[Windows 2003 Terminal Server] Hoe stresstesten? *

Pagina: 1
Acties:

• Shingen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-01 12:49
Hallo,

Voor een project ben ik aan het onderzoeken hoe een Terminal Server omgaat met specifieke multimedia applicaties. Ik heb de beschikking over een testsituatie met 1 server met 5 thin clients.
Hier heb ik ook al de performance van gemeten.

Nu is de vraag, hoe simuleer je b.v. de belasting van 50 thin clients om te kijken hoe de server zich dan houdt?

alvast bedankt,

Richard

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
met of zonder citrix :?

btw: 50 users op 1 server :D met zoveel users had ik al een 2e server erbij gepakt :z

jaja stresstest i know, maar waarom een simulatie voor 50 concurrent users als elke gezonde sysadmin toch al weet dat ie niet zonder kleerscheuren door een dag heen komt waarop je 50 man op 1 server hebt. :z

[ Voor 114% gewijzigd door Zwelgje op 19-04-2007 18:55 ]

A wise man's life is based around fuck you

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

[WINDOWS 2003 TERMINAL SERVER] Stress test o.i.d.
offtopic:
Ik kan je niet ontopic helpen maar SCHREEUW NIET ZO ;) Titel ontcap'd. Powershell: stresstest :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Shingen
Powershell schreef op donderdag 19 april 2007 @ 18:17:
met of zonder citrix :?

btw: 50 users op 1 server :D met zoveel users had ik al een 2e server erbij gepakt :z

jaja stresstest i know, maar waarom een simulatie voor 50 concurrent users als elke gezonde sysadmin toch al weet dat ie niet zonder kleerscheuren door een dag heen komt waarop je 50 man op 1 server hebt. :z
Het is zonder Citrix.

Maar het gaat er eigenlijk om dat we kunnen bepalen dat bij een bepaald aantal gebruikers een extra server nodig is. Hoe komen we erachter bij welk aantal dat ongeveer moet gebeuren?

Ik snap ook best dat 50 man op één server niet gaat werken. Maar we moeten hier kunnen onderbouwen hoeveel gebruikers op een server kunnen werken.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Je zou eens het verschil in de load kunnen meten van als bijvoorbeeld 5 users gaan werken t.o.v. niemand. Doe dat eens keer 10 om een indicatie te krijgen.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Terminal Server Capacity Planning
If you understand the work patterns of your users, you can use the Terminal Server capacity planning tools on the Windows Server 2003 Deployment Kit companion CD — Roboserver (Robosrv.exe) and Roboclient (Robocli.exe) — to more accurately emulate the activity level of your users.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Shingen
Oke bedankt,

Hier kan ik wat mee, volgende week maar even testen.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

ga eens googlen hierop want er zijn verschillende tools voor geschreven door bedrijven maar ook beheerders die stresstesten uitvoeren op terminal servers. Zoals reeds aangegeven Microsoft maakt ze ook :)

• Shingen
mutsje schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 10:00:
ga eens googlen hierop want er zijn verschillende tools voor geschreven door bedrijven maar ook beheerders die stresstesten uitvoeren op terminal servers. Zoals reeds aangegeven Microsoft maakt ze ook :)
Ben hier aardig op aan het googlen geweest maar kan zo niks vinden.

Ik ben hier nu ook met Terminal Server Capacity Planning bezig geweest maar dit heeft ook nogal wat voeten in aarde. Tevens is deze test toegespits op het gebruik van standaard applicaties zoals internet / office en mail. Dit zijn applicaties die hier niet getest hoeven te worden.

Iemand nog suggesties over betere tools c.q. oplossingen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
tja als je citrix had dan heb je genoeg tools

perceived performance toolkit bv (die is erg goed) die kijkt ook echt naar de responsetijd welke de client ervaart)

maarja, je draait met kaal rdp wat in mijn optiek 'ietwat' inferieur is :+

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1