Homey — Critics are those without skills to create.
Verwijderd
Nope.
Een portable network graphic (ff semi-interessant doen
) bevat alleen data voor de afbeelding zelf. Het blenden en/of blurren van achtergronden moet je zelf doen.
Met scalable vector graphics (SVG dus
) kan je dit in de toekomst, wanneer de browsers het ondersteunen, misschien wel doen. In dat formaat zit ondersteuning voor filters, waaronder een gaussian blur filter die je op de achtergrond zou kunnen gooien.
Of het ook snel zal zijn is een tweede
Verder ben je niet echt (laat ik maar gewoon "helemaal" zeggen) duidelijk over wat je nou precies wil verder
Een portable network graphic (ff semi-interessant doen
Met scalable vector graphics (SVG dus
Verder ben je niet echt (laat ik maar gewoon "helemaal" zeggen) duidelijk over wat je nou precies wil verder
Da's niet helemaal waard. Je kan een PNG bestand maken met 60% transparantie, waarbij alles wat erachter ligt er dus doorheen schijnt. Moderne browsers maken er dan zelf wat moois van, waarbij een deel erachter ligt. De achtergrond is dan niet klikbaar, selecteerbaar of vulbaar (bij tekstvakjes).Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 18:16:
Nope.
Een portable network graphic (ff semi-interessant doen) bevat alleen data voor de afbeelding zelf. Het blenden en/of blurren van achtergronden moet je zelf doen.
Met scalable vector graphics (SVG dus) kan je dit in de toekomst, wanneer de browsers het ondersteunen, misschien wel doen. In dat formaat zit ondersteuning voor filters, waaronder een gaussian blur filter die je op de achtergrond zou kunnen gooien.
Schaadt het niet, dan baat het niet
Hier heb je wel een fix voor IE voor nodig, namelijk dezeSeven of Nine schreef op donderdag 19 april 2007 @ 18:21:
[...]
Da's niet helemaal waard. Je kan een PNG bestand maken met 60% transparantie, waarbij alles wat erachter ligt er dus doorheen schijnt. Moderne browsers maken er dan zelf wat moois van, waarbij een deel erachter ligt. De achtergrond is dan niet klikbaar, selecteerbaar of vulbaar (bij tekstvakjes).
Wat ik dus bedoel ik eigenlijk heel simpel (dacht dat ik duidelijk was maar oke
).. je hebt inderdaad semi-transparante PNG's. Waarom is er geen PNG gemaakt die zo is gemaakt (dus pixeltje daar die transparantie, pixeltje daar die etc). zodat alles wat erachter ligt doorschijnt én geblurred wordt. Zoals in Aero het geval is
Homey — Critics are those without skills to create.
Omdat dat iets heel anders is dan transparantie.
Edit: Het kan in elk geval niet met PNG en eigenlijk geen enkel ander beeldformaat. De software die het weergeeft kan eventueel de achtergrond blurren, maar dat is in principe ongerelateerd aan het PNG formaat.
Edit: Het kan in elk geval niet met PNG en eigenlijk geen enkel ander beeldformaat. De software die het weergeeft kan eventueel de achtergrond blurren, maar dat is in principe ongerelateerd aan het PNG formaat.
[ Voor 69% gewijzigd door jvo op 19-04-2007 19:36 ]
Verwijderd
Dat is dan toch data van de afbeelding zelf..Seven of Nine schreef op donderdag 19 april 2007 @ 18:21:
Da's niet helemaal waard. Je kan een PNG bestand maken met 60% transparantie, waarbij alles wat erachter ligt er dus doorheen schijnt.
Ik bedoelde met het blenden eigenlijk iets anders (denk lagen en filters) maar het kwam er niet helemaal lekker uit, sorry
Ik weet niet wat je wil, maar je kunt natuurlijk in flash wel makkelijk bitmapjes blurren als je wil.. dan is het de player die het doet maar afhankelijk van je doel heb je er misschien wat aan.
Png heeft alleen transparantie. Afhankelijk van de transparantie waarde is de onderliggende pixel meer of minder aanwezig. Wanneer je wilt blurren mix je niet de png pixel met de pixel die eronder ligt, maar zou je verschillende naast elkaar liggende pixels met elkaar moeten mengen. De waarde van een onderliggende pixel zou dus gedeeltelijk op een andere positie terecht moeten komen. Dat kan natuurlijk niet met enkel een transparantie waarde.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Pagina: 1