Toon posts:

NV-GS500 Oplossing voor geen hoofdtelefoon uitgang! of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben in het bezit van een Panasonic NV-GS500 en zoals je misschien wel weet heeft deze geen hoofdtelefoon uitgang. Een nogal groot opstakel eigenlijk waar ik toen ik de camera kocht niet aan heb gedacht.

Toen ben ik na gaan denken over een oplossing:
Er zit een kabel bij die enkel alleen past op de speciale aansluiting op de camera. Deze kabel eindigd in de bekend tulp stekkers en is ook bedoeld om deze op je tv aan te sluiten.
Dat betekend dus ook dat er audio uit de camera komt... alleen moet deze dus versterkt worden. Nu weet ik dat er hoofdtelefoon versterkers bestaan (op Ebay goed te vinden voor leuke prijzen). Hierin kun je een jack inpluggen en je hoofdtelefoon waardoor je waarschijnlijk dan iets zou moeten horen. Dit apparaatje werkt op batterijen en dus makkelijk mee te nemen. Het omzetten van de tulp naar jack is natuurlijk ook eenvoudig op te lossen.
Het lijkt een werkende oplossing, maar voordat ik zo'n apparaatje bestel wil ik eigenlijk zeker weten of dit gaat werken aangezien mijn electronische kennis niet echt super is...

Iemand hier een mening over? Of wellicht een betere oplossing? Ik hoor het graag!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-02 00:38
hangt ook nog van het type versterker af.

betere oplossing (als in, leer je nog wat van en is leuk om te doen :+ ) zoek zelf wat na en post dan eens wat in elec hier of op www.circuitsonline.nl --- maar dat bedoel je uiteraard niet :+

oke, no bull, het zou hoogstwaarschijnlijk moeten werken. als het een beetje een normaal versterkertje is zie ik het probleem niet, maar het zou kunnen dat deze het erg zwakke signaal van je tulp (geen idee hoe sterk/zwak; werk zelf niet zo veel met die dingen)niet/niet genoeg versterkt. ik geef je wel een kans van 90% dat het gewoon werkt, zelfs al zou dat zo zijn. verder denk ik dat je beter in het elektronicaforum kan posten hiermee, maargoed ;)

Verwijderd

Ik garandeer je dat het doorlussen van de audioaansluitingen van de AV kabel naar een mini-jack gewoon goed gaat. Probeer het anders eerst een zonder deze versterker. Er komt echt wel geluid uit!