere fans) even controleren op stof en goede bevestiging.

Wii FC: 2129-2099-1796-3776

• eatualive
Vincent7 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 10:40:
Ik zou zeggen oververhitting en dat je board uit voorzorg de stroom afkapt, maar als het resetknopje wel blijft werken is het een beetje raar.

Toch even je koelers (CPU en andere fans) even controleren op stof en goede bevestiging.
Stof is het zeker niet, en overhitting dacht ik ook maar toen ik die test deed had ik er geen last van.

• DragonXZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-03-2025
Ik heb dit probleem ook soms, als ik muziek luister met Itunes/WMplayer of aan het Gamen ben.
Een tijdje geleden na een videokaart driver update gebeurde het om de 15 minuten met gamen. Toen ik de driver teruggedraaid was heb ik er nog heel af en toe last van.

Toevallig nieuwe videokaart driver geinstalleerd?

• eatualive
DragonXZ schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 10:50:
Ik heb dit probleem ook soms, als ik muziek luister met Itunes/WMplayer of aan het Gamen ben.
Een tijdje geleden na een videokaart driver update gebeurde het om de 15 minuten met gamen. Toen ik de driver teruggedraaid was heb ik er nog heel af en toe last van.

Toevallig nieuwe videokaart driver geinstalleerd?
ja, maar daarvoor was het ook al dus hoopte dat het zou oplossen

• ronboy30
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12-2016
Dit probleem klinkt me bekend, heb ik zelf ook een keer gehad bij een PC met Geforce kaart er in, wanneer de PC kaal werd geinstalleerd was er geen probleem, maar wanneer de video driver er op ging trok de voeding het oppeens niet meer, er worden dan namelijk meer onderdelen op je grafische chip aangestuurd... vervangen van de voeding was voor mij het enige alternatief.

Ik heb van al mijn hobbies mijn beroep gemaakt

• eatualive
ronboy30 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 12:23:
Dit probleem klinkt me bekend, heb ik zelf ook een keer gehad bij een PC met Geforce kaart er in, wanneer de PC kaal werd geinstalleerd was er geen probleem, maar wanneer de video driver er op ging trok de voeding het oppeens niet meer, er worden dan namelijk meer onderdelen op je grafische chip aangestuurd... vervangen van de voeding was voor mij het enige alternatief.
Misschien is dit het, ikzelf zit te denken aan of voeding, of voedingskabel of gekke piekspanningen op dat stopcontact ofzo.

• Arch-IT-ect
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-06-2025

Arch-IT-ect

.nutter

update ook is de drivers van je geluidskaart.... heb iets gelijkaardigs gehad en het lag toen aan m'n onboard soundcard

If freedom is short of weapons, we will compensate it with willpower

Pagina: 1