Net zoals velen heb ik op de prijsdaling van intel zitten wachten en is het nu tijd om mijn systeem te gaan upgraden.
Mijn keuze is gevallen op een E6600. Ik wil deze echter flink overklokken (heb waterkoeling) en twijfel nu behalve over de keuze van het moederbord voornamelijk over het geheugen.
Over moederborden kun je alles op het net vinden reviews, vergelijking ect ect, bij geheugen is dat veel minder
Op dit moment de CD2 E6600 'hot' is door de prijsverlaging en ik denk dat er meer mensen met de zelfde vragen zitten:
Ik weet dat je met een multiplier van 9x op de CD2 en PC6400 een klok van 3,6Ghz zou moeten kunnen halen, maar zijn er argumenten om toch voor PC8500 te kiezen?
Als je bij de shops kijkt, is vaak super onduidelijk: waarom is het ene geheugen zo goedkoop en het andere, wat qua specs er heel er op lijkt, is super duur.
Ik twijfel tussen:
PC6400 CL4 of PC8500 CL5 (uiteraard 2GB waarschijnlijk Kingston)
Wat is het verschil tussen wel en niet SLI ready
Wat is het verschil gewoon Kingston en Kingston Hyper X
Heeft een wat duurder merk als Corair voordelen of valt dat wel mee.
Nog andere tips of merken die je aan kan bevelen.
Mijn keuze is gevallen op een E6600. Ik wil deze echter flink overklokken (heb waterkoeling) en twijfel nu behalve over de keuze van het moederbord voornamelijk over het geheugen.
Over moederborden kun je alles op het net vinden reviews, vergelijking ect ect, bij geheugen is dat veel minder
Op dit moment de CD2 E6600 'hot' is door de prijsverlaging en ik denk dat er meer mensen met de zelfde vragen zitten:
Ik weet dat je met een multiplier van 9x op de CD2 en PC6400 een klok van 3,6Ghz zou moeten kunnen halen, maar zijn er argumenten om toch voor PC8500 te kiezen?
Als je bij de shops kijkt, is vaak super onduidelijk: waarom is het ene geheugen zo goedkoop en het andere, wat qua specs er heel er op lijkt, is super duur.
Ik twijfel tussen:
PC6400 CL4 of PC8500 CL5 (uiteraard 2GB waarschijnlijk Kingston)
Wat is het verschil tussen wel en niet SLI ready
Wat is het verschil gewoon Kingston en Kingston Hyper X
Heeft een wat duurder merk als Corair voordelen of valt dat wel mee.
Nog andere tips of merken die je aan kan bevelen.
[ Voor 5% gewijzigd door Henkus op 20-04-2007 08:53 ]
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567