draadloos netwerk in winkel zwak signaal

Pagina: 1
Acties:

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:15
Hoi,

Even de volgende situatie:

Er is mij hulp gevraagd voor het volgende. Eigenaar van een winkel wil graag een computer met internet in zijn winkel, achter in het magazijn. Nu hebben de bovenburen, de verhuurders, een draadloos internet hangen en vinden het geen punt als de onderbuurman, de winkelier, hier af en toe gebruik van maakt. Nu ben ik wezen kijken wat de winkelier nodig heeft om het signaal te ontvangen en toen stuitte ik met mijn laptop op het volgdende probleem. Vooraan tot het midden van de winkel heb ik prima ontvangst, achteraan in de winkel is er geen ontvangst (gms signaal wordt hier ook zwakker). Gezien het een nogal oud pand is weet ik niet of hier staal in de bouw is gebruikt, maar gezien het pand 10 jaar geleden gerenoveerd is zou dit mogelijk kunnen. Ik kan hier het netwerk nog wel zien, maar heb eigenlijk al geen ontvangst meer. Is dit probleem al op te lossen met bijvoorbeeld:
http://mycom.nl/Products/View/ASUS_WLAN_PCI_Card_Encore/107879.aspx

Ik weet dat wifi ontvangers in laptops niet top zijn, dus zo'n antenne zal sowieso wel verbetering zorgen, maar is dit genoeg? De winkelier hoeft geen topontvangst, maar wil wel gewoon stabiel kunnen internetten...

Wie heeft hier ervaring mee?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Mijn ervaging met een Aus WL-138g is dat ie minder goed ontvangst heeft dan mijn laptop.
Komt waarschijnlijk ook omdat 't Mini-PCI kaartje in mijn laptop 2 antenne aansluitingen heeft, en de antenne helemaal rond het scherm loopt.

Wat je kunt proberen is een Wireless Extender kopen; Linksys heeft die dingen. Dat is een repeater voor Wireless signaal.

Pvouput live

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Senao kaartje met een losse antenne

Voordeel van model antenne wat ik jals voorbeeld geef is dat die antenne te 'buigen' is, waardoor je em op het signaal kunt richten.
En senao kaartjes hebben een hoog vermogen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Romke op 19-04-2007 14:08 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 17:01
Ik zou inderdaad voor een repeater gaan. Waarschijnlijk zit er achter in de winkel iets in het plafond wat het signaal verstoord. Als je dan een repeater voor in de winkel zet/hangt dan moet het wel lukken...

• Romke

Romke

Dieselhead

Repeaters leveren vaak gezeik op.

Het is IMO beter om eens te kijken naar je ontvanger. (Ik weet niet wat voor laptop je hebt? en wat voor ontvanger daar in zit?)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-03 16:43
Router kopen deze singaal van de router van de buren delen en je hebt goed berijk over je gehele winkel.. wel goed beveiligen natuurlijk :)

A Soldiers manual and a pair of boots.

• cmegens
Router kopen deze singaal van de router van de buren delen en je hebt goed berijk over je gehele winkel.. wel goed beveiligen natuurlijk

Gaat dit sowieso met iedere router? Ik heb namelijk wel een el cheapo draadloos routertje liggen...

Verder lijken de andere oplossingen wel een beetje prijzig te worden. We hebben het hier over een ondernemer en geen hardcore tweaker die heel veel geld uit wil geven aan zoiets....

Ik zie dat ze van asus wel andere antenne's hebben, kunnen deze ook nog soelaas bieden?

[ Voor 9% gewijzigd door cmegens op 20-04-2007 16:09 ]

• cmegens
niemand?

• Romke

Romke

Dieselhead

Tsja, die ondernemer wil wat.
En die senao is in dit geval waarschijnlijk de eenvoudigste oplossing, want dan heb je point of failure minder.

Uit ervaring weet ik dat je beter een goeie ontvanger in de pc/laptop kunt zetten dan met repeaters kunt gaan kutten.

En hebt blijft zo: Draadloos is duur.

[ Voor 7% gewijzigd door Romke op 22-04-2007 13:07 ]

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:48

knakworst

Get more sats!

cmegens schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:58:
Hoi,

Even de volgende situatie:
Nu hebben de bovenburen, de verhuurders, een draadloos internet hangen en vinden het geen punt als de onderbuurman, de winkelier, hier af en toe gebruik van maakt.

Wie heeft hier ervaring mee?
Misschien kan de draadloos router van de bovenburen naar achteren veplaatst worden? Lijkt me de simpelste oplossing.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:53
wat ik zou doen:

bepaal in de winkel waar je het sterkste signaal hebt,

koop vervolgens een wireless client, dus een ap die in client modus kan

hang die op (of neerzetten whatever) op de plaats waar je het sterkste signaal hebt gemeten

en dan met een lange utp kabel naar de pc toe,

even als reactie aan een reactie hierboven,

Ik zou van de router van de buren afblijven, zo'n buurman vind het nu prima dat je meedoet op zijn verbinding.. als je ineens allemaal trucjes moet uithalen waar hij waarschijnlijk niet blij mee zal zijn
dan zou bij hem de motivatie (om de verbinding open te stellen) wel in kunnen zakken

[ Voor 36% gewijzigd door shure-fan op 22-04-2007 18:17 ]

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• cmegens
@ shure-fan

Kun je een voorbeeld geven van een AP die dat kan? sorry, heb hier niet heel veel ervaring mee.

@ anti-xp

Ja dat kun je hem ook niet kwalijk nemen. Dat draadloos per definitie duur ben ik niet met je eens. In mijn eigen huis heb ik gewoon een Linksys router en daar werkt mijn laptop perfect mee. Dat was dus een aanschaf van 55 euro... das heel wat anders dan zo'n senao kaart, die naar mijn bescheiden mening toch meer mikt op de professionele markt... zeker gezien de prijzen...

• Romke

Romke

Dieselhead

Een Linksys WAP54G kan dat ;)

Draadloze apparatuur van FATSOENLIJKE kwaliteit is duur.
Senao is fatsoenlijk. Zeer fatsoenlijk.
En geschikt voor wat jij wil, omdat hij de juiste eigenschappen heeft (hij is gevoeliger en zendt sterker).
Niet de professionele markt, die pakt namelijk gewoon een draad of cisco apparatuur.

Daarbij: Kijk eens wat een rol UTP kabel van 100 meter kost + draadnetwerkkaartjes en een router en of een switch.
Ben je minder kwijt dan bij draadloos. ;)

• cmegens
kun je dat ook doen met een router? oftwel kun je een draadloze router gebruilen als AP?
Pagina: 1