Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke zijn sneller flash of harddisk mp3-spelers?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een plug and play mp3-speler die ik ga gebruiken voor het luisteren van muziek (DUH 8)7 ) en die ik ga gebruiken als portable mini-pc (met het progie mojopac). Nu heb ik dus een mp3-speler nodig met een snelle lees een schrijfsnelheid, want dan is dat programma sneller. Wat is sneller flash of harddisk? En is er een site, waar je de verschillende snelheiden kunt zien of is het verschil tussen mp3-spelers niet zo hoog?

Ik zat nu te twijfelen tussen de Sandisk Sansa e serie of de Samsung yp-z5

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Waarom denk je dat je RAM in je PC hebt zitten, en niet enkel een HD?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 17:33
Borromini schreef op donderdag 19 april 2007 @ 19:16:
Waarom denk je dat je RAM in je PC hebt zitten, en niet enkel een HD?
Maar als je sticky usb 1.1 heeft dan schiet het allebei niet op ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Geen goede vergelijking want flash geheugen is vele keren trager dan je RAM geheugen. Ik zou eigenlijk niet weten wat het snelste is. Alleen zal flash geheugen zeker sneller zijn qua accestimes. Hoe het met de filetransfer snelheid is weet ik niet.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

RAM is inderdaad nog een stuk sneller dan flash...

In principe is solid state opslag sneller, aangezien je niet de mechanische verplaatsing hebt die je in een conventionele harde schijf wel hebt. Reads zijn over het algemeen sneller, maar writes schijnen nog wat achter te blijven bij conventionele HD's. Aangezien mp3-spelers vooral leesoperaties (muziek afspelen) uitvoeren denk ik dat flash dus de beste kandidaat is, al kan het nog altijd erg variëren. Overdrachtsnelheid van mp3-spelers wordt denk ik niet gebenchmarkt... Zou misschien wel interessant zijn, maar aangezien die dingen vooral om muziek draaien O-).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje