Toon posts:

Telnet scripten *

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Op werk maak ik nog al eens gebruik van Telnet, hiermee moet ik veel dezelfde handelingen herhalen, eigenlijk als ik iets invoer voor een van onze klanten wijken maar 3 dingen per klant af (postcode ed.) echter moet ik een stuk of 25 dingen invullen.
Is het mogelijk dit automatisch te laten doen op 1 of andere manier door een script bijvoorbeeld ?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-07 20:30

job

Ik heb het nooit geprobeerd, maar neem aan dat het met een batch scriptje gewoon kan.
Ik zal eens even een kort testje doen.

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op donderdag 19 april 2007 @ 18:45:
Ik heb het nooit geprobeerd, maar neem aan dat het met een batch scriptje gewoon kan.
Ik zal eens even een kort testje doen.
Dit dacht ik ook echter lukte het mij niet :(

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-07 09:14
Kan je niet gewoon copy-pasten in een txt bestandje,
en bij de nieuwe klant gewoon aanpassen in het txt bestandje en dan plakken in je telnet window.
Zo gaat het natuurlijk niet automatisch, maar het bespaart je wel wat werk.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-07 20:30

job

Google vertelt mij dat telnet van microsoft niet werkt met scripts. Er zijn meer mensen die ongeveer het zelfde als jij wilt. Een 3rd party telnet client is vast wel ergens te vinden.

edit: wat hierboven staat is inderdaad idee, maar zou het zo simpel zijn??
Zou mooi zijn als het werkt.

[ Voor 23% gewijzigd door job op 19-04-2007 18:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op donderdag 19 april 2007 @ 18:50:
Google vertelt mij dat telnet van microsoft niet werkt met script. Er zijn meer mensen die ongeveer het zelfde als jij wilt. Een 3rd party telnet client is vast wel ergens te vinden.
jah wij gebruiken al een 3rd party telnet client "DynaComm Connectivity Series 8" ik weet dat deze te scripten is maar ik kan nergens een handleiding vinden

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ah, nuttige info. Gaat je vraag over specifiek over dat tool? Neem dan even contact op met www.futuresoft.com/support voor een handleiding :Y)

Anders: wat mis je aan tools zoals genoemd bij [google=telnet scripting]? Minder relevant, maar toch: over welke client en server OS'en gaat het? Er zijn bij *nix andere opties dan bij Windows*

offtopic:
Ik pas trouwens de topictitel ook wat aan. Immers zegt 'Telnet' zo weinig over wat je nu uiteindelijk vraagt, er zijn we meer mogelijke onderwerpen te verzinnen bij een titel als deze. :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-07 17:19

Super_ik

haklust!

ik script wel eens voor telnet met 'expect', werkt prima, je kunt alleen niet goto-en.
google

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op donderdag 19 april 2007 @ 21:36:
Ah, nuttige info. Gaat je vraag over specifiek over dat tool? Neem dan even contact op met www.futuresoft.com/support voor een handleiding :Y)

Anders: wat mis je aan tools zoals genoemd bij [google=telnet scripting]? Minder relevant, maar toch: over welke client en server OS'en gaat het? Er zijn bij *nix andere opties dan bij Windows*

offtopic:
Ik pas trouwens de topictitel ook wat aan. Immers zegt 'Telnet' zo weinig over wat je nu uiteindelijk vraagt, er zijn we meer mogelijke onderwerpen te verzinnen bij een titel als deze. :)
Ik zou eigenlijk niet weten op wat voor server het draaid maar ik ga in ieder geval even kijken met expect wat ik kan doen
Pagina: 1