Outlook 2007 en Exchange over VPN traag

Pagina: 1
Acties:
  • 2.013 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:17
Hallo,

Op mijn nieuwe laptop (dell xps m1210, duo core II 2,0 ghz, 2gb ram, vista business) heb ik Office 2007 geïnstalleerd.
Via VPN heb ik een connectie met kantoor, waar VPN draait.

Outlook is zeer traag, klikken op [verzenden en ontvangen] geeft regelmatig als resultaat dat Outlook niet reageert. Ook het klikken op de taakbalk werkt vaak niet; terwijl andere applicaties wel gewoon snel blijven. In de taskmanager zie ik dat Outlook niet extreem veel geheugen gebruikt en in totaal is er zo'n 800mb ram in gebruik.

Outlook geeft vaak aan dat de huidige map wordt bijgewerkt.

Ik overweeg nu om Office 2003 te installeren, maar weet niet of dat het probleem oplost (eigenlijk ook geen echte oplossing). Iemand een idee wat het kan zijn? Mijn collega werkt met XP en Outlook 2003 over dezelfde dsl lijn en dat is wél snel.

Bedankt. :)

Verwijderd

Onderstaande oplossing hielp bij onze eindgebruikers die outlook 2003 gebruiken wel, of dit hetzelfde is als bij Outlook 2007 kan ik je helaas niet vertellen:

De standaard instelling gebruikt RPC, TCP, SPX, named pipes, netbios en Banyan Vines om een verbinding met Exchange te maken.

De onderstaande registry key moet je aanpassen op de pc waar Outlook op staat, deze aanpassing zorgt ervoor dat je alleen via TCP met Exchange praat.

Zoals je waarschijnlijk wel weet: maak eerst een backup van de registry key waar je wijzigingen gaat aanbrengen.

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Exchange\Exchange Provider]
"Rpc_Binding_Order"="ncacn_ip_tcp"

• orf
Bedankt voor je reply :)
De key heb ik niet; moet ik deze aanmaken?

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-07 12:51

alm

Staat caching aan in Outlook? Dus m.a.w. wordt alle mail ook lokaal opgeslagen en haalt Outlook alleen datgene over dat gewijzigd is. Deze instelling zou je verwachten bij de E-mailinstellingen van je Exchange account in Outlook.

• orf
Exchange-modus met cache gebruiken staat aangevinkt (default).
Bij het openen zie je direct alle mail en wordt de map bijgewerkt vanaf de server. Dat duurt lang en zorgt vaak voor een niet reagerende outlook.

Ook bijvoorbeeld een nieuw bericht typen is traag; de letters komen na 1-5 seconden op het scherm bij elke toetsaanslag.

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-07 12:51

alm

Staat de inhoud van de mailbox reeds lokaal of is hij nog steeds bezig de hele mailbox lokaal te zetten? Dat er na een dag weer nieuwe mail is die gesynchroniseerd moet worden is normaal natuurlijk, maar zo lang zou dat toch niet moeten duren in principe (tenzij je heel erg veel mail hebt uiteraard). Zou dan inderdaad proberen die registersleutel aan te maken en kijken of dat iets uitmaakt.

• orf
Na enkele minuten is de map bijgewerkt. Meestal zo'n 30-50 mailtjes op een dag. Ook als de map gesyncd is blijft Outlook traag. Alsof je XP op een pentium 100 probeert te draaien. :|

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:01

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Er is een patch beschikbaar van MS waarmee performance problemen met grote OST en PST files worden opgelost.
Linkje

Ook heeft Dell standaard een Outlook-plugin geïnstalleerd die je moet deïnstalleren, ik weet de naam hier niet van maar in de lijst software moet je deze eenvoudig kunnen vinden.

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

• orf
Bedankt! dat lijkt goed te werken; vond inderdaad een plugin (hoewel Outlook niet meegeleverd was) van Dell die ik verwijderd heb. De patch heb ik ook direct geïnstalleerd.

:)

Verwijderd

Hallo,

Weet iemand de naam nog van die plugin...

Ik heb hetzelfde probleem met Outlook 2007 maar kan geen dell plugin vinden..

Bedankt

Groeten Michel
Pagina: 1