Ik ben bezig met een systeem om tekeningen op te zoeken. Dit doe ik mbv php en een access database. alles werkt perfect ik kan zoeken en details bekijken. alleen als ik nu een link wil maken om die tekeningen da ook daadwerkelijk te openen in autocad gaat het fout.
script voor het bekijken vd details:
nu geeft hij de eigen link weer in de explorer (http://localhost/detail.php?id=321)
ipv wat er in de database staat.
als ik nu bij voorbeeld bij het ophalen van de gegevens die $pathnaam = $array["PATHNAAM"]; verander in bijv. $pathnaam = $array["ONDERWERP"]; dan geeft hij wel heel netjes het onderwerp weer.
voorbeeld van de PATHNAAM vd database:
F:\Data\Tekenkamer\Projecten\Plaatsnaam Adres\PROJECTNUMMER_300_00.dwg
(ja en ik weet dat Pathnaam een onlogische naam is -> ned en eng door elkaar.)
script voor het bekijken vd details:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| <? $con = odbc_connect('MSAccessDriver','',''); $sql = "(SELECT * FROM onderhoek WHERE ID=$id)"; $exc = odbc_exec($con,$sql); $array = array(); while ($array = odbc_fetch_array($exc)) { $id = $array["ID"]; $onderwerp = $array["ONDERWERP"]; $projectnaam = $array["PROJECTNAAM"]; $pathnaam = $array["PATHNAAM"]; } ?> <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN"> <HTML> <HEAD> <TITLE> Onderhoek Viewer </TITLE> <META NAME="Generator" CONTENT="EditPlus"> <META NAME="Author" CONTENT=""> <META NAME="Keywords" CONTENT=""> <META NAME="Description" CONTENT=""> <LINK REL="stylesheet" TYPE="text/css" HREF="src/css.css"> </HEAD> <BODY> <DIV STYLE="position: absolute; top: 60px; left: 240px; font-size: 24px"> <? echo $onderwerp; ?> </DIV> <DIV STYLE="position: absolute; top: 135px; left: 240px; font-size: 14px"> <? echo $projectnaam; ?> </DIV> <DIV STYLE="position: absolute; top: 420px; left: 20px; font-size: 14px"> <A HREF="<?php echo $pathnaam; ?>"> open deze tekening ... </A> </DIV> </BODY> </HTML> |
nu geeft hij de eigen link weer in de explorer (http://localhost/detail.php?id=321)
ipv wat er in de database staat.
als ik nu bij voorbeeld bij het ophalen van de gegevens die $pathnaam = $array["PATHNAAM"]; verander in bijv. $pathnaam = $array["ONDERWERP"]; dan geeft hij wel heel netjes het onderwerp weer.
voorbeeld van de PATHNAAM vd database:
F:\Data\Tekenkamer\Projecten\Plaatsnaam Adres\PROJECTNUMMER_300_00.dwg
(ja en ik weet dat Pathnaam een onlogische naam is -> ned en eng door elkaar.)