Ik zit hier met een probleempje, heb een Compaq Armada 1750 Laptop en een Noka 7110, nu wil ik dit via IrDa met elkaar laten beppen zodat ik de 7110 als modem kan gebruiken. Nu wordt de 7110 niet gezien bij de installatie. Is er software om te testen of de IrDa poort in orde is van de laptop?
Verwijderd
• IrDa-port aan in BIOS?
• Welk OS? Bij Windows 95 waarschijnlijk update nodig.
• Staat de IrDa-port wel in systeembeheer?
• Andere GSM\laptop\etc bij de hand?
• Welk OS? Bij Windows 95 waarschijnlijk update nodig.
• Staat de IrDa-port wel in systeembeheer?
• Andere GSM\laptop\etc bij de hand?
Volgens mij is er geen software om te testen of je poort werkt, maar een makkelijke manier is om de afstandsbediening van je TV/Radio oid op de (geactiveerde) IrDa-poort te richten. Als het goed is verschijnt er dan in het taakbalk-icoontje een melding als 'ontvangst geblokkeerd'. Ik heb zoiets ook eens gehad met een Siemens S35: eerst het halve land afgebeld, tot de fabrikant van mijn laptop met deze tip kwam. Wat bleek: de infraroodpoort van de net een dag oude S35 was kapot. Kon ik er weer mee terug naar KPN. Maar da's een ander (lang) verhaal
Verwijderd
bijna altijd staat deze in het bios uitgeschakeld. FF aanzetten en kijken of je geen conflicten krijgt en klaar
Verwijderd
Het zenden kun je in ieder geval zien.
De led knipperd namelijk om de 4 seconden om te kijken of er apparaten in de buurt van de laptop zitten.
De led kun je alleen zien als het heel donker is. Je ziet dan een rode gloed.
De led knipperd namelijk om de 4 seconden om te kijken of er apparaten in de buurt van de laptop zitten.
De led kun je alleen zien als het heel donker is. Je ziet dan een rode gloed.
Pagina: 1