[ADM] Aanmaken adm file mbv reg2adm

Pagina: 1
Acties:

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:00
Ik weet eigenlijk niet goed in welke categorie dit thuishoort, als het verkeerd staat: entschultigung!

Ik ben bezig om een registersleutel aan te maken op al mijn clients via GPO. Daarvoor heb ik een ADM file nodig. Deze ADM file probeer ik aan te maken met reg2adm. Ik heb op mijn pc de registersleutel aangemaakt, en geëxporteerd. Deze open ik nu met het programma reg2adm. De sleutel staat netjes in het programma, echter de inhoud van de sleutel vind ik nergens meer terug. Moet ik nu de inhoud (een netwerkadres) handmatig weer toevoegen in reg2adm? Of is het goed zo en kan ik mijn adm aanmaken? Ik geraak er niet echt wijs uit.

Als ik de sleutel aanduid in reg2adm, dan krijg ik in het rechtervenster VALUENAME "Presentation" te zien, waarbij Presentation de naam is van mijn registersleutel. Moet ik hier op een of andere manier de waarde (dus het netwerkadres) nog aan toevoegen?

Tweede vraag: ik heb zitten googlen naar hoe zo een adm file opgebouwd is, maar echt uitgebreide info vind ik er niet over (zeker doordat ik niet veel scripting ervaring heb). Weet iemand misschien een website waar ik duidelijke noob-literatuur erover kan vinden? Of misschien een interessant boek?

BOE

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

ADM files hebben niks met scripting te maken. Lees deze eens door. http://www.datacrash.net/...ur-own-adm-templates.html Je zult zien dat een ADM template heel logisch opgebouwd is. Met invoegen van Registry keys zijn er wel restricties. Als jij bijvoorbeeld een folder wil toevoegen zul je dat hele path moeten opgeven, dit is in tegenstelling tot de andere key's niet dynamisch te doen (meerdere waardes met dropdown optie bv..)

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:00
mutsje: de link geraakt niet door onze ISA-server :) Ik ga hem later eens bekijken.

Ik ben er ondertussen in geslaagd om datgene wat ik wou te doen werken. Ik heb een adm template gevonden waar ik het mijne op heb kunnen baseren. Ik heb dus handmatig de adm aangemaakt ipv met reg2adm. Ik snap enkel het nut van die reg2adm niet. De adm file wordt aangemaakt met het programma, maar de helft van de informatie wordt er niet in opgenomen en moet je alsnog handmatig toevoegen... Ofwel doe ik er iets verkeerd mee..

EDIT: bij nader inzien staat dit topic hier toch niet echt op zijn plaats, ik maar een TR aan..

[ Voor 8% gewijzigd door cman op 20-04-2007 11:56 ]

BOE