Deze sjonnie haalt gewoon alleen de zijkantjes even los, de lip klapt ie omhoog en met die stukjes tape van de zijkant plakt ie m even vast. Drempel over, lip weer terugklappen en zijkanten weer intapen. Best slim!
Anoniem: 16941
Ik vind dat nou niet een wagen waar je een voorspoiler onder moet plakken, daarnaast issie wel erg laag
Het blijft me toch elke keer weer verbazen hoe die Golfjes en Astratjes over de drempels komen... Als een std. Civic DXI al schrapend over hoge drempels gaat... Hoe komen hun in hemelsnaam aan de andere kant van de drempel?
Beetje jammer dat ik me camera vergeten was dit weekeind, want het was erg leuk om te zien hoe een Sjonnie met een Golf (zal wel 1.4 of 1.6 gweest zijn), met een stuk of 4 uitlaten en een grote spoiler, er uit gereden werd door een stock Golf GTi (die er niet eens moeite voor deed). Alleen al de manier waarop de Golf geparkeerd stond in het parkeervak was al comisch (hoe krijg je het toch voor elkaar om met een relatief kleine auto toch 3 parkeerplekken in te nemen).
Beetje jammer dat ik me camera vergeten was dit weekeind, want het was erg leuk om te zien hoe een Sjonnie met een Golf (zal wel 1.4 of 1.6 gweest zijn), met een stuk of 4 uitlaten en een grote spoiler, er uit gereden werd door een stock Golf GTi (die er niet eens moeite voor deed). Alleen al de manier waarop de Golf geparkeerd stond in het parkeervak was al comisch (hoe krijg je het toch voor elkaar om met een relatief kleine auto toch 3 parkeerplekken in te nemen).
Waarom wordt altijd met de 'beschuldigende vinger' naar 'Golfjes en Astratjes/Kadettjes' gewezen? Er zijn ook genoeg Civics en ander japans spul (dat zie ik hier meer lelijk verbouwd rondrijden dan 'Golfjes en Astratjes') die een drempel opstuiteren, waarna je de gfk stukken van de 'schitterende' voorbumper je om de oren vliegen. Met een verlaagde Golf met 'standaard' onderlip (dan bedoel ik in het geval van een Golf 2 een G60 onderlip en bij een 3 een bij een GTI/VR6) is heel goed een redelijk steile drempel op te komen zonder geschraap. Het heeft ook niet zozeer te maken met de laagte van de auto, maar meer met de aanrijhoek. D.w.z. de hoek van waar je band op de weg staat en de onderkant van het voorste gedeelte van de onderlip. Bij een Civic is de voorbumper aardig lang (de Peugeot 407 heeft er ook 'last' van) en daarom zit die eerder op de grond bij een drempel.Wrack schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 09:20:
Het blijft me toch elke keer weer verbazen hoe die Golfjes en Astratjes over de drempels komen... Als een std. Civic DXI al schrapend over hoge drempels gaat... Hoe komen hun in hemelsnaam aan de andere kant van de drempel?
1000x liever een standaard GTI dan een zwaar bespoilerde (laten we aardig zijn) 1.6Beetje jammer dat ik me camera vergeten was dit weekeind, want het was erg leuk om te zien hoe een Sjonnie met een Golf (zal wel 1.4 of 1.6 gweest zijn), met een stuk of 4 uitlaten en een grote spoiler, er uit gereden werd door een stock Golf GTi (die er niet eens moeite voor deed). Alleen al de manier waarop de Golf geparkeerd stond in het parkeervak was al comisch (hoe krijg je het toch voor elkaar om met een relatief kleine auto toch 3 parkeerplekken in te nemen).
The ramblings of an idiot
Eigenlijk wel slim, zo zie je dat het er niet uitziet en kan je hem er nog afhalen
Ik hoop dat de ruitenwisser zo staat omdat die het contact uit heeft gezet, en niet omdat die hem in het midden wilde hebben

Ik heb les gehad in een Golf (in 2001, een destijds redelijk nieuwe) en dat ding schraapte ook standaard over drempels (die in Bussum zuid althans), zelfs bij 5 km/u. Die was overigens gewoon standaard
Waarom Golfjes en Astratjes? Tja, het word een beetje gezien als de 'standaard' Sjonnie auto.
Degene die de raarste acties uithalen op de weg en ook het meest te vinden zijn bij de 'tuning meetings', zijn meestal toch echt de zwaar verbouwde VW'tjes en Opeltjes. Ook bevat mijn halve straat ondertussen Opeltjes met No-Fear stickers en andere ongein.
Sorry als ik er iemand mee beledig, heb helemaal niets tegen Golfjes of Astra'tjes die nog standaard (of vrijwel niet aangepast) zijn en er niet het standaard type 'autocoureur' in zit.
Gelijk heb je dat er idd ook veel japans spul tussen rijdt (lijkt ook wel steeds meer te worden sinds de Fast n Furious en Need For Speed reeks.)

Degene die de raarste acties uithalen op de weg en ook het meest te vinden zijn bij de 'tuning meetings', zijn meestal toch echt de zwaar verbouwde VW'tjes en Opeltjes. Ook bevat mijn halve straat ondertussen Opeltjes met No-Fear stickers en andere ongein.
Sorry als ik er iemand mee beledig, heb helemaal niets tegen Golfjes of Astra'tjes die nog standaard (of vrijwel niet aangepast) zijn en er niet het standaard type 'autocoureur' in zit.
Gelijk heb je dat er idd ook veel japans spul tussen rijdt (lijkt ook wel steeds meer te worden sinds de Fast n Furious en Need For Speed reeks.)

Gister had ik even een binnenpretje.
Ik stond bij een stoplicht naast een Nissan Almera met Jap-style uitlaat, uitgeklopte wielkasten en foute spoiler.
Dus vooraan stonden er 2 plastic-fantastic wagens naast elkaar (mijn BMW Compact is behangen met een m-spoilerkit en dito spiegels). Aangezien m'n motor nog redelijk koud was (temp meter stond ongeveer op een kwart, terwijl bij een warme motor hij mooi halverwege staat), trok ik vlot maar beheerst op (schakelen bij zo'n 4000rpm, bij hogere toerentallen meldt de auto even dat hij nog koud is met een beetje inhouden).
Ik trek dus naast hem op in een buitenbocht en hoor ondertussen zijn uitlaat lekkerlijk brullen...
Maar verbazingwekkend bleef ik echt heel makkelijk naast hem rijden, met ik schat 75% gas en met op zo'n 4000rpm schakelen (let wel, m'n max koppel ligt op 3800 rpm, max vermogen 5800 rpm, daar kwam ik dus amper aan). Pas toen ik in de 3de versnelling echt te laag in de toeren begon te komen (2500 rpm ofzo) en hij brullend doortrok in de 2de, moest ik hem voor laten gaan.
Kortom ik had best wel een binnenpretje gezien zijn blijkbare moeite met mij eruit te trekken terwijl ik nog lang niet alle registers open trok
(ow ja, voor mensen gaan zeggen van het was vast een 1.4-tje, mijn compact is een 316, of te wel 1.6, ook niet echt super krachtig ofzo, zeker niet op de 1200kg die de auto weegt en het punt dat de motor nog niet echt warm was...)
Ik stond bij een stoplicht naast een Nissan Almera met Jap-style uitlaat, uitgeklopte wielkasten en foute spoiler.
Dus vooraan stonden er 2 plastic-fantastic wagens naast elkaar (mijn BMW Compact is behangen met een m-spoilerkit en dito spiegels). Aangezien m'n motor nog redelijk koud was (temp meter stond ongeveer op een kwart, terwijl bij een warme motor hij mooi halverwege staat), trok ik vlot maar beheerst op (schakelen bij zo'n 4000rpm, bij hogere toerentallen meldt de auto even dat hij nog koud is met een beetje inhouden).
Ik trek dus naast hem op in een buitenbocht en hoor ondertussen zijn uitlaat lekkerlijk brullen...
Maar verbazingwekkend bleef ik echt heel makkelijk naast hem rijden, met ik schat 75% gas en met op zo'n 4000rpm schakelen (let wel, m'n max koppel ligt op 3800 rpm, max vermogen 5800 rpm, daar kwam ik dus amper aan). Pas toen ik in de 3de versnelling echt te laag in de toeren begon te komen (2500 rpm ofzo) en hij brullend doortrok in de 2de, moest ik hem voor laten gaan.
Kortom ik had best wel een binnenpretje gezien zijn blijkbare moeite met mij eruit te trekken terwijl ik nog lang niet alle registers open trok
(ow ja, voor mensen gaan zeggen van het was vast een 1.4-tje, mijn compact is een 316, of te wel 1.6, ook niet echt super krachtig ofzo, zeker niet op de 1200kg die de auto weegt en het punt dat de motor nog niet echt warm was...)
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
De Bacardi vleermuis is op zich wel strak.Wrack schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 11:22:
Waarom Golfjes en Astratjes? Tja, het word een beetje gezien als de 'standaard' Sjonnie auto.
[afbeelding]
Het meest trieste is dat veruit de meeste helemaal niet weten waar "No Fear" ooit voor stond (en helaas door de Sjonnies ook verpest is...).
Ik durf te wedden dat de meeste van die gasten geel en groen schijten als ze uit een vliegtuig zouden springen, op 15 meter aan een touw bungelen, door een surf-kite de lucht in worden getrokken, met een BMX op een half-pipe een salto maken, etc...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Anoniem: 212414
tja idd,ik heb zelf een type 2 gti 16v KR VW motorsport fabrieksgetuned,en ik heb vorige week nog een BMW 535d mijn achterwerk laten zien..........met gemak....mwoehahaha
Chronische zelfoverschatting is ook een typische sjonnie-eigenschap
Anoniem: 212414
hahahaha ,nou je het zegt,ik krijg wel erg veel bekeuringen nadat ik ze gehaald heb....lol
mooie burn out trouwens,eigen vette?
mooie burn out trouwens,eigen vette?
Ze bedoelen dat ze niet bang zijn zichzelf en auto om een boom heen te vouwen.deepbass909 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 11:36:
[...]
Het meest trieste is dat veruit de meeste helemaal niet weten waar "No Fear" ooit voor stond (en helaas door de Sjonnies ook verpest is...).
Je bedoelt dat ze denken dat ze sneller dan iedereen zijn omdat ze spoilers op hun 1.4 hebben geplakt?Stoffel schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 11:41:
Chronische zelfoverschatting is ook een typische sjonnie-eigenschap
[ Voor 37% gewijzigd door McBoom op 12-06-2007 11:58 ]
En, hoeveel vermogen heeft dat ding dan?Anoniem: 212414 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 11:39:
tja idd,ik heb zelf een type 2 gti 16v KR VW motorsport fabrieksgetuned,en ik heb vorige week nog een BMW 535d mijn achterwerk laten zien..........met gemak....mwoehahaha
Aannames zijn fataal.
lol, nou duidelijk dat jij dus goed kan autorijden in het verkeer, want daar wordt zo vreselijk goed op gelet tijdens het halen van je racelicentieAnoniem: 212414 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 11:42:
wie ik???hahaha heb mijn beide licenties ,dus rijden kan ik wel hahaha
Ja, standaard, maar hij heeft het over "fabrieksgetuned". Nou goed, voor mijn part heeft dat ding 180PK, is volkomen gestript, etc. Dan hou je nog geen 535D bij met 272PK en 580Nm. 0-100 misschien, maar zeker niet "met gemak". Alles daarboven en tussenacceleratie wordt hij volkomen zoek gereden.
/Edit
Standaard 130pk zie ik net, getuned dus 139? En daar een 535D mee "inmaken"? ROFL
BMW gaf waarschijnlijk kwartgas.
/Edit
Standaard 130pk zie ik net, getuned dus 139? En daar een 535D mee "inmaken"? ROFL
BMW gaf waarschijnlijk kwartgas.
[ Voor 42% gewijzigd door GaMeOvEr op 12-06-2007 12:12 ]
Aannames zijn fataal.
Anoniem: 4629
Al die tegenliggers en kruisend verkeer ook op het circuitKurios schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 12:05:
[...]
lol, nou duidelijk dat jij dus goed kan autorijden in het verkeer, want daar wordt zo vreselijk goed op gelet tijdens het halen van je racelicentie
De std. 1.8 GTi 16v (mits het die is) heeft ~130PK en zou de sprint naar de 100 in ong. 9 seconden moeten volbrengen. De G60 doet het in ong. 8 seconden met ~160PKtjes. Beide geproduceerd tussen 86 en 92.
Als het dus de eerste betreft, had de BMW vast geen zin om mee te doen.
De nieuwe BMW 535D doet het namelijk in ong. 6.5sec. en dat toch met zo'n 1750KG.
Als het dus de eerste betreft, had de BMW vast geen zin om mee te doen.
De nieuwe BMW 535D doet het namelijk in ong. 6.5sec. en dat toch met zo'n 1750KG.
O ja, niet goed gelezenGaMeOvEr schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 12:08:
Ja, standaard, maar hij heeft het over "fabrieksgetuned". Nou goed, voor mijn part heeft dat ding 180PK, is volkomen gestript, etc. Dan hou je nog geen 535D bij met 272PK en 580Nm.
Nou.... Die situatie die jij schetst, een kale Golf 2 met 180PK.... Ik denk dat die BMW daar echt wel een harde dobber aan zou hebben..... Een gestripte 2 zou zo'n beetje op 700/750KG zitten.... En zo'n BMW zal zo'n 1000KG zwaarder zijn... En over welk model 5 hebben we het hier?
535D met 272PK en 580Nm, (model vanaf 2004, eerder was de 535D er niet) die standaard met 6 traps automaat 6.5 naar de 100 doet... (En je moet me wel helemaal quoten he.
)
[ Voor 36% gewijzigd door GaMeOvEr op 12-06-2007 12:16 ]
Aannames zijn fataal.
Een 16v KR motor is 139PK (of 136, haal ik nog wel eens doorelkaarWrack schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 12:09:
De std. 1.8 GTi 16v (mits het die is) heeft ~130PK en zou de sprint naar de 100 in ong. 9 seconden moeten volbrengen. De G60 doet het in ong. 8 seconden met ~160PKtjes. Beide geproduceerd tussen 86 en 92.
Is dit niet een textbook voorbeeld van 'ja ik heb gewonnen van [vul iets serieus in]', terwijl dat 'serieus' z'n gas ongeveer een kwart had ingetrapt en meer niet? 
*ervaring mee heeft*
*ervaring mee heeft*
Inderdaad, en die persoon in die serieuze auto maar lachen om dat puberale gedrag van die sjonnie die met alle macht sneller probeert te zijn.
Alhoewel ik gelijk toegeef hoe leuk het kan zijn om er iemand er uit te trekken, maar dan wel als die persoon heel erg z'n best doet. Met een Amerikaan is het over het algemeen ook vrij makkelijk want de meeste sjonnies kunnen niet schakelen. Ik heb zelfs met mijn W200 (Dodge 4x4 pickup) een sjonnie-BMW (zwart, spoilers, verlaagd, bouwjaar rond eind jaren tachtig) er uitgetrokken (tot ongeveer 80 km/u) omdat een automaat met WOT gewoon door blijft accelereren en die Sjonnie bij het schakelen terugviel
Het was een dubbele oprit van een snelweg en met me W200 kon ik niet harder dan 150 en reed ik niet harder dan 120 en boven de 80 zat ik dusdanig over mijn koppel (max. koppel: 255NM @ 1600 RPM) dat hij me daarna uiteraard makkelijk voorbij kwam.
Mijn huidige auto vind ik toch het leukst wat dat betreft (356 RWHP, 1950 kilo en het uiterlijk van een gezinsautootje): ik geef bij het stoplicht eerst kwartgas om niet met rokende banden te blijven staan, dan doortrekken en in mijn achteruitkijkspiegel zien waar de sjonnie nou gebleven is
Ik blijf wel realistisch hoor: ik ben niet een geweldige automobilist, ik weet dat er ook veel (moderne Duitse) auto's mij finaal zoek kunnen rijden als ze willen, maar toch blijft het erg leuk om een ricer met anaal aangeblazen tubageluid helemaal zoek te rijden (ik zal ook wel toegeven dat ik erg op mijn reactievermogen oefen bij stoplichten) ... tralala
Alhoewel ik gelijk toegeef hoe leuk het kan zijn om er iemand er uit te trekken, maar dan wel als die persoon heel erg z'n best doet. Met een Amerikaan is het over het algemeen ook vrij makkelijk want de meeste sjonnies kunnen niet schakelen. Ik heb zelfs met mijn W200 (Dodge 4x4 pickup) een sjonnie-BMW (zwart, spoilers, verlaagd, bouwjaar rond eind jaren tachtig) er uitgetrokken (tot ongeveer 80 km/u) omdat een automaat met WOT gewoon door blijft accelereren en die Sjonnie bij het schakelen terugviel
Het was een dubbele oprit van een snelweg en met me W200 kon ik niet harder dan 150 en reed ik niet harder dan 120 en boven de 80 zat ik dusdanig over mijn koppel (max. koppel: 255NM @ 1600 RPM) dat hij me daarna uiteraard makkelijk voorbij kwam.
Mijn huidige auto vind ik toch het leukst wat dat betreft (356 RWHP, 1950 kilo en het uiterlijk van een gezinsautootje): ik geef bij het stoplicht eerst kwartgas om niet met rokende banden te blijven staan, dan doortrekken en in mijn achteruitkijkspiegel zien waar de sjonnie nou gebleven is
Ik blijf wel realistisch hoor: ik ben niet een geweldige automobilist, ik weet dat er ook veel (moderne Duitse) auto's mij finaal zoek kunnen rijden als ze willen, maar toch blijft het erg leuk om een ricer met anaal aangeblazen tubageluid helemaal zoek te rijden (ik zal ook wel toegeven dat ik erg op mijn reactievermogen oefen bij stoplichten) ... tralala
Een Golf 2 GTI is bijna 950kg....en dan zou die gestript 700kg moeten wegen ?!?! Dan is dat ding echt niet meer bruikbaar op de weg, als dat uberhaupt al kan want met isolatie, reserveband en achterbank eruit kom je lang niet in de buurt van die 700-750kg. Ik vind het, net zoals Gameover, grote verhalen, met een Golf 2 een 535D wegrijden en al helemaal zo ruim als Sabath beschrijft. Want in de praktijk is de 535D zelfs nog net iets sneller dan de 535 benzine.McBoom schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 12:12:
[...]
O ja, niet goed gelezen
Nou.... Die situatie die jij schetst, een kale Golf 2 met 180PK.... Ik denk dat die BMW daar echt wel een harde dobber aan zou hebben..... Een gestripte 2 zou zo'n beetje op 700/750KG zitten.... En zo'n BMW zal zo'n 1000KG zwaarder zijn... En over welk model 5 hebben we het hier?
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Tuurlijk, ik zeg toch ook niet dat een Golf 2 GTI een 535D zoek rijdt? Maar met de juiste aanpassingen is een Golf 2 best op de 750KG te krijgen. Strippen en lichtgewicht onderdelen en er zijn zat carbon onderdelen voor te krijgen. Je kan een Golf 4 ook wel 500KG lichter krijgenJT schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:42:
[...]
Een Golf 2 GTI is bijna 950kg....en dan zou die gestript 700kg moeten wegen ?!?! Dan is dat ding echt niet meer bruikbaar op de weg, als dat uberhaupt al kan want met isolatie, reserveband en achterbank eruit kom je lang niet in de buurt van die 700-750kg. Ik vind het, net zoals Gameover, grote verhalen, met een Golf 2 een 535D wegrijden en al helemaal zo ruim als Sabath beschrijft. Want in de praktijk is de 535D zelfs nog net iets sneller dan de 535 benzine.
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ja maar met een dergelijke Golf rij je niet op de weg.McBoom schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:00:
[...]
Tuurlijk, ik zeg toch ook niet dat een Golf 2 GTI een 535D zoek rijdt? Maar met de juiste aanpassingen is een Golf 2 best op de 750KG te krijgen. Strippen en lichtgewicht onderdelen en er zijn zat carbon onderdelen voor te krijgen. Je kan een Golf 4 ook wel 500KG lichter krijgen
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Flauw hoor, dus jij blijft er tot aan de 80 naast rijden, en geeft dan pas echt gas?Anoniem: 4629 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 12:21:
Is dit niet een textbook voorbeeld van 'ja ik heb gewonnen van [vul iets serieus in]', terwijl dat 'serieus' z'n gas ongeveer een kwart had ingetrapt en meer niet?
*ervaring mee heeft*
* MBV wil nitrous
Nitro? Jij wilt jezelf opblazen? Das namelijk kort voor nitroglycerine, een zwaar explosief
Jij bedoelt "nitrous" of "nitrous oxide"
Ecodan warmtepomp
Waarom niet?JT schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:26:
[...]
Ja maar met een dergelijke Golf rij je niet op de weg.
kijk eens boven jeJT schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:36:
Nitro? Jij wilt jezelf opblazen? Das namelijk kort voor nitroglycerine, een zwaar explosiefJij bedoelt "nitrous" of "nitrous oxide"

Het klinkt bijna hetzelfde in the fast and the furious etc, dus vandaar de fout. En met nitrous blaas je je motor ook op, het duurt alleen iets langer
Daarnaast weet ik nog wel wat leuke dingen om te doen met nitro
[ Voor 6% gewijzigd door MBV op 12-06-2007 15:54 ]
doe is een linkje dan? Wil wel is zien wat dat voor apparaat is dan. Rijden zonder dash, blowers, isolatie enz enz lijkt me echt 3x niks. En dan hebben we het nog niet gehad over de prijzen van carbon "plaat"werkMcBoom schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:40:
[...]
Waarom niet?Die Golf 4 die ik noemde is gewoon street legal.
Geen bug, als je iets heel kleins aanpast binnen afzienbare tijd dan zie je niet dat het ge-edit is.MBV schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:53:
[...]
kijk eens boven jekennelijk bug in react, hij laat niet zien dat ik hem geëdit heb?
Mwoah, bij goed gebruik neemt de levensduur van je blok af, om nou te gaan roepen dat je het gelijk opblaast vind ik ook zowatHet klinkt bijna hetzelfde in the fast and the furious etc, dus vandaar de fout. En met nitrous blaas je je motor ook op, het duurt alleen iets langer
Geef me 20kg en ik verbeter de wereldDaarnaast weet ik nog wel wat leuke dingen om te doen met nitro
Ecodan warmtepomp
was dit geen foute tuning topic 
.

Ik weet dat smaken verschillen maar dit is gewoon vern*^ken van een auto.
.
.

Ik weet dat smaken verschillen maar dit is gewoon vern*^ken van een auto.

.
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Is al een keer langsgekomen, maar hij blijft lachwekkend idd. Die kleur is cool, maar die roze accenten en die vleugel.

ow ok , tja zoveel posts he. Dan gaan we gewoon verder met die sjonnie 
En in welke file was dit ??Anoniem: 212414 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 11:39:
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
En dat was niet eens het lelijkste product van DGB imho 
pic:
pic:

Zéker niet de lelijkste.
Dit is trouwens niet de eerste auto van DGB die de openbare weg niet op mag. Op elke wagen zit wel een bullbar van verwarmingspijpen, of worden de achterruiten mooi dicht geplakt
Dit is trouwens niet de eerste auto van DGB die de openbare weg niet op mag. Op elke wagen zit wel een bullbar van verwarmingspijpen, of worden de achterruiten mooi dicht geplakt
Die achterlichten

Ecodan warmtepomp
De velgen zijn wel mooi, heb ik zelf ook op m'n Polo'tje
Is die niet van Britney of Paris ofzo? Tja, neem dan een zuurstokroze corvette. Een BMW 6 leent zich er imho niet voorRol-Co schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 18:54:
[afbeelding]
Ik weet dat smaken verschillen maar dit is gewoon vern*^ken van een auto.![]()
.

Die achterlichten, neeeeee!Carpento schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:01:
En dat was niet eens het lelijkste product van DGB imho
pic:
[afbeelding]
Die velgen wel, maar ze staan voor geen meter onder deze auto. Deze auto heeft rondere velgen nodig denk ik, maar dit staat echt niet.MEN-O schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:21:
De velgen zijn wel mooi, heb ik zelf ook op m'n Polo'tje
Oh ja, de lelijkste is het zeker niet. Heeft er niet iemand een overzichtje van de DGB-autos? Die site van Veronica is een crime om de auto's even snel onder elkaar te krijgen.
[ Voor 10% gewijzigd door MBV op 12-06-2007 20:29 ]
Wahahaha ! allemaal ff op de link van resistor klikken !
Zelfs de pliesie vondt het te ver gaan.
De bussen hier in de omgeving hebben dezelfde achterlichten als die Porsche 
Verder is 'ie nog vrij netjes zo te zien
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Zo vet, wat zou ik hier graag mee pimpen in de stadRol-Co schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 18:54:
.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik weet dat smaken verschillen maar dit is gewoon vern*^ken van een auto.![]()
.
Ook de Pagani Zonda heeft dezelfde achterlichtenHydraulik-Phunk schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:45:
De bussen hier in de omgeving hebben dezelfde achterlichten als die Porsche
Idd ja, hoewel ze daar toch iets beter tot hun recht komen.
Zal wel gewoon een std. aftermarket Hella setje oid zijn.
Zal wel gewoon een std. aftermarket Hella setje oid zijn.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Hella? Staat die dan in de gids die ze promoten?
Welke gids, MBV?
Hella heeft wel een reclame overeenkomst met DGB, waarbij ze inderdaad dit soort lampen in toepassen.
@Hydraulik-Phunk
Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat het geen standaard aftermarket setje is van Hella. Maar de lampen zijn gewoon losse units, waarbij ring en hart ook weer los zijn. Daardoor kan je verschillende combinaties samenstellen. DGB kennende zijn er polyesther kappen gemaakt, waar deze lampjes ingeschroeft zitten.
Helaas worden ze vaak op een waardeloze manier toegepast (zoals bij deze Porsche), terwijl ze een heel strak effect kunnen hebben (zie de Pagani).
Hella heeft wel een reclame overeenkomst met DGB, waarbij ze inderdaad dit soort lampen in toepassen.
@Hydraulik-Phunk
Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat het geen standaard aftermarket setje is van Hella. Maar de lampen zijn gewoon losse units, waarbij ring en hart ook weer los zijn. Daardoor kan je verschillende combinaties samenstellen. DGB kennende zijn er polyesther kappen gemaakt, waar deze lampjes ingeschroeft zitten.
Helaas worden ze vaak op een waardeloze manier toegepast (zoals bij deze Porsche), terwijl ze een heel strak effect kunnen hebben (zie de Pagani).
Als de achterlichten nou een maatje groter waren... dan hadden ze best mooi kunnen zijn. Nu heb je een wide body Porsche met kleine *** lampjes....

@Wrack: idd.
@deepbass: ze hebben toch een vaste tuningsgids waar ze alle zooi uit moeten halen i.v.m. sponsoring? Waardoor ze dus geen echt leuke onderdelen erin kunnen proppen?
Oh ja, waar is de DGB-approved-sticker gebleven? Of vond Jorinde hem te standaard?
@deepbass: ze hebben toch een vaste tuningsgids waar ze alle zooi uit moeten halen i.v.m. sponsoring? Waardoor ze dus geen echt leuke onderdelen erin kunnen proppen?
Oh ja, waar is de DGB-approved-sticker gebleven? Of vond Jorinde hem te standaard?
Er is weinig leukers te doen op de openbare weg dat nog legaal isMBV schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:29:
Flauw hoor, dus jij blijft er tot aan de 80 naast rijden, en geeft dan pas echt gas?
Mijn oom heeft ook een Amerikaans bakbeest, en die heeft een keer een BMW 3-coupé eruit getrokken. Die BMW keek niet blij, had hij echt niet zien aankomen
Die BMW had echt pech, normaal rijdt mijn oom niet harder dan 80 en probeert hij altijd of zijn auto's het ook met stationair toerental halen 
Ok, om het een beetje on-topic te houden: spot de foutste auto: http://www.vdvlist.demon.nl/ (ja ze zijn allemaal vrijwel volledig origineel, de enige reden dat die rode cabrio van hem een sport-carburateur heeft is omdat hij de originele niet meer kon krijgen ofzo...) (nee, ik heb de website niet gemaakt. dat krijg je als je nichtje met frontpage en paint gaat spelen
)
Ok, om het een beetje on-topic te houden: spot de foutste auto: http://www.vdvlist.demon.nl/ (ja ze zijn allemaal vrijwel volledig origineel, de enige reden dat die rode cabrio van hem een sport-carburateur heeft is omdat hij de originele niet meer kon krijgen ofzo...) (nee, ik heb de website niet gemaakt. dat krijg je als je nichtje met frontpage en paint gaat spelen

Een Avalanche heeft max rond de 340 pk.
Wat voor BMW was dat dan: een 316i?
http://www.autostyle.nl/deepbass909 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:23:
Welke gids, MBV?
@Hydraulik-Phunk
Van dat merk de gids halen ze bij DGB de spullen altijd uit.
Hail to the king baby!
Geen idee. Zo'n avalanche is best snel naar de 100 (4wd, automaat): 7,5 sec ofzo. Wat doet een 330i coupe van de vorige generatie? Waarschijnlijk dacht hij gewoon: "dat haal ik makkelijk" en zette hij te laat alle zeilen bijWekkel schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:08:
Een Avalanche heeft max rond de 340 pk.
7,5 seconden is een knappe waarde. Dan moet je toch een aardige auto meenemen (al is een oude VR6 goed om 't bij te houden).
De gestolen rioleringpijpen zijn eindelijk terecht:

Een beetje verlies heb je altijd...
330i e46 doet het al in 6.5 ... automaat zal hem zelfs bijhouden.MBV schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 17:49:
[...]
Geen idee. Zo'n avalanche is best snel naar de 100 (4wd, automaat): 7,5 sec ofzo. Wat doet een 330i coupe van de vorige generatie? Waarschijnlijk dacht hij gewoon: "dat haal ik makkelijk" en zette hij te laat alle zeilen bij
Tijdje geleden is deze hier gepost, iemand anders had hem ook al gespot, kan alleen niet meer terugvinden waar dat was (dacht dit topic maar blijkbaar toch niet).
Anyway, werd ook gevraagd hoe het meidje van die auto eruit zou zien

Vanmiddag onderweg gespot
met meidje erin. Kon het niet goed zien maar ziet er volgens mij toch minder erg uit dan ik dacht...

Vanmiddag onderweg gespot

[ Voor 3% gewijzigd door Knightwolf op 14-06-2007 02:46 ]
beginnen mijn ogen achteruit te gaan, of lijkt het op een gast met langere stekels?Knightwolf schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 02:45:
Tijdje geleden is deze hier gepost, iemand anders had hem ook al gespot, kan alleen niet meer terugvinden waar dat was (dacht dit topic maar blijkbaar toch niet).
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vanmiddag onderweg gespot![]()
met meidje erin. Kon het niet goed zien maar ziet er volgens mij toch minder erg uit dan ik dacht...
[afbeelding]
Autostyle is 1 van de sponsors (is namelijk van een grote importeur uit Limburg, ben de naam alleen kwijt). Hella is net als Vredestein een onafhankelijke sponsor. Lampen die onder het merk Autostyle verkocht worden zijn toch echt een paar kwaliteitsstappen lager dan Hella's.urk_forever schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 17:44:
[...]
http://www.autostyle.nl/
Van dat merk de gids halen ze bij DGB de spullen altijd uit.
Ik heb ooit in 1 van de eerste afleveringen van DGB een grote Hella catalogus zien liggen die ik nog persoonlijk naar het bedrijf had gestuurd dat de verbouwingen doet.
Ziet er vrouwelijk uit, ondanks de slechte kwaliteit van de foto.... en trouwens... het moet toch wel een enorme homosexueel zijn als het geen vrouw was die erin rijd.BootVluchteling schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 08:10:
[...]
beginnen mijn ogen achteruit te gaan, of lijkt het op een gast met langere stekels?
Wat een afschuwelijk lelijke Peug btw.
Deze staat er nog steeds (vast een rijke kerel want het is al ff geleden dat die foto gemaakt is bij het Burj al Arab en ik ben er een paar weken geleden geweest)

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get
is van de lokale sjeik, en hij is afaik van zilver. of zo gespoten. iig duurKoenzie schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:41:
Deze staat er nog steeds (vast een rijke kerel want het is al ff geleden dat die foto gemaakt is bij het Burj al Arab en ik ben er een paar weken geleden geweest)
[afbeelding]
Hoort hier niet thuis wat mij betreft. Ziet er goed uit! Trouwens, dat doet me er aan herinneren. Ik had nog een e-mail gestuurd naar de RDW, of die mij konden vertellen of het nu legaal was in Nederland of niet. Die e-mail is door gestuurd naar de technische dienst, en heb ik er vervolgens niks meer van gehoordKoenzie schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:41:
[afbeelding]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
Waar is dit gespot? Lijkt verdacht veel op een ex van meKnightwolf schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 02:45:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vanmiddag onderweg gespot![]()
[afbeelding]
wat was precies de vraag, dan probeer ik het ook nog even via direct lijntjereuzekind schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:05:
[...]
Hoort hier niet thuis wat mij betreft. Ziet er goed uit! Trouwens, dat doet me er aan herinneren. Ik had nog een e-mail gestuurd naar de RDW, of die mij konden vertellen of het nu legaal was in Nederland of niet. Die e-mail is door gestuurd naar de technische dienst, en heb ik er vervolgens niks meer van gehoord
Grappig dat er nog steeds mensen denken dat die audi van echt zilver is. Zou wel erg zwaar worden denk ik.
Gaat hier gewoon om speciale verf die ook vaak op motorhelmen wordt toegepast.
afaik breng je eerst een witte onderlaag aan en daarna een tweede laag die na reactie dit effect geeft.
Zal zo eens kijken waar ik meer info kan vinden.
gevonden! zie hier Linkje
Gaat hier gewoon om speciale verf die ook vaak op motorhelmen wordt toegepast.
afaik breng je eerst een witte onderlaag aan en daarna een tweede laag die na reactie dit effect geeft.
Zal zo eens kijken waar ik meer info kan vinden.
gevonden! zie hier Linkje
[ Voor 13% gewijzigd door Vince Dexa op 14-06-2007 12:43 ]
Now go away or I shall taunt you a second time!
Wel effectief. Effectiever dan een witte auto denk ik. Met die woestijntemperaturen wel prettig.
... ook erg leuk voor medeweggebruikers!
Misschien dat oom agent's laser dan niet meer werkt
Misschien dat oom agent's laser dan niet meer werkt
als de zon goed schijnt, kan hij niet zien waar hij miktAnoniem: 4629 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 14:41:
Ik denk dat ie juist een supersterk signaal terugkrijgt
In de aflevering van vorige week liep die "designer" met die autostyle gids, dus volgens mij komt alles daar tegenwoordig weg.deepbass909 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 08:31:
[...]
Autostyle is 1 van de sponsors (is namelijk van een grote importeur uit Limburg, ben de naam alleen kwijt). Hella is net als Vredestein een onafhankelijke sponsor. Lampen die onder het merk Autostyle verkocht worden zijn toch echt een paar kwaliteitsstappen lager dan Hella's.
Ik heb ooit in 1 van de eerste afleveringen van DGB een grote Hella catalogus zien liggen die ik nog persoonlijk naar het bedrijf had gestuurd dat de verbouwingen doet.
Hail to the king baby!
Of die lak in Nederland legaal is. Ik dacht namelijk altijd van niet, maar een tijdje terug zijn er meer van dit soort auto's gepost en toen werd me verteld dat het dus wel legaal wasKurios schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:39:
[...]
wat was precies de vraag, dan probeer ik het ook nog even via direct lijntje
Bouwjaar: 1985
Vermogen: 82kW
Prijs: € 9.000,00
.
Is het een BMW? Is het een Golf? Is het een Kadett? Het weet het niet 

En het is nog een nederlander ook

Het is een blauwe 2 liter Opel Kadett GSIMcBoom schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 20:18:
Gjonge, die koplampen sluiten ook zo netjes aan bij de motorkap 
Maareh.... wat is het nou van oorsprong? Hoofdmoot is toch een Kadet gok ik?
Maareh.... wat is het nou van oorsprong? Hoofdmoot is toch een Kadet gok ik?
en toen kwam:
Uhuh.... maar je vergeet nog wat:El-Loco schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 20:17:
.
Zeker bericht geschreven in het red-light-district ofzoMerk: Volkswagen
Model: Golf
Carrosserie: Cabriolet 2-deurs
Brandstof: Benzine
Gewicht: 963 kg
Kleur: Rood
Cylinderinhoud: 1781cc
zou kunnen, ik weet dat ze vorig jaar, tijdens het reguliere seizoen een sponsor contract hadden. Of het nu nog is weet ik niet.urk_forever schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 17:17:
[...]
In de aflevering van vorige week liep die "designer" met die autostyle gids, dus volgens mij komt alles daar tegenwoordig weg.
Daarmee zal 'ie wel op kenteken staan, omdat dat de oorspronkelijke kleur was.WFvN schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 20:22:
[...]
Zeker bericht geschreven in het red-light-district ofzoIk zie geen rood namelijk
Al zou ik hem op wit of zwart zetten...
Van DGB zou ik toch verwachten dat ze zorgen dat hij goed op kenteken komt te staan. Kleur kan je toch gewoon wijzigen?
Sterker nog is verplicht om te veranderen
Das nog een oude foto, datzelfde apparaat rijdt nu rond in omg. Didam in het rozeMcBoom schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 20:18:
[afbeelding]

Prakisch gezien (in verband met bekeuringen enzo) zou ik zeggen iets donkerblauws (politieuniformblauw), flink wit, wat oranje en blauw. Met een beetje mazzel zal dat te zien zijn als je door de wouten wordt aangehouden met zo'n ding
Maar ik heb begrepen dat je met zo'n lak helemaal niet rond mag rijden
Het mag wel. Of beter gezegd .. er is geen regel die zegt dat het niet mag, volgens het RDW.
Maar mss dat de politie je wel een artikel 5 aan je broek smeert of zo.
Ag ze kunnen je altijd de "Algemene gedragsregel" aansmeren....
Zou btw niet eens dood gevonden willen worden in die zilvere golf... (ookal is dat model golf imho wel 1 van de mooiste).
Zou btw niet eens dood gevonden willen worden in die zilvere golf... (ookal is dat model golf imho wel 1 van de mooiste).
Nja, het zijn niet mijn woorden maar het werd in DGB gezegd (toevallig net het einde van die aflevering gezien)Anoniem: 4629 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 21:56:
Het mag wel. Of beter gezegd .. er is geen regel die zegt dat het niet mag, volgens het RDW.
edit:
ik meen dat het ging om het 'verblindend zijn' wat niet mag; een flink zonnetje erop en hij zal vast íets meer licht weerkaatsen dan een andere auto maar ik denk dat een goed gepoetste auto meer 'verblindend' zal werken dan zo'n blingblingbak welke wat vuil is.
ik meen dat het ging om het 'verblindend zijn' wat niet mag; een flink zonnetje erop en hij zal vast íets meer licht weerkaatsen dan een andere auto maar ik denk dat een goed gepoetste auto meer 'verblindend' zal werken dan zo'n blingblingbak welke wat vuil is.
[ Voor 26% gewijzigd door WFvN op 14-06-2007 23:13 ]
LOL, nee is echt een meidBootVluchteling schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 08:10:
[...]
beginnen mijn ogen achteruit te gaan, of lijkt het op een gast met langere stekels?
DrunenMetro2002 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:13:
[...]
Waar is dit gespot? Lijkt verdacht veel op een ex van me
[ Voor 20% gewijzigd door Knightwolf op 14-06-2007 22:59 ]
En in diezelfde aflevering werd op het einde toegevoegd dat na navraag bleek dat er geen regel is die het verbiedt en dat het dus legaal was.WFvN schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 22:56:
[...]
Nja, het zijn niet mijn woorden maar het werd in DGB gezegd (toevallig net het einde van die aflevering gezien)
edit:
ik zal het eens navragen bij iemand van RDWreuzekind schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 17:32:
[...]
Of die lak in Nederland legaal is. Ik dacht namelijk altijd van niet, maar een tijdje terug zijn er meer van dit soort auto's gepost en toen werd me verteld dat het dus wel legaal was
Ik weet ieg dat je kleurveranderingen moet melden op het kenteken.
Die ramen van die zilveren audi zullen waarschijnlijk niet mogen, vanwege de lichtdoorlaatbaarheid (scrabblewoord)
Dit topic is gesloten.