Toon posts:

Aansluiten van TVHOME decoder op recorder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Vandaag heb ik de LG HDD/DVD RECORDER MODEL RH277H gekocht...Ook heb ik al een tijd een TVHOME decoder van SAMSUNG (Didgital Lable Receiver DCB-9401R)...Ik wil graag kunnen opnemen en tv kijken via de decoder...maar ik krijg ze maar niet aan elkaar gesloten...

Ik heb de Scart (AV1) van de recorder naar de TV lopen - De Scart (AV2) van de recorder naar de Scart (AV2) van de decoder - moet ik nu de video IN en OUT van de antenne in de recorder steken of in de decoder...als ik de antenne (IN) namelijk in de recorder duw vindt de decoder geen signaal...of moeten ze in beide dmv een extra antennekabel...Ik weet het even niet meer, HELP :?

Wat ik ook doe, als ik in het menu van de recorder de zenders ga instellen vindt hij of géén zenders óf hij vindt alleen de anologe zenders...maar ik moet de digitale zenders in de recorder programmeren zodat ik ook van die zenders kan opnemen...

Ik heb een knop AV/Input op de afstandsbediening van de recorder waar ik tussen AV1/Av2 etc. kan switchen...als hij op AV2 staat krijg ik digitaal beeld via de decoder maar ik krijg ze niet in de recorder geprogrammeerd...

Ik hoop dat iemand mij kan helpen en dat het een beetje duidelijk is wat ik opgeschreven heb...

Alvast bedankt,

Rocky

Verwijderd

De coax (antenne) moet in de decoder, dat heeft 'ie nodig om de digitale kanalen binnen te krijgen.

De recorder kan alleen via de scart de digitale kanalen opnemen en het gewenste kanaal moet je op decoder kiezen!

Er is dus geen mogelijkheid om de digitale zenders op je recorder te programmeren, hij kan alleen via de coax de 'analoge' oftewel het normale zenderpakket ontvangen.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:25
De DCB-9401R moet een antenne-signaal krijgen, anders kan deze decoder geen signaal op de scart-bussen zetten. Of je dit rechtstreeks doet of via de antenne-out van de recorder maakt in principe niets uit, maar rechtstreeks houd je onafhankelijk van hetgeen de recorder eventueel met het antenne-signaal uithaalt.

Om de digitale kanalen te kunnen opnemen, moet je de recorder instellen op de scart-bus die je verbonden hebt met de AV2 van de decoder. M.a.w. je kunt de digitale kanalen natuurlijk niet opnemen via de antenne-ingang van de recorder (ook al heb je die aangesloten op de antenne-uit van de decoder) doordat de decoder deze gedecodeerde signalen enkel aanbiedt op de beide scart-bussen. Let erop dat de scart-bus van de recorder waarmee je de decoder verbindt inderdaad een ingang heeft, die je kunt selecteren om het gedecodeerde digitale signaal op te nemen.

DrSmith was me voor. :P

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik kan de digitale zenders niet in de recorder programmeren en daardoor deze dus ook niet opnemen...alleen de analoge zenders...Ik heb zenders op de decoder die ik analoog niet doorkrijg...van deze zenders kan ik dus niet opnemen? Of bestaat die mogelijkheid er wel...

Verwijderd

Ja, je kunt toch gewoon programmeren dat de recorder een bepaalde tijd van scart opneemt? Als je dan tegelijkertijd je decoder op het gewenste kanaal hebt staan, wordt het programma keurig opgenomen.
Dit werkt i.i.g. bij mij zo met een Panasonic decoder en videorecorder.

Dus nogmaals: decoder op het juiste kanaal zetten of programmeren (is bij de meeste decoders dacht ik wel mogelijk), de recorder programmeren om op die dag en tijd en voor die lengte op te nemen vanaf scart en klaar ben je :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad dat werkt gewoon...Bedankt voor de hulp.
Pagina: 1