Toon posts:

Fuj. Siemens AMLIO 1425

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag Heren,

Ik heb even een klein vraagje aan jullie.
Ik heb een Fujitsu Siemens AMILO 1425 gekocht een tijd geleden. De backlight is kapot gegaan en de behuizing is gescheurd. Ik heb deze door MM op laten sturen naar CARD services. De laptop is inmiddels, na een dikke maand terug, maar de scheur, is NIET gerepareerd. Op de reparatiebon echter, staat "Apparaat getest klacht geconstateerd. App. heeft geen backlight inverter defect en topcase heeft inderdaad een scheur aan linker zijde. Inverter en topcase dient vervangen te worden. Onderdelen besteld." Ook bij gebruikte onderdelen staat vermeld
Part nr. Uniek nr. Omschrijving
88033202 1228761 INVERTER MPT N169 MPS R:1A
88036995 1228790 TOP CAB ASSY AMILO M 1424/1425

Top Cab staat hier toch voor 'Top Cabinet' nietwaar? De heer bij de MediaMarkt beweerde ons echter dat dit een onderdeel was dat samenhing met het defect van de backligt, en zei dat dit een onderdeel was binnenin de computer. Ik denk echter dat met de TOP CAB ASSY de behuizing bedoeld wordt, en dat deze vervangen had moeten worden, maar dat dit niet is gebeurd.

Nota bene omdat de reparateur zelf ook nog eens op de bon geschreven heeft 'Topcase dient vervangen te worden' denk ik dat er bij CARD een fout gemaakt is en dat de topcase per abuis niet vervangen is geworden, maar dat dit wel had moeten gebeuren.

Alvast bedankt. Sorry voor het lange bericht, ik heb deze hulp echt even nodig, want ik heb het idee dat MM mij probeert te bezeiken... Nee, ik heb me hier niet om maar een vraagje te stellen aangemeld, ik zal regelmatig nog wel een berichtje posten :). Alvast bedankt allen _/-\o_

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Top cab assy staat inderdaad voor de behuizing.. wat zijn verder nog je vragen?
Gewoon terug gaan naar MM en oplaten sturen en zorgen dat ze dit keer wel repareren..
Kan je anders niet gewoon je notebook aanmelden bij Fujitsu siemens rechtstreeks om te repareren?
Valt dit btw wel onder de garantie?

That's the way the cookie crumbles.

Verwijderd

Topicstarter
Kun je me ook vertellen welk deel van de behuizing dit is? Want de meneer bij MM beweerde mij dat dit ergens onder de DVD drive zat 8)7 .. Ik denk echter dat het gewoon de behuizing is die 'om' het toetsenbord heen ligt..

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 20:04 ]

• Moneta
Dat denk ik niet..

Bij MSI noemen ze alle covers ook Assy..
Aangezien het woordje "Top" er in zit zal het waarschijnlijk de cover zijn waar de logo op zit.. de achterkant zegmaar..

Verwijderd

Topicstarter
http://cgi.ebay.de/Apple-...goryZ136597QQcmdZViewItem

Deze man biedt een Top Case Assy aan voor de Mac notebooks. Hier zegt hij "Das Top Case Assy wird immer ohne Tastatur geliefert. Das hier zu erstehende Teil passt nicht auf PowerBook Modelle. Es wurde für Testzwecke verwendet und zeigt keine Gebrauchsspuren. Touch- und Trackpad sind in Ordnung." Waaruit ik kan opmaken dat hij wel bedoelt dat dit deel het deel is dat 'om' het tobo ligt en waar het touchpad dus ook ligt.. Overigens heeft een man bij Fujitsu Siemens mij net telefonisch bevestigd dat de TOP CASE ASSY (waarbij ik ook het partnr. genoemd heb) het deel is dat om het toetsenbord ligt.. Maar of ik hier nu wel blindelings van uit mag gaan ..?

• Moneta
Luister als Fujitsu het zelf zegt dan mag je er wel van uit gaan dat het zo is.. ik weet alleen hoe we het noemen bij MSI.. Beste advies wat ik je kan geven is om de notebook opnieuw aan te melden bij MM. Maakt niet uit hoeveel onderzoek je doet, ze luisteren toch niet en doen gewoon wat ze willen.. niks mis mee zolang ze het maar fixen!

Pagina: 1