Situatie:
Mac Mini G4, OSX 10.4.9
iMovie HD 5.0.2 (geinstalleerd van de iLife '05 cd)
Sony DCR-VX2100E PAL
Probleem:
De camera wordt wel herkend in iMovie. Als ik op 'play' druk speelt de camera af. Echter alleen op het scherm van de camera. Het importeren van een videofragment lukt ook niet. Bij het klikken op 'importeer' gebeurt er niets.
Verschillende instellingen in iMovie (erg weinig trouwens) en op de camera maken geen verschil.
//edit
Ondertussen heb ik de oplossing al gevonden:
Mac Mini G4, OSX 10.4.9
iMovie HD 5.0.2 (geinstalleerd van de iLife '05 cd)
Sony DCR-VX2100E PAL
Probleem:
De camera wordt wel herkend in iMovie. Als ik op 'play' druk speelt de camera af. Echter alleen op het scherm van de camera. Het importeren van een videofragment lukt ook niet. Bij het klikken op 'importeer' gebeurt er niets.
Verschillende instellingen in iMovie (erg weinig trouwens) en op de camera maken geen verschil.
//edit
Ondertussen heb ik de oplossing al gevonden:
Many people have had problems importing video from their DV camera to iMovie HD. When trying to import DV footage, their camera shows it's connected and can be controlled within iMove, but no video actually displays or imports - just a Blue Screen... Sometimes the play/stop/rewind screen buttons disappear too...
Zapping the PRAM, deleting plist preferences and re-installing iMovie HD does not seem to fix the problem!
HOWEVER, opening GARAGEBAND, playing a few notes on the "screen keyboard" and then quitting appears to fix a CORE AUDIO problem and then iMovie HD imports and works properly!! Hope this helps!
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 16:40 ]