Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2 simkaarten in 1 telefoon -> toegestaan?

Pagina: 1
Acties:
  • 16.930 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-04 15:02
Ik ben sinds kort bezig met een onderzoekje naar nieuwe GSM technologieen.

Afgelopen week ben ik gereisd naar Hong Kong en ben erachter gekomen dat er al bepaalde fabrikanten bezig zijn met onderzoek naar GSM's die meerdere sim kaarten actief gebruiken in 1 telefoon.

Het doel hierbij is dat je je prive en zakelijk nummer altijd in 1 telefoon bij de hand hebt. Ook mensen die in een grensgebied wonen en in het buitenland werken is dit ideaal. Ik begrijp dat dit een doorn in het oog is voor de telecom providers hoe hoger de roaming kosten ntuurlijk hoe beter... dat zal tevens de reden zijn dat de telefoonfabrikanten hier nooit aan begonnen zijn...
Bewijst wel weer hoe krachtig de lobby kan zijn... geld boven technologie....

Maar mijn vraag:
Is een dergelijk product toegestaan ivm europese regelgevingen betreft stralingen, zend rechten etc. Het zou namelijk een ideaal product voor de huidige werkende mens :)
Weet iemand welke partij dergelijke regels bepaald?

Morgen ga ik een belletje wagen naar de OPTA. Wie weet kunnen ze me daar meer over vertellen.

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 29-01-2008 22:19 . Reden: Aanhef en danken is niet nodig ]

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Het kan in ieder geval met een dual sim adapter. Als je twee abonnementen hebt(een prive en 1 zakelijk) dan zou het toch te gek zijn als je deze twee niet op 1 toestel mocht gebruiken en per se een nieuw toestel moest kopen en ook meedragen!

• maarud
  • Laatst online: 17:57
het kan wel, nokia heeft van die telefoons...
ken ook iemand die dat doet, dus zou geen probleem moeten zijn

[ Voor 41% gewijzigd door maarud op 19-04-2007 22:27 ]

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
REDFISH schreef op donderdag 19 april 2007 @ 22:26:
Het kan in ieder geval met een dual sim adapter. Als je twee abonnementen hebt(een prive en 1 zakelijk) dan zou het toch te gek zijn als je deze twee niet op 1 toestel mocht gebruiken en per se een nieuw toestel moest kopen en ook meedragen!
Met die dual sim adapter moet je je toestel wel steeds uitschakelen om te switchen naar een andere sim toch?

Je bent dan dus niet bereikbaar op beide sims (en nummers) op 1 tel...

Dit zou inderdaad ideaal zijn.

Verwijderd

Eigenlijk een soort van forwarding zoals met email, maar dan met telefoonnummers naar 1 simkaart zou misschien handiger zijn. Of het hier te vinden is?...
Ik zal ook eens kijken, mocht ik iets zien laat ik het weten.

Bij zo'n dualsim kun je inderdaad helaas maar 1 kaart actief gebruiken, voor zover ik weet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 23:08 ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:06

BCC

Nokia heeft idd een serie die dit kan.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

BCC schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:13:
Linkje?

Zijn dat niet van die dual sim adapters die tussen sim switchen als je het toestel opnieuw aanzet?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:06

BCC

Een collega van me had zo'n ding. Het was een iets oudere nokia.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Jullie hebben het allemaal over een dual-sim adapter voor een bestaande telefoon...

Hier gaat het juist om een telefoon die 2 sim-kaarten TEGELIJK kan gebruiken. Dus niet zoals bij een dual-sim adapter dat je steeds moet wisselen, je kunt ze hier beide gebruiken.

Je hebt dan dus ook 2 nummers waarop je tegelijk bereikbaar bent en tegelijk mee kan bellen. Wat ik me dan afvraag; moet je dan bij elk uitgaand gesprek aangeven van welke sim je wilt bellen?

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
Ik denk dat er dan toch maar 1 sim gelijk gebruikt kan worden.
Dubbel ontvangen en zenden lijkt me niet mogelijk op 1 toestel.

Verwijderd

Kijk anders eens hier www.transatel.com

Ik gebruik het al een ruim jaar, en heb dus een Belgisch en een Nederlands GSM nr. Afhankelijk van het land waar ik zit schakelt hij automatisch over van het netwerk als ik de grens over ga. Het niet actieve nummer wordt dan doorgeschakeld naar het actieve nummer. Ik betaal dus altijd de lokale tarieven met bellen en als ik gebeld wordt betaal ik helemaal niks.

Dit werkt dus met 2 nummers op 1 simkaart.
Ik weet niet of je ook 2 NL'se nummers kan combineren.

• McJeroen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-10 20:58
Na lang zoeken ben ik bij www.shensun.com uitgekomen...
Iemand enige ervaring bij dit Chinese merk?

Blijkbaar is het een zeer groot merk daarginds, maar zijn de toestellen hier niet te koop, tenzij via het internet.

Ik heb er prijzen opgevraagd, en alle dual card telefoons kosten om en bij de 150 dollar.

De pracht aan deze toestellen:
2 simkaarten, beide 100% actief TEGELIJKERTIJD!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:06

Ginz

Trek Superfly 5 powered

BCC schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:13:
Ik ben ook erg benieuwd waar jij deze informatie vandaan haal...

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:07
Heb vorige week een Nokia (of Nokla :P) in mijn handen gehad die idd 2 simkaarten bevat en beide online waren.
Je kan in het menu een standaard simkaart kiezen voor je uitgaande gesprekken en per simkaart ringtones enzo kiezen voor op je scherm en zelfs een timer erin wanneer je 2e of 1e simkaart wel of niet actief moet zijn.

Was in Chinatown omdat ik naar zoiets vroeg (bedoelde eigenlijk een batterij maar toen kwam ie met zoiets aan wat niet te koop is op het moment...)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-11 21:13

jurma

simply connecting...

Amatus doet dit al. Hierbij zorgt de tweede simkaart er voor dat je goedkoop kan bellen in het buitenland, en ook gewoon kan bellen met je normale simkaart. Ik neem dus aan dat dit is toegestaan.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ballebek schreef op maandag 11 juni 2007 @ 09:49:
Heb vorige week een Nokia (of Nokla :P) in mijn handen gehad die idd 2 simkaarten bevat en beide online waren.
Je kan in het menu een standaard simkaart kiezen voor je uitgaande gesprekken en per simkaart ringtones enzo kiezen voor op je scherm en zelfs een timer erin wanneer je 2e of 1e simkaart wel of niet actief moet zijn.
Een echte Nokia? Zoja, dan waarschijnlijk een E50, toch?

-

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:28
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 10:01:
Kijk anders eens hier www.transatel.com

Ik gebruik het al een ruim jaar, en heb dus een Belgisch en een Nederlands GSM nr. Afhankelijk van het land waar ik zit schakelt hij automatisch over van het netwerk als ik de grens over ga. Het niet actieve nummer wordt dan doorgeschakeld naar het actieve nummer. Ik betaal dus altijd de lokale tarieven met bellen en als ik gebeld wordt betaal ik helemaal niks.

Dit werkt dus met 2 nummers op 1 simkaart.
Ik weet niet of je ook 2 NL'se nummers kan combineren.
Technisch gezien ben je niet met 2 nummers tegelijk te bereiken, maar 1 van beide nummers wordt doorgeschakeld. Normaal kost dat geld, maar bij deze abovorm is dat kennelijk gratis. Ik vermoed dat dat een sigaar uit eigen doos is en je of hoge tarieven per minuut betaald of hoge abokosten zonder inbegrepen belminuten (en een gratis gsm heb je er vast ook niet bijgekregen).

Even op transatel gekeken: de prijzen per minuut zijn inderdaad hoog (tenzij je voor een duur abo kiest) en j emoet elke minuut betalen.Ook kost het ontvangen van een gesprek uit het niet-actieve land WEL geld (18cpm) alleen zijn de 1e 30 minuten gratis. Althans, dat staat op hun site

edit> ik begrijp dat gemak voor jou en goedkoop bellen voor je contacten (klanten oid?) in beide landen een prijs mag hebben, maar of het ook echt zo goedkoop is als je denkt betwijfel ik.

nav. de vraag van de TS of dit mag: waarom niet? Als ik 2 telefoons mag gebruiken mag ik die toch ook wel samenvoegen tot 1 :) En het zendvermogen lijkt me alleen een issue als je op beide nummers tegelijk een gesprek wilt voeren.

[ Voor 14% gewijzigd door Rrob op 11-06-2007 16:13 ]

• Uberprutser
  • Laatst online: 17:07
Ginz schreef op maandag 11 juni 2007 @ 15:41:
[...]

Een echte Nokia? Zoja, dan waarschijnlijk een E50, toch?
Hij leek op een E60 ieg...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:28
http://www.connexie.nl/actueel/480/

een maandje oud, een artikel over een gsm waar 2 sim's in kunnen die tegelijk actief kunnen zijn.

en een site van de verkoper in europa http://www.mm-gsm.eu/index.php

[ Voor 74% gewijzigd door Rrob op 15-06-2007 13:20 ]

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-11 09:07
Rrob schreef op maandag 11 juni 2007 @ 15:53:
[...]
Even op transatel gekeken: de prijzen per minuut zijn inderdaad hoog (tenzij je voor een duur abo kiest) en j emoet elke minuut betalen.Ook kost het ontvangen van een gesprek uit het niet-actieve land WEL geld (18cpm) alleen zijn de 1e 30 minuten gratis. Althans, dat staat op hun site
Dat is waanzinnig goedkoop als die eerste 30 minuten bellen met het buitenland (!) gratis zijn. Normaal kost dat gewoon grofweg een euro per minuut.
edit> ik begrijp dat gemak voor jou en goedkoop bellen voor je contacten (klanten oid?) in beide landen een prijs mag hebben, maar of het ook echt zo goedkoop is als je denkt betwijfel ik.
Hier spreek je jezelf een beetje tegen: Goedkoop bellen mag een prijs hebben. Natuurlijk is het goedkoop, want bellen naar het buitenland kost normaliter kapitalen.
Je hebt twee opties: Of je neemt een abo in een land en je betaalt je je blauw aan belkosten, of je neemt in beide landen een abo en elke keer als je de grens over gaat schakel je handmatig door van de ene naar de ander en wissel je je sim om, en dan zit je op de overgang nog steeds met het risico dat je ongemerkt via een verkeerd netwerk belt.

[ Voor 18% gewijzigd door Jesse op 15-06-2007 13:25 ]

Verwijderd

Of het nou toegestaan is of niet, ook ik ben maar eens op zoek gegaan naar een echte dual-sim telefoon. Op ebay kom ik toch wel heel interessante modellen tegen met klinkende namen als de CECT 3.0M Dual Cameras MP3 MP4 Dual SIM Phone, de
Dual Sim Card 3.0" Screen Bluetooth MP3/4 Cam PDA Phone en de Ghost Dual SIM V2 A2DP Bluetooth Cam MP4 Mobile Phone?

Hoewel ze helaas geen van alle wifi en/of GPS ondersteuning hebben lijken ze me toch heel veel waar voor hun geld te bieden. Maar het blijft toch een behoorlijke gok om zoiets over te laten komen. Heeft iemand hier al ervaring mee?

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
kijk eens bij inkoopacties.net. Daar staat bij de telefoons-inkoopactie ook een telefoon die 2 sims tegelijkertijd ondersteunt, volgens mij zonder constant te verwisselen van netwerk (simultaan dus).

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• kalechinees
  • Laatst online: 21-04 15:02
Excuses voor het laten liggen van dit topic :)
Ik heb er inmiddels 1 weten te bemachten, pics volgen spoedig :)

Ook heb ik een leverancier weten te vinden welke een betere kwaliteit levert dan mijn foon.
Klein nadeeltje van deze leverancier is dat de minimale order 5000 stuks is... heeft er iemand nog een miljoentje over >:)

deze heb ik gekocht :) helemaal geweldig, de batterij is maar 800mha en er zit nog een brakke woordherkenning op maar toch :)

http://cgi.ebay.com/i-Sma...Z3312QQrdZ1QQcmdZViewItem

[ Voor 31% gewijzigd door kalechinees op 26-06-2007 23:06 ]

• Elconejo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 15:03
subtiel kickje:

Iemand nog telefoons gevonden met 2 sims? Schijnt dat Samsung er een heeft...

/subtiel kickje

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Elconejo schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:23:
subtiel kickje:

Iemand nog telefoons gevonden met 2 sims? Schijnt dat Samsung er een heeft...

/subtiel kickje
Samsung D880

Maar, er is mij (misschien voor andere al veel eerder) nu pas duidelijk dat er 2 verschillende 'Dual SIM Phones' zijn.

- Eén waarin je 2 SIMcards kan doen, maar er maar met 1 tegelijk bereikbaar zijn. Ergens is een menu kan je dan de keuze maken welke SIM.
- Eén waarin je 2 SIMcards kan doen en op beide nummer bereikbaar bent.

-

Verwijderd

samsung heeft inderdaad zo'n toestel, nl de D880, met dit toestel ben je tegelijkertijd bereikbaar op je 2 sim's, alleen een klein nadeel eraan is dat je één van de 2 sims als master card moet instellen voor het voeren van de gesprekken.

Heb ook nog andere toestellen gevonden maar dat zijn dan weer van die ongekende merken hier. je moet wel goed kijken want ze zijn niet allemaal dual sim, je kan het zien bij de eigenschappen van de telefoons, achter sim card moet dual sim staan.

http://www.specialphones.....php?page=store_cat&cid=2

iemand enige ervaring met zo'n samsung D880 of met zo'n onbekend merk.

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 28-01-2008 21:33 . Reden: groeten is niet nodig ]

• mailman|IA
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:20
Ja, ik heb zo'n CECT D66 telefoon (Chinees merk). De telefoon werkt op zich goed, als is deze alleen verkrijgbaar met een Chinese handleiding. De duo SIM werkt goed, maar de rest is allemaal wat lastiger. SMS-en gaat lastig, omdat alles standaard op Chinees staat. Het geluid is erg zachtjes door de hoorn.
Ik merk ook dat enkele functies die ik op mijn Nokia had, ontbreken. Zo kan bijvoorbeeld niet gekozen worden voor het profiel "vergaderen" waarmee je dus het bellen EN trillen kan uitschakelen. Ook is de agenda niet te synchroniseren met Outlook en zo zijn er nog wat kleine dingen. Op internet is echt heel weinig te vinden over deze telefoon, helaas. Support is dus ook ver te zoeken.

Al met al werkt het wel, maar zou ik toch liever hetzelfde product van Nokia willen hebben. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de ervaringen met de Samsung D880. Wat ik al wel gelezen heb, is dat de Samsung geen wisselgesprek aankan tussen de twee SIM's. De CECT D66 kan dat in ieder geval wel!

Als er specifieke vragen zijn over deze Chinese telefoon, moeten jullie dat maar laten weten.

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:02
Er zijn heel veel Chinese phones die dit hebben. Een dubbele SIM die tegelijkertijd online zijn.

Kijk maar eens op http://www.specialphones.eu

[ Voor 11% gewijzigd door nathalia op 12-02-2008 13:22 ]

Mazda MX-30

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik heb onlangs de D880 aangeschaft en moet zeggen dat het een verademing is om maar 1 telefoon te hebben. Tenminste gedeeltelijk. Ik heb altijd Sony Ericsson gehad en dan is samsung toch wel even wennen wat werking betreft.

De twee simkaarten doen het prima. Dat het een nadeel zou zijn dat je een van beide sims als master moet instellen lijkt me onzin. Je moet wel een master hebben met welke sim je telefoontjes uitgaan, anders zou je bij elk gesprek die keuze voor de sim moeten maken. Nu staat deze standaard op de mastersim en met een druk op een knopje op de zijkant bel je met het andere nummer.
Inkomend komt alles gewoon op beide nummers binnen.
In de contactenlijst staat bij het contact op welke sim het nummer is opgeslagen.
Ik ben (gelukkig) nog niet op beide nummers tegelijk gebeld, dus kan niks zeggen over wisselgesprekken.
De batterij gaat 4a5 dagen mee. (Ik gebruik hem alleen om te bellen, geen bluetooth en hij gaat 's nachts uit)

Oja: Mijn mastersim is die van het werk. Dit nummer zet ik bij voorkeur na werktijd uit. Als ik dit wil doen, moet alleen de hele telefoon uit, of moet ik mijn privesim als master selecteren (telefoon start dan opnieuw op).
Andersom is geen probleem. (dus privesim uit, master aan laten)

[ Voor 13% gewijzigd door wouter3 op 14-02-2008 13:58 ]

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:58
Laatst een JPA X7 op internet gezien.
Site fabrikant
Productpagina X7

Afbeeldingslocatie: http://www.jpaelectronics.eu/images/X70_model_O.jpg

Interessant, optisch mooi toestel, mét Dual Sim, alleen weinig bekend.

Specs zijn als volgt:

Technical specs
Kleur Zwart Chroom
Simkaart Dubbel,alle simkaarten
Bluetooth Dubbel
Internet Wap,E-mail,MMS,GPRS
Antenne Dubbel GSM
Func.Netwerk
Band 900/1800/1900
Intern.Verb. GPRS
Camera Dubbel VGA voor en 2Mp achter
Geh.Nummers 1000
Extern Geheugen 1 GB micro SD Card
Connecties MMS,WAP,GPRS,Bluetooth
Geluid 2 stereo luidsprekers achter
Standbytijd 240 uur
Gesprekstijd 300 minuten
Gewicht 146 gram
Taal Engels
Batterij 2
Headset Ja
DeskCharger Ja
MP3 Ja
VideoPlayer MPEG4
Touchscreen 2.8 inc.handschrift herkenning
Handsfree Ja
Games Ja
Calculator Ja
Wereldtijd Ja
Calender Ja
Afmetingen 60x110x12mm (BxLxH)
Externgeheugen
Voice record Ja
Trilfunctie Ja
Bereikbaarheid tegelijkertijd sim 1 en 2

Onduidelijk dus welk besturingssysteem zou draaien.
Daarom reseller gecontacteerd (www.2b-mobile.nl)

Onderstaand antwoord gekregen:
Hallo xxx,

Bedankt voor je vraag naar aanleiding van de Dual Sim telefoon van JPA. Ik heb navraag gedaan wat voor een software er op de telefoon staat. Het is geen bekende software maar eigen gemaakte software speciaal voor dit merk.
De accountmanager sluit niet uit dat in de toekomst dit toestel wellicht uitgerust gaat worden met Windows Mobile, maar dat is geen garantie dat dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren.

Ik heb de specs nog even als bijlage in de mail gezet. Ik hoop dat ik je hiermee voldoende geïnformeerd heb. Voor verdere vragen ben ik altijd bereikbaar.

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 13:28
Vandaag mijn D880 binnengekregen.

Had hiervoor een D900 en een nokia 6300.

Zoals al eerder gezegd in dit topic, wat een verademing om nog maar 1 telefoon te gebruiken en op 2 nummers bereik te zijn.

Het wisselen van sim is eenvoudig, 1 druk op de knop en je sms't of belt met je andere sim.

Verder is het niet veel bijzonders, gewoon een D900 die 2 simkaarten kan bevatten.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 22:47
Hier in Amsterdam krijg ik al enkele maanden flyers en reclamefolders in de bus van telefoons en pda's die dual sim (beide altijd actief, uitgebreide dualsim mogelijkheden) ondersteunen. Het zijn een aantal kleinere telefoonzaken die ze verkopen. Dus ze worden hier gewoon legaal verkocht hoor. Zijn ook niet duur, voor minder dan 200 euro heb je al een PDA phone.

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11 11:38

Nss

The Dude Abides

Kwam deze inkoopactie toevallig tegen: http://www.inkoopacties.net/ia/5z24bfw4/1. 2 sims tegelijk actief (dus 2 antennes, zenders, etc). Wel handig, maar telefoon lijkt niet heel gebruikersvriendelijk (maar wat wil je ook voor 160euro :) ).

/edit: zie op http://www.specialphones.eu/en/store/10046 dat die voor nog goedkoper aangeboden wordt..

[ Voor 18% gewijzigd door Nss op 19-02-2008 22:39 ]

Verwijderd

Het punt is wel dat er in nederland geen toestellen met garantie in de winkel verkrijgbaar zijn met volledige dubbele sim functie dus altijd op alle bereikbaar ook in de wacht en gesprekskoppelen van beide kaarten valt onder dubbele sim functie het enige merk wat dat ondersteund is JPA electronics met hun X7 model dit type is verkrijgbaar in de mediamarkt en nog een aantal zaken ook heeft jpa een website waarop het toestel te bestellen is check www.jpaelectronics.eu

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:58
Ja, of je checkt mijn bovenstaande, uitgebreide bericht ;)
dnhelle schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:54:
Laatst een JPA X7 op internet gezien.
Site fabrikant
Productpagina X7

[afbeelding]

Interessant, optisch mooi toestel, mét Dual Sim, alleen weinig bekend.

Specs zijn als volgt:
...blablabla...

Onduidelijk dus welk besturingssysteem zou draaien.
Daarom reseller gecontacteerd (www.2b-mobile.nl)

Onderstaand antwoord gekregen:

[...]

• marciagillian
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-08-2024
En hoe zit het met die Mini Dual Sims? Een soort houder voor 2 simkaarten die je dan in je gsm kunt doen? Heeft iemand daar ervaring mee? Als het werkt, lijkt me dat een prima oplossing, want dan kan ik mijn huidige telefoon gewoon houden en het is een goedkope oplossing.
Ik bedoel bijv.: http://mob-com.nl/index.php?cPath=117_309

Hoop dat iemand mij er meer over kan vertellen.

• Wallie
  • Laatst online: 19:28

Wallie

Herr

marciagillian schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:15:
En hoe zit het met die Mini Dual Sims? Een soort houder voor 2 simkaarten die je dan in je gsm kunt doen? Heeft iemand daar ervaring mee? Als het werkt, lijkt me dat een prima oplossing, want dan kan ik mijn huidige telefoon gewoon houden en het is een goedkope oplossing.

Je zal op zo'n manier nooit met 2 sims tegelijk online kunnen zijn... je zal er tussen moeten switchen. Zo'n D880 heeft bijv ook 2 imei-nummers.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• marciagillian
Bedankt voor je toelichting. Dat is wel jammer, want ik wilde eigenlijk zoiets vanwege mijn smsjes. Ik heb nu 2 telefoons en de ene is doorgeschakeld naar de andere. Dat is geen probleem, maar smsjes kun je niet doorschakelen en ik dacht dat dit misschien de oplossing zou zijn... :/

Verwijderd

marciagillian schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:15:

Voor mij een ideale oplossing: in het weekend overschakelen van werk naar prive nummer. Maar een nadeel: ik lees dat je de sim kaarten moet verknippen! daar zal mijn baas niet blij mee zijn als ik tel. eens moet inleveren!! :(

Herstel: http://mob-com.nl/product...1smav9m8vh36d78mvll9nqsr6
Hier zou je niet hoeven te verknippen.
Iemand toevallig ervaring hiermee bij k800i (of ander toestel)?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2008 10:25 ]

• marciagillian
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 10:22:
[...]

Voor mij een ideale oplossing: in het weekend overschakelen van werk naar prive nummer. Maar een nadeel: ik lees dat je de sim kaarten moet verknippen! daar zal mijn baas niet blij mee zijn als ik tel. eens moet inleveren!! :(

Herstel: http://mob-com.nl/product...1smav9m8vh36d78mvll9nqsr6
Hier zou je niet hoeven te verknippen.
Iemand toevallig ervaring hiermee bij k800i (of ander toestel)?
Ik heb inmiddels voor een paar euro zo'n Mini Dual Sims via E-bay besteld in Hong Kong. Eentje die je niet hoeft te verknippen. Met een beetje geluk is ie er in de loop van de week en dan zal ik je laten weten of het werkt.

Verwijderd

marciagillian schreef op zondag 02 maart 2008 @ 11:38:
[...]

Ik heb inmiddels voor een paar euro zo'n Mini Dual Sims via E-bay besteld in Hong Kong. Eentje die je niet hoeft te verknippen. Met een beetje geluk is ie er in de loop van de week en dan zal ik je laten weten of het werkt.
Laat maar weten, ik ben benieuwd!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
mijn samsung F700 heeft een functie genaamd externe sim? neem aan dt je dan ook met 2 sims op 1 toestel kan zitten?

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Dat hoeft niet perse. Volgens mij betekent het in dit geval dat je SIM gegeven over BlueTooth naar iemand anders kan sturen. (Is naar mijn weten bij WM5/6 het geval met die naam.)

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
de SS F700 gebruikt geen WM, is ene zelf gemaakt OS...

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Dat snap ik, maar het gaan om de naam van het programma/de functie.

Verwijderd

marciagillian schreef op zondag 02 maart 2008 @ 11:38:
[...]

En heb je hem al binnen? Werkt hij?? (Welke mobiel heb je overigens? Ik hoop een k800i ;) )

• marciagillian
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 09:42:
[...]

En heb je hem al binnen? Werkt hij?? (Welke mobiel heb je overigens? Ik hoop een k800i ;) )
Ik heb geen K800i maar een W960i.
Ik heb hem helaas nog niet binnen, dus nog even afwachten..... :|
Als ie binnen is, ga ik hem meteen uitproberen en zal ik mijn bevindingen meteen hier posten :)

• marciagillian
Ik heb mijn 20th Dual/Twin sim card-no power off-no cutting-3G binnen gekregen, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. Was erg benieuwd of ie het zou doen, had namelijk gelezen dat deze het niet doet in een Nokia N82.

In de W960i doet ie het gelukkig wel :)
Onder de naam van de provider (Vodafone NL) staat welke sim actief is, in mijn geval sim-1. Er is een menu aanwezig waarbij je handmatig kan kiezen welke sim je actief wilt hebben en je hebt ook autoswitch die je kunt instellen. Het menu is trouwens in het Engels. Als ik switch tussen de 2 sims dan start mijn telefoon wel even opnieuw op. Jammer genoeg gaat het opstarten bij een W960i nogal langzaam en moet ik dus wel even wachten voordat ik de andere sim kan gebruiken. Maar als je alleen maar switched van doordeweeks naar het weekend, moet dat geen probleem zijn. Daarnaast start de K800i sneller op.
Op zich heb ik geen moeite met het opnieuw opstarten van de telefoon want zo vaak wissel ik niet van sim. Heb nu in ieder geval geen 2 telefoons meer nodig en dat vind ik wel plezierig :)

Verwijderd

K800i is ook niet de snelste dacht ik eigenlijk.
Klinkt positief verder, maar ik vraag me af of de telefoon gemaakt is voor zo'n menu, omdat dat normaal gesproken niet verschijnt met 1 sim kaart (wat normaal gebruik is).
Welk menu is trouwens in het engels, alleen dat stukje over de simkaarten toch?
Ik zie verschillende soorten op e-bay staan, ik zal eens ff kijken. Het lijkt me wel wat. Jij hebt 20th, ik zie voor de k800i een link naar 16th, weet niet echt wat verschil is.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verkeerde topic :(

[ Voor 83% gewijzigd door DaannO op 12-03-2008 20:46 ]

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-11 19:25

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik heb 'n tijd terug via dual-sim.nl 'n adapter aangeschaft. Ik vind dit makkelijk werken, je bent alleen niet op allebei de sims tegelijkertijd bereikbaar. Je gsm hoeft bij deze adapter niet opnieuw opgestart te worden, alleen met 'n snelcode (001 of 002) "hot swap" je naar je andere sim. Dit duurt enkele seconden en je bent online met je andere nummer.

• marciagillian
Eric_Cantona schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 11:49:
Ik heb 'n tijd terug via dual-sim.nl 'n adapter aangeschaft. Ik vind dit makkelijk werken, je bent alleen niet op allebei de sims tegelijkertijd bereikbaar. Je gsm hoeft bij deze adapter niet opnieuw opgestart te worden, alleen met 'n snelcode (001 of 002) "hot swap" je naar je andere sim. Dit duurt enkele seconden en je bent online met je andere nummer.
De adapter die ik heb gekocht is ook te koop bij dual-sim.nl. Maar volgens mij is het ook afhankelijk van welke gsm je hebt. Ga het straks nog uitproberen bij de gsm van mijn zoon. Welke adapter heb jij gekocht en welke gsm heb jij?

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik heb 'n Nokia N73 en daarbij deze adapter. Beetje proppen onder 't accu-klepje maar 't werkt :)

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:26
Je kunt ook de http://www.pocketinfo.nl/...e-dual-sim-oplossing.html

JPA x7 kopen. Kun je echt met 2 simkaarten online zijn. Staat in de mediamarkt Den Haag flyer voor 399euro

Verwijderd

dualsim.nl staat k800i nog niet bij helaas. op internet op de gok kopen vind ik ook wat. ik kijk nog even rond.

Verwijderd

Ik heb de JPA X7 gekocht bij belzaak.nl want ik had er ook een abonnement bij nodig en hoefde daarvoor geen verzendkosten te betalen. Ik hoop het toestel deze week binnen te krijge en zal dan korte review voor jullie schrijven!

Leuk detail is overigens ook dat hij bij belzaak.nl goedkoper is te bestellen als op de site van JPA zelf als je het toestel los wilt kopen, omdat de verzendkosten bij JPA hoger liggen.

Verwijderd

Was vandaag bij T for Telecom om een D880 te halen, maar er wordt mij door 2 man afzonderlijk verteld dat je niet op beide simkaarten tegelijk online bent.

Uit dit topic blijkt echter van wel? Wat is nou?

Ik heb niets aan dat toestel als ik niet op beide telefoonnummers tegelijk bereikbaar ben. Dus bvb een gesprek opnemen met mijn NL sim kaart, en een minuut later een gesprek dat binnenkomt via mijn BE nummer zonder dat ik zelf moet wisselen tussen de 2...

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:23
Vreemd antwoord van T for Telecom dan... Het staat overigens gewoon op de site van Samsung hoor...
http://nl.samsungmobile.com/mobile/D880

Verwijderd

Nijn schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:06:
Vreemd antwoord van T for Telecom dan... Het staat overigens gewoon op de site van Samsung hoor...
http://nl.samsungmobile.com/mobile/D880
Er staat niet expliciet dat je constant op beide bereikbaar bent. Dat zou ik dus graag ff geconfirmeerd hebben door iemand die het toestel zelf heeft of er al mee gewerkt heeft.

Verwijderd

Ik heb het toestel niet zelf, maar kan je uit ervaring wel met zekerheid vertellen dat dit gewoon mogelijk is.

Verwijderd

Top, dan kan ik toch zo'n toestel halen.

Gekke verkopers, bij T for telecom...

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-11 07:31

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Fijn he? Het vertrouwen van tweakers onder me kaar. ;)

Ik zou voor de zekerheid toch even een extra check doen in de winkel.

Is er trouwens ondertussen al een Windows Mobile toestel die dit kan? -> www.generalmobile.com

[ Voor 5% gewijzigd door Falcon op 24-09-2008 13:58 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
http://www.dual-sim.nl/magicsim-20th-noncut-p-152.html

Hierbij staat dat de telefoon geen reboot nodig heeft om te switchen. Klopt dit wel?

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

-DarkShadow- schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:55:
http://www.dual-sim.nl/magicsim-20th-noncut-p-152.html

Hierbij staat dat de telefoon geen reboot nodig heeft om te switchen. Klopt dit wel?
Ik weet niet precies welke 't is aangezien de link 't bij mij niet doet, maar volgens mij heb ik dezelfde gebruikt in mijn Nokia N73 en dan klopt 't dat 't geen reboot nodig heeft.

Je toetst 'n snelcode in (001 of 002 volgens mij) en dan schakelt de telefoon over naar sim 1 of sim 2. Dit duurt enkele seconden en je hebt weer verbinding. 't Werkt eigenlijk best handig :) Alleen ben je dus niet bereikbaar op beide sims tegelijk.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:23
De moderne (lees: Niet ouder dan 2 / 3 jaar) multisims werken door de gegevens van de simkaart slechts deels door te geven. Die irritante SIM diensten (Fun & Info heet het bij Orange, maar de meeste hebben dergelijke namen) die verschijnen als je de simkaart erin doet worden vervangen door een menu van de multisim. Daarin kun je vaak switchen en zaken instellen als automatisch switchen. Dan switcht hij eens per x minuten even om om SMSjes binnen te halen. (Afhankelijk van je multisim blijft ie dan geswitched tot de volgende x minuten om zijn of gaat ie na 30s / 1min weer terug). Sommige bieden ook mogelijkheden om door het bellen van bepaalde codes te switchen.

Bij de meeste telefoons werkt dit perfect. Sommige telefoons kunnen niet genoeg amperes leveren aan de multisim. Hij vraagt namelijk redelijk wat meer dan een normale simkaart. (Al wordt dat in de nieuwere versies minder). Sommige S60 telefoons hebben wel is een erg irritante functie waarin ze je om toestemming vragen om bepaalde SIM acties uit te voeren die de multisim nodig heeft om om te schakelen van SIM's. Dan werkt het automatisch schakelen dus niet.

Kortom, vrijwel alle multisims die je tegenwoordig koopt kunnen binnen enkele secondes, zonder de telefoon uit te schakelen, overschakelen op een andere SIM. Een soort KVM switch dus. Daarbij gebruiken ze functies die in het standaard protocol zitten om de telefoon opnieuw verbinding te laten maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Nijn op 01-10-2008 23:48 ]

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:55

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Samsung heeft onlangs ook de D980 DuoS uitgebracht. Iemand hier ervaringen mee?

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-11 12:08
chineese of japanse fabrikant Anycool heeft een aantal van dit soort toestellen in het assortiment.
Zij gaan zo ver dat er zelfs twee groene knopjes op zitten, dus je toetst een nummer in en drukt dan op het knopje van de sim die je wil om het gesprek te starten.
Deze telefoons zijn bijvoorbeeld te koop bij http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.20349

Afbeeldingslocatie: http://www.dealextreme.com/productimages/sku_20349_1.jpg

In nederland staan ze bijvoorbeeld op de website van www.specialphones.nl
citaat:
----
De nieuwste dualsim technologie zoals gebruikt wordt in onze toestellen zorgt ervoor dat men twee simkaarten, onafhankelijk van welke provider, in één toestel tegelijkertijd kan gebruiken. Het is met deze technologie mogelijk om te bellen en gebeld te worden op twee verschillende nummers in één toestel.
De toepassing is ingebouwd in een GSM/PDA toestel waardoor er fysiek twee simkaarten geplaatst kunnen worden. Daarnaast beschikt men dan over twee ingebouwde antennes om zo continu verbinding met het netwerk te hebben op de verschillende simkaarten. Deze technologie is door onze leverancier eind 2006 geïntroduceerd.
-----

Ook deze toestellen zien er best gelikt uit:
http://www.specialphones....=132459&articleID=6380293
Pagina: 1