Toon posts:

USB GemPlus CardReader

Pagina: 1
Acties:
  • 392 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet hoe ik de USB GemPlus 430 kan gebruiken in netwerk?
Het is wel geinstalleerd op en herkend door Windows 2003 SBS SP2.

Maar de bijhorende programma's om de chipcard in te stellen zijn beperkt voor bepaalde gebruikers van het netwerk. Maar dan moeten ze wel rechten op de Cardreader hebben. Hoe los ik dit op?
Anders kan de programma niet de cardreader vinden.

In onze netwerk maken we gebruik van Terminal-server en Domain-servers. En tevens ook de Thin Clients. Ik wil zodanig instellen dat er via Thin Clients (ingelogd via RDP naar de servers) contact wordt gemaakt met de GemPlus CardReader (heb er maar 1).

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2007 09:04 ]

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:41
De GemPlus card reader is volledig compatible met de Windows 2003 Server, enkel de kaarten zijn van belang.

De GemSign zijn geen standaard kaarten. Welke kleur heeft jouw kaart? Als deze rood is kan je gewoon de certificate server gebruiken van Windows Server 2003 , vergeet wel geen enrollment certificate eerst aan te maken. Vanaf dan kan je gewoon aanmelden via die kaart.

De tools van G+ zijn enkel bedoeld om aan te melden op 1 pc, niet in een domain, daarvoor moet je een certificate server voor opzetten ( van bv de standaard windows 2003 server )

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Topicstarter
De kaarten zijn allemaal wit van kleur. Het betreft niet voor de toegangspasjes of zoiets.
Maar juist voor de consumptiepassen (debetkaarten).

• tc982
Dan vrees ik dat je gebonden bent aan de G+ tools. Je kan het altijd eens proberen. Opgelet, in windows 2000 moet de signing lib installeren in de certificate server.

Verwijderd

Hangt de cardreader aan de terminalserver zelf? Dan moet het volgens mij gewoon werken.

USB apparaten vanaf de thin clients doorverbinden naar de terminalserver is volgens mij niet zo makkelijk.

• tc982
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 11:39:
Hangt de cardreader aan de terminalserver zelf? Dan moet het volgens mij gewoon werken.

USB apparaten vanaf de thin clients doorverbinden naar de terminalserver is volgens mij niet zo makkelijk.
Wat is dan het nu van de lezer? Je kan toch "remote" geen kaarten in steken. Je kan deze op je terminal aansluiten en dan doorlussen naar de terminal server, maar omgekeerd heeft toch geen nut!

Verwijderd

Omdat de TS noemde dat het over een SBS server ging heb ik maar aangenomen dat het om één kantoor ging waar het wel mogelijk is om fysiek bij de server te komen, en dat maar een paar gebruikers zijn die er bij moeten kunnen om de smartcards op te laden.

Als de server in een afgesloten ruimte staat waar alleen de beheerder mag komen houdt het al snel op.
Dan kun je beter een PC neerzetten waar lokaal de software en cardreader geïnstalleerd zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de cardreader hangt gewoon aan de terminalserver, maar het zou wel makkelijk zijn als de cardreader ook aan TC hangt. Zodra ik de cardreader aan TC hang, herkent de TC de cardreader niet. Alleen wel bij terminalserver.
De terminalserver is inderdaad zichtbaar in de kantoor en niet in een afgesloten ruimte.

tc982: Wat bedoel je met G+ Tools?

• NeverAlone
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03 09:40
Heb je wel drivers op de TS geïnstalleerd? Verder moet je ook nog drivers voor de kaartlezer installeren op de TC als deze niet word herkend door het OS. Wij gebruiken hier gewoon ook deze kaartlezers, maar deze zitten allemaal aan de TC's.

[ Voor 30% gewijzigd door NeverAlone op 25-04-2007 10:29 ]

Pagina: 1