USB stick in autoradio werkt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.044 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBenedictus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-04 13:45
Hallo gotters! :D

Alles goed? :+

Ik verveelde mij weer eens.. en dan kom ik op goede ideeën. Zo hebben we een van onze autos een goedkope rotautoradio zitten van de Makro. Maar! Hierin zit wel een cd/mp3 speler, MMC/SD reader en USB slot.

Nu heb ik al een keer geïnformeerd waarom het apparaat geen 1gb SD kaartje las. ik kreeg als antwoord dat dit maximaal 128mb kon zijn. Gold ook voor het USB apparaat. Maar nu! Ik vind opeens mijn USB stick terug van 128mb! Hoera! MP3's erop, en gaan met die banaan.
Dacht ik..

Niet dus :(

Weet iemand toevallig of dit ding aan bepaalde specificaties moet voldoen? Kwa MP3 formaat, of FAT16 of FAT32?

Ik heb al het een en ander gegoogeld, maar kwam nergens op uit. Iemand enige tips/hints?

Bij voorbaat dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco_100
  • Laatst online: 15:56

royco_100

Enthousiaste Tweaker

En wat voor merk/type is die goedkope rotradio van de Makro?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 09:51

LieveNiels

On Fire

Ik zou zegge probeer het gewoon, kan niet al te veel moeite zijn om je stickie drie keer op een andere manier te formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBenedictus
Supertech..
http://www.beslist.nl/ele...0150757/Lenco_CS-164.html
Dat is nagenoeg dezelfde. Alleen dit is een A-merk gok ik.. mijne is een B-merk. Was de prijs ook naar :)
Heb zojuist in fat en fat32 een mp3tje geprobeerd.. geen effect..

Ik ken niet veel mensen met een beter merk radio met USB.. dus ik denk.. ik probeer het hier even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco_100
  • Laatst online: 15:56

royco_100

Enthousiaste Tweaker

offtopic:
Dat onding ken ik :X Meegenomen bij de Makro, netjes alles aangesloten. Dus ik zet hem aan, geen geluid :? Boekje erbij, alles doorgelezen, voel ik zo is op de achterkant, gloeiendheet :o door dat ding is een stukje van mn dashboard weggesmolten :( Geen idee wat er mis mee was, maar gelijk terug gebracht. Dus de USB functie niet uit kunnen proberen.. :/
Boekje ook al doorgelezen, wat staat er daar over in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-04 00:01

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Probeer hem eens als FAT te formatteren. Dat slikken de meeste embedded apparaten wel...

Dus niet FAT32... >:)

[ Voor 19% gewijzigd door adoy op 19-04-2007 23:32 ]

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:23

sanook

_/-\o_

Ik heb zelf een Lenco en die werkt prima met mijn 1GB usb stikkie. Moet wel FAT geformatteerd zijn.
Nadeel van FAT is dat je niet al te veel aparte bestanden er op kunt zetten in 1 folder, heeft te maken met de langte van alle bestandsnamen bij elkaar geloof ik. Als ik 1 folder vol wil gooien met mp3's dan zegt ie na ca 80 bestanden dat ie vol zit terwijl er nog een paar honder MB vrij is. Verdeel je de boel over meerdere folders dan heb je nergens last van.

[ Voor 9% gewijzigd door sanook op 20-04-2007 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

sanook schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 09:26:
Ik heb zelf een Lenco en die werkt prima met mijn 1GB usb stikkie. Moet wel FAT geformatteerd zijn.
Nadeel van FAT is dat je niet al te veel aparte bestanden er op kunt zetten in 1 folder, heeft te maken met de langte van alle bestandsnamen bij elkaar geloof ik. Als ik 1 folder vol wil gooien met mp3's dan zegt ie na ca 80 bestanden dat ie vol zit terwijl er nog een paar honder MB vrij is. Verdeel je de boel over meerdere folders dan heb je nergens last van.
Als het ding maar 128 MB USB sticks aankan, heb je daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Exorcist schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 15:23:
[...]

Als het ding maar 128 MB USB sticks aankan, heb je daar geen last van.
Als je géén USB stick hebt heb je er ook geen last van.....
Maar ff serieus, waarom zou je een USB aansluiting maken als er maar max 128 MB aan kan, daar heb je geen ene r**t aan dus dat lijkt me sterk.
Trouwens, kun je nog wel 128 MB sticks kopen tegenwoordig ? Of zitten die in de Lays Chips als opvolger van de Flippo's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxwelll
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-04 14:27
zoals die jongen al verteld heeft, hij verveeld zich.. en ging kijken of het nou werkt zoals de makers zeggen dat het werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBenedictus
sanook schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 09:26:
Dus je zet het wel in een folder en niet in de root?
Overigens.. die bestandsnamen ga ik nu even proberen zo kort mogelijk te maken. gewoon 1.mp3, 2.mp3 etc. Misschien dat dát wat uithaalt.
Boekje ook al doorgelezen, wat staat er daar over in?
Dat is juist het stomme. Er staat in dat hij een USB poort heeft. Thats it. :(
Maar ff serieus, waarom zou je een USB aansluiting maken als er maar max 128 MB aan kan, daar heb je geen ene r**t aan dus dat lijkt me sterk.
Nou ja... tegenwoordig heeft er wel iemand zo'n ding over. Maar voor mijn moeder zou het ideaal zijn om even een mp3tje op een stick te kunnen zetten. Want via het netwerk zoeken en dan ook nog eens branden kost mij teveel tijd, en zij kan dat niet (H)

En tsja.. ik vind het zelf wel handig dat ik even mijn eigen muziek in die radio kan proppen. Hoewel ik wel zit te denken dat een FM transmitter handiger zou zijn... maar dat is misschien later van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:23

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Misschien net zoiets als die usb poorten op de senseo's ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

BerndWeusthof schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 21:22:
[...]
Dus je zet het wel in een folder en niet in de root?
Overigens.. die bestandsnamen ga ik nu even proberen zo kort mogelijk te maken. gewoon 1.mp3, 2.mp3 etc. Misschien dat dát wat uithaalt.
Misschien verkeerd uitgelegd, maar ik bedoel dat er per folder niet meer dan xxx tekens (van bestandsnamen) verwerkt kunnen worden in een FAT omgeving. Dus of dat nu de root is of in een subfolder dat maakt niet uit. Als je 200 bestanden in 1 folder zet zal het niet werken, verdeel je ze over 4 (sub)folders dan is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:26

Deathchant

Don't intend. Do!

Zo'n oud topic kicken is misschien uit den boze, maar kan nooit goed beslissen waar ik eerder een waarschuwing voor krijg: het kicken van een te oud topic, of een nieuw topic aanmaken en dan te horen krijgen dat ik ook wel even de search kon gebruiken....

Mijn vader heeft hetzelfde probleem als de TS. Supertech CS 164 radio, waarbij de MP3 USB stick van creative (1G) niet werkt. Ik heb zelf een el cheapo mp3 usb stick van een of ander bokkiewokkie-merk van 512MB die het prima doet.
Ik knal de Creative MuVo van 1G erin, ik zie dat de radio de USB stick pakt, en kort daarna (10 seconde later ofzo) switcht de radio terug naar de gewone radio en gaat de USB stick uit.
Ik heb geen handleiding van de radio meer om te checken of ie niet een bepaalde map-structuur verwacht op de MP3 stick ofzoiets.

FAT of FAT32 formatteren heeft niet gewerkt.

Momenteel heb ik een SD kaartje gekocht van 1G die het gewoon wel doet...
Misschien heeft iemand nog wat advies?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Laatst online: 18:39
Het enige advies dat ik kan geven is (NOFI):
Blijf weg bij merken als Supertech, Marquant, Lenco, enzovoort. In de 10 jaar dat ik me met caraudio bezig houd (niet professioneel) heb ik met dat soort budgetmerken weinig anders gezien dan problemen. Ze zijn niet voor niets zo goedkoop. Geef liever iets meer geld uit en koop een gerenommeerd merk als JVC, Sony, Pioneer, etc. Die hebben hun zaakjes over het algemeen wel goed voor elkaar.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143259

Peenutzz schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:38:
Het enige advies dat ik kan geven is (NOFI):
Blijf weg bij merken als Supertech, Marquant, Lenco, enzovoort.
Lenco géén gerenommeerd merk?? :+ ;)

Intriest vind ik het dat juist dit merk nu juist onder de baggermerken genoemd wordt, maar je hebt helaas gelijk.
Mijn eerste draaitafel die naam waardig was een L75 in de 'early seventies', niet de meest verfijnde, maar toch 'hifi' volgens de toen geldende normen, met een onklopbare prijs/kwaliteit verhouding. Bovendien vrijwel onverwoestbaar dank zij de eenvoudige techniek, en een draaiplateau van 4 kg (!).
De meeste disco 's hadden toen zo een paar (ofwel de veel duurdere Thorens TD124).
Het doet mij leed die naam opnieuw te zien opduiken in een segment waar ze nooit kaas van hebben gegeten (autoradio, DVD-speler, kleine TV's...).
Ondanks het relatief succes in het USB-draaitafel segment (een van de nieuwste modellen draagt zelfs de naam L78!) zal het merk nooit meer even aansprekend worden als destijds :N
Serieus off-topic dus, maar moest het toch even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:26

Deathchant

Don't intend. Do!

de radio is van mijn vader en ik heb er nu even niks aan om te horen dat ik weg moet blijven van supertech ;)
Ik wil proberen het voor elkaar te krijgen om die mp3stick aan het draaien te krijgen.
Ik weet zelf ook wel dat ik me ervanaf moet houden, maar ja, het gaat nu even niet anders...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Pagina: 1