u heeft mail in V&A

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:33

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
Ik en vele Tweakers met mij plaatsen altijd de reply u heeft e-mail onder een advertentie in de V&A om aan te geven dat er mail verstuurd is naar de aanbieder. Ikzelf doe dat omdat het nog wel eens regelmatig voorkomt dat een aanbieder de mailtjes die via Tweakers verstuurd worden niet ontvangt. Dit is dus een soort van extra maatregel om de aanbieder kenbaar te maken dat er een mail verstuurd is.

Vandaag kreeg ik ineens een tik op mijn vingers van een modje. Ik heb hier voorheen nog nooit problemen mee gehad met het posten van u heeft mail, en ik vraag me af of andere Tweakers dat ook hebben. Mijn vraag is dit of dit bij elke user zo gemodereerd wordt of dat ik gewoon "geluk" heb gehad?

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat niet specifiek over de "u heeft mail reacties", dat vooropgesteld. :)

Er wordt zeer regelmatig melding gemaakt over de reacties in V&A, en welbeschouwd is inderdaad een groot aantal van weinig toegevoegde waarde. Een probleem hierbij is dat er dusdanig veel ads geplaatst worden dat het ondoenlijk is enkel het moderatiesysteem zijn werk te laten doen, naast dat het erop lijkt dat V&A-reageerders zich niet veel aantrekken van moderaties.

Persoonlijk mailen gaat me in eerste instantie te ver wat betreft minder bijdragende reacties, dus lijkt het me een goed alternatief bij advertenties waar relatief veel van dergelijke reacties staan een van de minst relevante te voorzien van een melding. Let wel dat het niet altijd specifiek om die reactie gaat, maar om de reacties in het algemeen; een dergelijke melding is voor anderen ook een signaal. :)

Ergo, het is niet persoonlijk, en we zijn ons ervan bewust dat het te lang loslaten van V&A hiervan de oorzaak is. Gezien het toenemende aantal meldingen en topics over V&A reacties lijkt het nodig wat meer te sturen, en deze manier zie ik als een relatief gunstige combinatie van effect zonder al te zware communicatie en tijdsbelasting.

Wat betreft het punt dat mails vanuit het systeem soms niet lijken aan te komen denk ik dat het goed is daar een separaat topic voor te openen, en te kijken of er specifieke oorzaken kunnen worden gevonden door gedetailleerde uitleg over bijvoorbeeld provider, spamfilter, mailclient, etc.

Om heel specifiek op je post in te gaan:
- Met een melding "u heeft mail" zijn geen problemen, maar help ons door ook de bevinding in detail in een topic te verzamelen zodat eventuele problemen aangepakt kunnen worden. Ik heb deze posts op eigen initiatief opgepakt als "minst nuttige post onder de ad" en zal deze vooralsnog laten rusten.
- Het is zeker niet als specifieke tik op jouw vingers bedoeld, hoewel ik me kan voorstellen dat het zo overkomt als jouw specifieke post bewerkt wordt. Het doel is wat minder zinloos commentaar op V&A te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:33

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
Vriendelijk bedankt voor de redenatie. Ik snap de redenatie ook wel.

Ik heb echter nog steeds niks van de user gehoord :P Is er een andere manier om hem te mailen als zijn e-mail adres niet openbaar is?

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic:
Kan het niet zijn dat die verborgen mailadressen gewoon regelmatig niet meer gebruikt worden door de persoon in kwestie? Je geeft je e-mailadres in, en een paar jaar later gebruik je er een ander... Het is maar een idee :)

Ontopic:
Om eerlijk te zijn ben ik niet zo voor de 'u heeft mail' reacties op zich, maar ik begrijp echt wel dat je ze plaats. De bedoeling van die reacties is interessante vragen stellen of informatie geven over dat V&A item. En dat is 'u heeft mail' niet. Nu, er moet daar inderdaad misschien een oplossing voor gevonden worden. Ook omdat het zo weinig gemodereerd wordt.
Mods/devvers: Klopt het dat V&A niet in de modqueue staat? Misschien moet dat er wel bij komen. Anders kijkt er helemaal nooit iemand naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_revisited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-03-2021
Als ik de aanbieder was geweest had ik ook niet gereageerd op mail. Hij gebruikt niet voor niets een veiling, zelfs al was je direct € 100,- boven zijn vraagprijs gaan zitten, dan nog wil hij waarschijnlijk kijken of er niet meer voor te krijgen is.

Persoonlijk wordt ik ook gek van de bieders als ik iets heb aangeboden. Ik zet er duidelijk bij dat ik geen mail wens en alleen via de veiling wil weten wat iemand bied en dat het aangeboden artikel bijvoorbeeld niet wordt opgestuurd en nog krijg je dan mail met de vraag of je het aan hen wil verkopen en op wil sturen. Uiteindelijk weet zo iemand je over te halen en klaagt daarna (en geeft een negatieve waardering) omdat het niet volledig naar wens was. Mijn broek zakt daar echt van af! Als iemand een veiling opent dan moeten de bieders het geduld maar eens opbrengen om de veiling tot het eind af te wachten. Doe je tussentijds een bod dat voldoende is of heb je uiteindelijk het hoogste bod dan benaderd de bieder je vanzelf.