Whireless lan tweaken

Pagina: 1
Acties:

• eXhale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ben bezig met een project met een draadloze lan verbinding.
Ik ben er al achter hoe ik die 100mW kan opvoeren van zo'n brak whireless lan kaartje naar 170mW en een richtantenne te knutselen, dus ik zal zo'n 600 meter halen.

Nu dus mijn vraag:
Is dit niet ergens kant-en-klaar te koop?
en zijn hier nog andere die hier mee gespeeld hebben? (echt het tweaken)

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:56
heee,

met welke kaart heb je dat gedaan?
en zeker prot. IEEE 802.11 (weet het ff niet uit mijn hoofd) op 2,4ghz,

daar wil ik ook nog eens een gooi naar doen!
de sitecom van 700piek kwam niet verder dan 50 meter openlucht :(

je moet er echter wel rekenign mee houden dat iedereen in de buurt dit kan onderscheppen!!!!!

• me1299
  • Laatst online: 23-08 13:20

me1299

$ondertitel

Als je je netwerk beveiligd, dan kunnen ze niet veel bijzonders doen denk ik.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• me1299
  • Laatst online: 23-08 13:20

me1299

$ondertitel

Btw: Op onze boeren kuteiland snapt er toch geen kloot wat van draadloze netwerken e.d. >:) Laat staan dat ze pakketjes kunnen gaan sniffen ofzo. :Y)

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• eXhale
  • Niet online
Hermes,
Onderscheppen lijkt me dus erg sterk, aangezien ik een richtantenne maak... dus een dun straaltje zeg maar...

• HermeS
  • Laatst online: 23-08 14:56
eXhale: is het dan dmv een diode gun , enzo?

wat ik opmaak uit je verhaal is dat het een opgefokte draaidloze netwerk kaart is (op 2,4 ghz) 1mb, die frequentie is behoorlijk bout , 10ghz (moet je wel een vergunning voor aanvragen) zou veel beter zijn (lekker snel).
anyway, het is dus wel mogelijk zolang het niet met laser gebeurd, ze zent die dingen gewoon de ether in, dat jet het uitricht ofniet wil niet zeggen dat ze niet (mindersterk) overal heen vliegen, (stralen).

dus is leuk om te gamen, maar niet voor data dat je veilig wil verzenden!!!

en 600 meter openlucht neem ik aan?

• eXhale
  • Niet online
Op dinsdag 06 februari 2001 23:36 schreef HermeS het volgende:
eXhale: is het dan dmv een diode gun , enzo?
Nee, een richt yagi achtig iets
wat ik opmaak uit je verhaal is dat het een opgefokte draaidloze netwerk kaart is (op 2,4 ghz) 1mb,
Jup
die frequentie is behoorlijk bout , 10ghz (moet je wel een vergunning voor aanvragen)
Als je met meer dan 100mW zend hebbie een vergunning nodig ja, maar aangezien ik het richt kunnen ze het moeilijk ontvangen
dus is leuk om te gamen, maar niet voor data dat je veilig wil verzenden!!!
Tsja, lijkt me dus sterk dat ze gaan sniffen in dit dorp, maar nogmaals het is maar een smalle beam
[b]
en 600 meter openlucht neem ik aan?
Jup, gooi me yagi op het dak....

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

wel een cool idee
ik snap nioet helemaal hoe het werkt
maar kan je niet zo'n app. gebruiken wat ze voor gsm toestellen gebruiken
die zijn zeer snel (denk ik)

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• eXhale
  • Niet online
Het is op zich gewoon simpel, soldeer een externe antenne aan je netwerkkaartje (moet wel een draadloos netwerkkaartje zijn natuurlijk) je gooit op de zendchip pin nummer 23 (dacht ik) 5 Volt, en de standaard 100mW = dan met een beetje geluk 170mW ofzo

moet alleen nog 2 netwerkkaartjes scoren, iemand die nog te koop? :)
Pagina: 1