Toon posts:

computer op internet via laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via mijn laptop een draadloze verbinding met mij Wireless router. Nu wil ik met mijn desktop via mijn laptop verbinding laten maken. Op mijn laptop heb ik een vrije ethernet poort, net als op mijn desktop:

(Desktop) ------ethernet------>(Laptop) ------wireless------->(Router)

Hoe moet ik dit nu doen en wat heb ik hiervoor precies nodig.
Ik heb wat geprobeerd met een gewone UTP kabel, maar nu las ik ergens iets over een cross-kabel. Welke kabel heb ik precies nodig en hoe moet ik deze opstelling instellen om internet op mijn desktop te krijgen?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit gaat via internet delen, en ja, je hebt een crosskabel nodig. Die kun je gewoon in de standaard PC winkel halen. Er staan honderden handleidingen voor internet delen op het web, dat is echt zeer standaard. Gaat via ICS (Internet Connection Sharing).

Maar waarom zou je dit willen? Gewoon een WLAN USB stickje kopen en de desktop kan gelijk op internet....

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• ixten
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-02-2022
Zoals gezegt moet dit met cros kabel en onder windows (2k/XP) kan je in netwerkverbindingen een verbindingsbrug maken echter heb ik dit nooit echt stabiel gevonden.
Er zijn programma's voor die de verbinding kunnen delen maar aangezien je toch een router op waarom sluit je de UTP kabel niet gewoon aan de router? of zoals gezegt een wifi usb/pci.