Toon posts:

klooien met latencies

Pagina: 1
Acties:
  • 394 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
systeem:

asus P5N-E Sli
intel pentium D 820 (2.8)
sparkle Geforce 7600 GT

G.E.I.L. GX22GB6400UDC
Totaalcapaciteit 2048 MB
Aantal modules 2
Bouwvorm
DIMM
Type
DDR2
Standaard DDR2 - 800 (PC2 - 6400)

Timings
CAS Latency (CL) 4
RAS-to-CAS-Delay (tRCD) 4
RAS-Precharge-Time (tRP) 4
Row-Active-Time (tRAS) 12

Aansluiting
240-pins

Spanning 2,1 Volt
Spanningsbereik vanaf 1,8 Volt tot 2,3 Volt

Mijn probleem:

Ik wou gister de timings en het voltage enz. is goed gaan instellen voor mijn geheugen
Ik had de memory bus unlinked op 800 MHZ gezet het voltage op 2.178
en de timings als volgt:

tCL 4
tRCD 4
tRP 4
tRAS 12
command per clock op [auto]

vervolgens heb ik de boel opgeslagen en weer opgestart nu liep mijn hele systeem vast zelfs bios zelf! Ik heb toen de bios gereset toen werkte die weer.

Wat heb ik fout gedaan?? 8)7

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:53

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je hebt de memory bus unlinked en op 800MHz gezet en voltage omhooggeschoeft naar 2.178 volt? Dat werkte blijkbaar niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Outerspace op 20-04-2007 10:17 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Maar dit staat toch in de specs van het geheugen dus het zou moeten werken ofniet?

• Outerspace
  • Laatst online: 15:53

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Probeer je voltage eens op een lager niveau te zetten.

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dan eerder hoger

• Fullhouse
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-05 21:03
raar bijna 2.2 volt zou hij toch moeten trekken..en vooral merken zoals GEIL of OCZ...krik hem idd wat omhoog, kijken wat er dan gebeurt.

• Ultraman
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Probeer het dan eens met lossere timings en als dat werkt ga dan één voor één de boel strakker trekken totdat het mis gaat?
Het voltage kun je natuurlijk ook mee spelen op die manier.
Testen doe je beter met Memtest86+ trouwens.

Het is zo nogal lastig te zeggen wat de oorzaak is, maar als je alleen je geheugen een stuk strakker hebt gezet dan lijkt het me dat er daar iets verkeerd is gegaan. Terug naar Start en begin opnieuw zou ik zeggen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had deze vraag ook nog op een ander forum gesteld daar zij iemand dat ik mijn geheugen op 1,6GHZ had draaien omdat het dual channel is. maar ik ga nog ff het een ent ander uitproberen dus ik laat het wel weten

Verwijderd

Topicstarter
uiteindelijk tog mijn voltage ik heb m nou nog gewoon op [auto] staan heb de timings op 4-4-4-12 en de bus op 800mhz score in vista is van 5.4 naar 5.8 gegaan.

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 18:58:
uiteindelijk tog mijn voltage ik heb m nou nog gewoon op [auto] staan heb de timings op 4-4-4-12 en de bus op 800mhz score in vista is van 5.4 naar 5.8 gegaan.
Dan is er nog iets niet helemaal juist.
Mijn DDR2-667 @ 5-6-6-18 heeft een score van 5.9. Zijn de latten in Dual Channel geconfigureerd?

Yes, but no.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Fullhouse schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 14:08:
raar bijna 2.2 volt zou hij toch moeten trekken..en vooral merken zoals GEIL of OCZ...krik hem idd wat omhoog, kijken wat er dan gebeurt.
Merken zegt helemaal niks. Waarom zou een merk als geil het beter doen als twinmos e.d.? Het belangrijkste waar het om gaat is de gebruikte ic's. En welk merk de beste gebruikt, maakt de beste ram. Tuurlijk spelen er nog andere dingen mee, maar ic's zijn het belangrijkste. Mooi voorbeeldje, buffalo firestix. Buffalo word gezien als budget merk, maar die firestix zijn toch echt super latjes.
Pagina: 1