Mac print traag naar HP Business Inkjet 2800

Pagina: 1
Acties:

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:44
Ik heb hier op de zaak een tweetal Mac's staan. Het gaat om een Mac mini en een G5.
In hetzelfde netwerk hangen ook wat XP Pro machines.
Nu hebben we sinds kort een nieuwe printer, een HP Business Inkjet 2800.
Deze heeft een netwerkmogelijkheid die we ook gebruiken. Hij is geconfigureerd met een vast ip.

Ik heb op de pc's en op de mac's deze printer geconfigureerd.
Nu wil het dat als een pdf of ander bestand geprint wordt van een mac het minimaal 2,5 minuten duurt voordat de print begint met printen. Met meerdere pagina's nog veel langer. Op de pc ongeveer 15 seconden.
Ik heb voor zover ik weet alles op dezelfde manier geinstalleerd. Het enige verschil is is dat op de pc's de pcl6 driver gebruikt wordt en op de mac's een PS driver. Maar dat komt omdat er geen andere beschikbaar is.
Hebben jullie misschien wat tips hoe ik dit zou kunnen oplossen?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Het volgende artikel gaat dan wel over MacOS X Jaguar, maar misschien doet het zich ook nog voor onder Tiger (er vanuit gaande dat je die hebt :))

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=32147

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zijn het grote documenten? Het zou namelijk ook gewoon aan je netwerk performance kunnen liggen

• MADG0BLIN
Bigs schreef op donderdag 19 april 2007 @ 15:06:
Zijn het grote documenten? Het zou namelijk ook gewoon aan je netwerk performance kunnen liggen
PDF die ik net probeerde is 1,9MB.
En als het netwerk zou zijn dan zou ik ook problemen op de pc's moeten hebben.

Verwijderd

Het probleem komt me bekend voor, alleen dan een Canon Pixma IP5000 in combinatie met een Experia Box. Deze was ook zeer traag met een Mac maar "normaal" met een PC.

ooit opgelost heb ik het niet. Netwerk kan het volgens mij niet aan liggen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 16:02 ]

• MADG0BLIN
Heb nu nog geprobeerd om de printer om de windows 2000 domein controller te installeren, te delen en dan op de mac verbinding daarmee te maken. Helpt niets.
Ik heb sterk het gevoel dat het een driver kwestie op de mac zelf is. Ook de support forums van HP staan er vol van.
Pagina: 1