Toon posts:

Fans in kast, hoe en wat ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi luitjes,

Ik wil graag de luchtcirculatie in mijn kast wat optimaliseren zodat ik ev. misschien in de toekomst eens zou kunnen denken aan een overclock-experimentje. Alleen ben ik redelijk beginner hier in. Mijn kast heeft zelf geen extra plekken voor fans dus mijn vraag hoe ik dit moet doen en welke fans het best zijn zonder al te veel extra lawaai ? Ik heb verhalen gelezen van gaten boren enzo maar dit lijkt me niet echt prettig werkje. Kunnen fans in de kast ook gebruikt worden om de circulatie binnen te optimaliseren zonder een gat ergens te boren/zagen of heeft dit geen nut ? En zo ja hoe hang ik die dingetjes op (speciale racks ofzo) ? Heeft verder al iemand ervaring met de Digidoc 5 ? Mijn eigen temp-meting op moederbord werkt namelijk nie en zo'n apparaatje ziet er natuurlijk wel kewl uit in je kast. Kun je met dit apparaatje ook je CPU-temp in de gaten houden en zo ja zet je die sensor dan tussen je koeler en CPU in ? Hoe werkt dat ? :?

MZZL,

Yoram

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Teeering kan je die vragen niet ff apart stellen dit is onwijs vaag om te lezen.
Dan kan je tenminste ook per vraag een antwoord geven.

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Topicstarter
Damn je hebt toch wel je basisschool afgemaakt over dat lezen of zijn stukken met meer dan 10 regels een probleem ? Anders moet ik 4 berichtjes posten ofzo en krijg je daar ook weer gezeur mee (geen zin om hier te spammen). Gedeeltelijke beantwoording van mijn vraag vind ik ook niet erg hoor. Ik stop alle stukjes van de puzzel dan wel zelf samen. :)

MZZL,

Yoram

• _Cyber_
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 14:24
Fans in je kast zonder gaten maken heeft geen zin. OF de lucht moet je kast ingezogen worden OF het moet je kast uit geblazen worden. (OF Beide)De rest heeft geen nut.......
Maar een paar gaten zijn zo gemaakt hoor....... Zie: HTTP://crash.to/cyber's_page

-=System Specs=- | Shit does not happen, it's made by an asshole.....

Verwijderd

Topicstarter
hehe bedankt voor je reply... grappig om te zien is dat de kast die bij jou op de achtergrond staat op die foto, de kast is waar ik aan moet gaan klussen :) Exact zelfde type.

MZZL,

Yoram

• _Cyber_
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 14:24
Dat is de kast van mijn vriendin, en dat is tevens mijn volgende project >:)

-=System Specs=- | Shit does not happen, it's made by an asshole.....

Verwijderd

Op dinsdag 06 februari 2001 19:03 schreef _Cyber_ het volgende:
Fans in je kast zonder gaten maken heeft geen zin. OF de lucht moet je kast ingezogen worden OF het moet je kast uit geblazen worden. (OF Beide)De rest heeft geen nut.......
Maar een paar gaten zijn zo gemaakt hoor....... Zie: " target="_blank">HTTP://crash.to/cyber's_page</a>
Die bovenste fan op de kast heb je die zuigend of blazend?
daar wil ik namelijk ook 1 ;)

Verwijderd

Die bovenste fan op de kast heb je die zuigend of blazend?

Zuigend, voert de warme air af, en trekt dus nieuwe lucht aan.

Onderin blazen, trekt frisse lucht aan en stuwt oude warme lucht omhoog!

Verwijderd

/me heeft er een plaatje van op mn webzite..!
Pagina: 1