Toon posts:

[ps2]Vraag over Netwerkcontroller

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij een PS2 die ik gekocht heb, zit een netwerk controller achterop, en aansluiting voor een IDE schijf. Kan ik nu hieruit opmaken dat ik niet langer een memory card nodig heb voor het opslaan van games?

Het gaat dus hier om een Playstation 2 met daarbij een netwerkcontroller + IDE connector aan de achterzijde, met gebruikelijke Molex-stekker :) Is het ook mogelijk om net zoals de Xbox 1 hiervan een mediacenter van te maken?

Mocht dit overigens in een verkeerde thread / subfora staan, dan laat me dat even weten.

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12 13:45
Met HDloader kan je een backup maken van je legale games :>, op je hd . Hierdoor laden games sneller en bespaar je de laser van je playstation. Geloof dat je er 40 tot 120gig hardeschijven in kwijt kan.

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-12 12:47
Officieel, als je een sony hdd koopt (is een gerebatchte ..........) dan kun je daar geloof ik je savegames op kwijt, dan ook alleen bij dat type. Een eigen hdd erin zetten en HDLoader ergens bestellen en doen wat mijn bovenbuurman zegt

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan zonder die Sony HDD, kan ik dus geen Savegames op m'n HDD zetten?

Harde schijf is op zich niet zo'n probleem, atm 4 stuks liggen hier :P

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-12 12:47
Nope, ik weet even niet welk merk Sony had uitgekozen om er een eigen stikker op te doen, maar het was maar 1 merk en type. Maar HDLoader zou ik maar ergens bestellen, werkt echt prettig. Zoek dan even rond, er zijn wat sites waar je informatie over oa HDloader en hoe je dvd's kunt kopieren naar je PS2 als je PS2 in een netwerk hangt

Verwijderd

Topicstarter

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:39
Officieel gezien wordt die niet echt gesupport. Der zijn ooit buiten de Eu Pakketten geweest met een Netwerk adaptor, Hd, Toetsenbord en muis, vga kabel voor de playstation en een linux distro. Deze was te instaleren op die hd, en je had een makkelijk werk station. Maar is nooit echt een succes geworden, in Japan uitgekomen, en volgens mij ook nog Amerika een kleine tijd. Maar veder zijn ze niet meer gegaan.

Idd zijn der progjes enz zodat je ps2 spellen kunt downloaden/backupen op een hd, en die vervolgens vanaf de hd kunt laden met een speciale disc. Maar hiervan weet ik niet hoe het zit, ooit heel even na gekeken, maar kocht de console spellen toch wel origineel. Desnoods pas na een korting. Heb vanaf Zaterdag ook een Ps3 met Resistance, MotorStorm. 2 controllers en een afstands bediening. Maar hier ga ik ook niet mee "kutten", Lekker origineel laten staan na mijn mening, verdienen die mensen ook nog eens wat. Uit ervaring weet ik als ik een spel brand ik hem toch vrijwel niet speel. Maar als ik hem koop me der uren mee kan vermaken :)

Specs!

Pagina: 1