Toon posts:

probleem opladen laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
gisteren is mijn laptop gevallen en op het eerste zicht was er geen defect
maar vandaag heb ik opgemerkt dat hij niet meer werkte via de netstroom
en ook mijn baterrij laadt niet meer op!

het probleem zit hem bij de aansluiting van mijn netstroom adapter op de laptop.
Dat steeltje zit los!

Wat kan ik daaraan doen?
Kan dit worden opgelost want batterrij is binnen het uur plat?
kan ik dit zelf oplossen ?

dank bij voorbaat,

thomas

Verwijderd

Hoe oud is de laptop? Zit er nog garantie op? Zoja; gewoon overlaten aan het bedrijf.
Zoniet als het los zit kan het waarschijnlijk worden vastgezet als je de laptop zou open schroeven of zou je er een nieuwe in je laptop moeten plaatsen. Of dit makkelijk mogelijk is kan ik je niet vertellen... maar ga eerst even controleren of je garantie hebt!

@ hieronder: prettige vakantie :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 18:50 ]

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11-2025

mux

99% efficient!

Dat is prima soldeerbaar; heb ik al bij 3 laptops gedaan. Volgens mij zijn er wel meer tweakers die dat kunnen of je kunnen instrueren hoe je dat moet doen.

Als je niemand vindt; mail me over 2,5 week, ik ga *nu* naar Australië op vakantie :-). Dan soldeer ik het wel voor je tegen geringe betaling ;-)

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Tenzij jij spare onderdelen hebt zal je dat niet zelf kunnen repareren..
Aanmelden voor reperatie.

Edit: Volgens ssj3gohan kan het wel.. zal ook wel kunnen maar als je gewoon garantie hebt moet je daar ook gewoon gebruik van maken zoals Denniswerf zegt.

[ Voor 44% gewijzigd door Moneta op 19-04-2007 18:49 ]

That's the way the cookie crumbles.

Verwijderd

Topicstarter
allen bedankt voor de snelle replies

mijn laptop is ongeveer 1,5 jaar oud maar
het probleem is dat het een medion notebook( 3 jaar garantie) is
en als ik hem terug breng voor herstelling dat ik hem dan waarschijnlijk enkele weken kwijt ben!
Hoeveel zou het ongeveer kosten als ik hem bij een lokale computerzaak binnen doe

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 18:54:
allen bedankt voor de snelle replies

mijn laptop is ongeveer 1,5 jaar oud maar
het probleem is dat het een medion notebook( 3 jaar garantie) is
en als ik hem terug breng voor herstelling dat ik hem dan waarschijnlijk enkele weken kwijt ben!
Hoeveel zou het ongeveer kosten als ik hem bij een lokale computerzaak binnen doe
Hmzz dat je hem tijd bent is idd erg ongemakkelijk, misschien eerst even Medion bellen hoe het met je garantie verloopt als je er aan laat knutselen?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik weet niet hoe of wat, maar ik neem aan dat je geen garantie gaat claimen toch? Als je 'm laat vallen kun je medion er niet voor op laten draaien.

Heeeeel toevallig vandaag mijn laptop adapterstekker ook weer gerepareerd. Die van mij liet ook regelmatig los en heb 'm al 3 keer eerder gemaakt (ook medion).
TIP: Als je gaat solderen. Kras met een stanleymesje even het baantje bloot. Standaard is er maar een heel klein contactoppervlak, dit kun je behoorlijk vergroten.

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11-2025

mux

99% efficient!

Mijn ervaring met medion is dat als je hem begin de week opstuurt, hij eind van de week wordt langsgebracht. Ik heb mijn pentium 4 3 GHz laptop (md42whatever) twee keer voor reparatie opgestuurd, was behoorlijk rap, en dat is al een jaartje geleden.

@Moneta, je hebt gelijk, de connector *kan* lastig zijn. Spares zijn altijd een gerotzooi. Maar nu hij zegt dat het een medion is zit er gewoon een standaard 6mm DC connector in die je mail-order binnen een dag binnen hebt, kost geen drol. Medion maakt niet gebruik van rare propriëtaire 3/4-pins stroomaansluitingen.

Toch ben je waarschijnlijk je garantie wel kwijt als je gaat *solderen* aan je laptop, dus de garantie-optie, zeker met zulke ultra-uitgebreide garantie als die van medion, is veel beter.

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

Swaptor

Java Apprentice

Met ontzetting lees ik de posts boven mij die gaan over het claimen van de fabrieksgarantie, deze gaat alleen over de productiefouten en ondeugdelijke materialen.

Ik weet dat veel problemen onder de fabrieksgarantie vallen, maar claimen dat je een ondeugdelijk product hebt wat defect gaat nadat je het (van welke hoogte dan ook) op de grond laat stuiteren gaat wel erg ver.
Opsturen en garantie claimen gaat je onderzoekskosten kosten, naast de eventuele verzendkosten. Niet doen dus, tenzij je je van te voren realiseert dat dit het geval gaat zijn.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:01

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Je laat een laptop vallen, waarbij iets afbreekt en dan garantie clamen? Dat is niet de bedoeling zoals hierboven reeds is aangegeven. Overigens denk ik ook niet dat Medion daar in zal trappen, zij zien bij het onderzoeken van de laptop ook wel dat het afgebroken is. Je krijgt vervolgens gewoon een rekening gepresenteerd.

Een kennis van ij heeft overigens precies hetzelfde gehad, maar dan met een laptop van Acer. Hier werd ook gewoon een rekening voor opgemaakt, ondanks dat de laptop nog in zijn garantie zat en ze hebben daar ook gelijk in. Het materiaal is in deze niet, niet deugedelijk gebleken en het gaat ook niet om een produktie fout.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1