Deze laptop valt op willekeurige momenten uit en daarna een reboot !!
Dit gebeurt meestal bij internetten (maar is ook al gebeurt bij het kopiëren van grote bestanden naar een extern backup schijfje of bij het spelen van Need for Speed Carbon).
Wat heb ik gedaan (alvorens HP te contacteren):
- alles eraf gegooid en via de recovery DVD's terug in de toestand van aankoop: geen resultaat
- virusscan laten lopen (zowel Norton als AVG): geen resultaat
- in de BIOS een memtest en een HD-test: geen fouten gemeld
- programma geïnstaleerd om temperatuur te checken: CPU komt niet boven de 60°C
- uiteraard ook die "automatische systeemopstart bij fouten" af gevinkt
De laptop blijft rebooten ... dan maar HP gebeld en de laptop laten oppikken (vorige week vrijdag). Gisteren kreeg ik de laptop terug thuis (werd in Polen hersteld !!!) met de vermelding dat er een nieuwe mobo in gestoken was en een BIOS-upgrade.
En jullie raden het al ... de laptop blijft spontaan uitvallen en heropstarten.
Uiteraard zal ik terug HP contacteren (het ding zit immers nog in garantie) maar ik had graag eens van jullie gehoord wat ik zo zelf kan meegeven aan HP (kapot geheugen, kapotte CPU ???)
Ik heb er al aan gedacht om eens een ander 1Gb geheugenlatje erin te steken en dan te zien of hij nog 't zelfde probleem geeft MAAR ik vermoed dat "binnen de garantie zelf aan het toestel prutsen" niet zo verstandig is !!
groeten
Dit gebeurt meestal bij internetten (maar is ook al gebeurt bij het kopiëren van grote bestanden naar een extern backup schijfje of bij het spelen van Need for Speed Carbon).
Wat heb ik gedaan (alvorens HP te contacteren):
- alles eraf gegooid en via de recovery DVD's terug in de toestand van aankoop: geen resultaat
- virusscan laten lopen (zowel Norton als AVG): geen resultaat
- in de BIOS een memtest en een HD-test: geen fouten gemeld
- programma geïnstaleerd om temperatuur te checken: CPU komt niet boven de 60°C
- uiteraard ook die "automatische systeemopstart bij fouten" af gevinkt
De laptop blijft rebooten ... dan maar HP gebeld en de laptop laten oppikken (vorige week vrijdag). Gisteren kreeg ik de laptop terug thuis (werd in Polen hersteld !!!) met de vermelding dat er een nieuwe mobo in gestoken was en een BIOS-upgrade.
En jullie raden het al ... de laptop blijft spontaan uitvallen en heropstarten.
Ik heb er al aan gedacht om eens een ander 1Gb geheugenlatje erin te steken en dan te zien of hij nog 't zelfde probleem geeft MAAR ik vermoed dat "binnen de garantie zelf aan het toestel prutsen" niet zo verstandig is !!
groeten