Toon posts:

Router doet het niet!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai Freesco als router met een Chello verbinding.
Nu heb ik de ISA netwerkkaart van Chello in de router zitten en een 3com pci voor intranet erin.
Ik heb de router geconfigd. Alleen als ik deze opstart wacht die een keer op DHCP van server(chello dus) dit doet het, want hij krijgt het ip van chello door. Dus die kaart is goed gconfigd. Nu gaat die door met nog wat stappen, zoals enable NAT etc. etc. En vervolgens geeft die aan dat die online is. Maar als ik dan op mijn win9x machine de router wil benaderen kan die deze niet vinden.
Ik weet zeker dat de instellingen in win9x goed staan! Ook een realtekkaartje ipv van de 3com-pci doet het niet.

Wie heeft dit ook gehad?

Verwijderd

[b]Op dinsdag 06 februari 2001 8:41 Maar als ik dan op mijn win9x machine de router wil benaderen kan die deze niet vinden.
Misschien een domme vraag maar heb je wel al geprobeerd de router te pingen want ik neem aan dat je ergens het ip-adres van de router aan de kant van je LAN hebt moeten instellen. Als dat pingen niet lukt dan zal je vast een instellingen op je router fout hebben staan .. (waarschijnlijk heb je niks aan deze reactie en daarom hou ik nu mijn mond ook maar :-) )

Verwijderd

Sorry had gereplied ipv geedit..

Verwijderd

Weet je zeker dat de netwerk kaart naar chello toe NAT enabled is en de kaart naar je LAN NAT disabled is? Vraag van je LAN kaart eens het ip nummer op of deze wel 192.168.xx.xx of 10.10.xx.xx is. Als dat niet het geval is moet je bij deze kaart ff een ip nummer (b.v. 192.168.0.1) met subnet (255.255.255.0) instellen!!!
Zijn zo maar een paar ideeen :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat met de nummer staat wel goed, dat weet ik zeker.
Maar wat bedoel je met NAT disabelen? En hoe doe je dat in Freesco!

Verwijderd

Nou... Freesco zegt mij zo niet. Ik gebruikt WinRoute Pro 4 en daar kan ik bij de netwerk kaarten zien of NAT dis- of enabled is.

In ieder geval... Als je het kunt zien. Dan moet bij de netwerk kaart voor het LAN, NAT disabled zijn en bij die voor naar het internet enabled!

Als het nog steeds niet lukt... Tell me :)
Pagina: 1