Toon posts:

[Vista] Als ik afsluit blijft de PC aan*

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort vista home premium, als ik de computer wil uitschakelen sluit windows af maar de computer zelf blijft aan, ik heb via energie beheer aangegeven dat de computer moet uitschakelen, maar gebeurd dus niet. En nog wat ik vind dat de processor erg warm wordt (hij is niet overclockt) als ik niets doe met de computer is de processor temp ongeveer 62 graden, het is de boxed versie dus met de cpu koeler van intel die er standaard bijgeleverd wordt

specs:

asus mobo p5n32-sli premium
intel e6600 processor
2x1 GB Trancend geheugen
Foxconn 8800 gts videokaart
550 watt voeding (merk weet ik ff niet meer)

Wie weet er een oplossing

Alvast bedankt

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 07:06:
Hallo,

Ik heb sinds kort vista home premium, als ik de computer wil uitschakelen sluit windows af maar de computer zelf blijft aan, ik heb via energie beheer aangegeven dat de computer moet uitschakelen, maar gebeurt dus niet.
Gebeurt hetzelfde als je echt bewust Afsluiten kiest uit je shutdownmenu (dat je niet per ongeluk nog steeds in sleepmode werkt)?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ja als ik afsluiten aankies in het pull down menu, dan sluit windows normaal af, de monitor en alle randapparatuur gaat uit alleen de computer zelf blijft aanstaan. Ik moet hem dan echt met de aan/uit knop uitzetten.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:18

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zou het niet een probleem kunnen zijn met ACPI?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat lijkt me dan meer een kwestie van de juiste stand instellen in je BIOS.
Dit is vergelijkbaar met de oudere APM problemen die je vroeger nog wel eens tegenkwam.
(het beruchte "u kunt de computer nu afsluiten" scherm)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

"Probleem" in de topic titel zegt natuurlijk helemaal niets over je topic. Ik ga je topic titel even aanpassen :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reactie, maar ik kan niets vinden in de bios over apic, sorry voor de topic naam deze is beter bedankt

Verwijderd

Topicstarter
In de bios staat de acpi op enabled op s1+s3

• Bra1niac
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-02-2025
Ik heb waarschijnlijk hetzelfde probleem. Alles sluit af (harde schijf, ventilatoren etc.) alleen de lampjes van het toetsenbord en optische muis blijven branden. Als ik de power er niet helemaal afhaal, loopt de pc bij het booten vast bij het groene balkje. Ik heb alle bios-instellingen geprobeerd op het gebied van ACPI, inclusief wake up keyboard / mouse, maar tot nu toe helpt niets. Ik heb trouwens een Asus p5b-e met de nieuwste bios en Win Vista premium 32 bit.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Voor Asus heb ik dit nog gevonden in hun FAQ:
http://support.asus.com/f...8A0CF372E&SLanguage=en-us

Daar al eens naar gekeken? Let wel: dat is dus niet alleen BIOS maar ook in Vista instellingen wijzigen :)

Verwijderd

Afsluitknop
Vista heeft in het startmenu een grote rode knop waarmee de computer in de slaapstand gaat. Waneer u de computer helemaal wilt afsluiten, moet u op het pijltje klikken voor meer opties. Het is echter mogelijk om de functie van de rode knop te veranderen. Open het configuratiescherm en klik op Hardware en geluiden. Klik vervolgens op Energiebeheer. Klik op De Schema- instellingen wijzigen en klik vervolgens op Geavanceerde energie-instellingen wijzigen. Open de optie Aan/uit-knoppen en deksel en vervolgens Aan/uit-knop van menu Start. Klik op Instelling om de functie van de knop te veranderen, klik vervolgens op Toepassen

• Helghast.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-03-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 12:46:
Afsluitknop
Vista heeft in het startmenu een grote rode knop waarmee de computer in de slaapstand gaat. Waneer u de computer helemaal wilt afsluiten, moet u op het pijltje klikken voor meer opties. Het is echter mogelijk om de functie van de rode knop te veranderen. Open het configuratiescherm en klik op Hardware en geluiden. Klik vervolgens op Energiebeheer. Klik op De Schema- instellingen wijzigen en klik vervolgens op Geavanceerde energie-instellingen wijzigen. Open de optie Aan/uit-knoppen en deksel en vervolgens Aan/uit-knop van menu Start. Klik op Instelling om de functie van de knop te veranderen, klik vervolgens op Toepassen
Erg bedankt hier heb ik me al zo vaak op verkeken. O+
Pagina: 1