Extra mappen in Outlook Express...

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:49

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik werk dus met Outlook Express 5, en heb meerdere e-mail adressen. Ik heb nu O.E. zo ingesteld dat hij van alle mail-servers tegelijk de mail ophaalt.

Maar is het mogelijk om elk adres een eigen "postvak in" te geven. Ik weet hoe ik een extra map kan maken, maar die werkt dan niet als een posvak in.

Ik zou dit graag willen om de accounts gescheiden te houden.

Als dit niet mogelijk is met O.E., kan het dan wel met Outlook ??, of anders met een ander mail-programma??

Thanks in advance

• HooGLaNDeR
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 15:35

HooGLaNDeR

- = I am immortal =-

Bij outlook express, onder het menu extra,
dan optie accounts.. kiezen.
Vervolgens kies je het tabblad email en daar druk je op het knopje toevoegen aan de rechterzijde. Dan kies je email en volg je de stappen. Dan krijgt ieder email account zijn eigen postvak in.

vervolgens, om je email map een naam te geven, klik je na de aanmaak hiervan op eigenschappen en bij de eerste regel van het tabblad algemeen kun je er een naam aan geven.

vr.gr. Da HooGLaNDeR

Ik heb geen achtervolgingswaanzin. Maar dat wil niet zeggen dat niemand mij achtervolgd!!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:49

sus

is druk :+

Topicstarter
Op deze manier heb ik dus al mijn accounts al toegevoegd, maar ik heb maar 1x een "postvak in". Hierin staat alle mail van alle accounts. En die wil ik juist gescheiden hebben.

Ik wil het dus zo hebben alsof je een hotmail-account toevoegd. Er staat dan een nieuwe "postvak in" onder lokale mappen

Verwijderd

Laat ik het nu altijd zo gedaan hebben :) :
Maak eerst nieuwe mappen (voor elk account een) aan en geef ze de naam van de account (of zoiets). Klik in de menu balk op extra|berichtregels|e-mail. Klik op nieuw in het tabblad regels voor e-mail.Je krijgt nu een driedelig venster. In venster 1 zoek naar de regel als het bericht van een account met een bepaalde naam afkomstig is vink het vakje voor de regel aan in venster 3 staat nu een onderstreepte blauwe regel klik die aan en kies de account naam klik op OK. Ga naar venster 2 en klik het vakje aan verplaatsen naar bepaalde map nu verschijnt in venster 3 opnieuw een blauwe onderstreepte regel ....etc.

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:59
Verwijderd schreef op 06 februari 2001 @ 18:56:
Laat ik het nu altijd zo gedaan hebben :) :
Maak eerst nieuwe mappen (voor elk account een) aan en geef ze de naam van de account (of zoiets). Klik in de menu balk op extra|berichtregels|e-mail. Klik op nieuw in het tabblad regels voor e-mail.Je krijgt nu een driedelig venster. In venster 1 zoek naar de regel als het bericht van een account met een bepaalde naam afkomstig is vink het vakje voor de regel aan in venster 3 staat nu een onderstreepte blauwe regel klik die aan en kies de account naam klik op OK. Ga naar venster 2 en klik het vakje aan verplaatsen naar bepaalde map nu verschijnt in venster 3 opnieuw een blauwe onderstreepte regel ....etc.
Ik kick hem even omhoog.

Als ik dus het bovenstaande doe, dan verplaatst hij geen emails waar kan het aan liggen?

BlaBlaBla

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Strider schreef op 12 juni 2004 @ 21:56:
[...]

Ik kick hem even omhoog.

Als ik dus het bovenstaande doe, dan verplaatst hij geen emails waar kan het aan liggen?
Heel goed je regel nakijken en als je nog niets fout ziet hier even laten zien.

[This is what you get when you mess with us]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:35

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Strider schreef op 12 juni 2004 @ 21:56:
[...]

Ik kick hem even omhoog.

Dan is de voorwaarde niet goed opgegeven. Check even of je het mail adres die je in de bericht regel hebt getypt echt overeenkomt met de accountnaam. dus account@server.bla

Overigens, mocht je andere (en wellicht ook veiliger) software willen gebruiken: Mozilla's mail client doet dit al zelf bij elke mail account.

Alles kan stuk.

• Strider
Je zou zeggen dat het niet goed ingesteld is, alleen ik typ letterlijk het email adres over en toch pakt hij hem niet.

BlaBlaBla

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:35

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Hoe test je dan?

Alles kan stuk.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 20:00

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Strider schreef op 12 juni 2004 @ 22:03:
Je zou zeggen dat het niet goed ingesteld is, alleen ik typ letterlijk het email adres over en toch pakt hij hem niet.
Euh.. dan heb je het toch anders ingesteld dan daarboven ergens staat, aangezien je bij de oplossing hierboven geen emailadres moet invullen..

Regel1 moet zijn:
Als het bericht van de account met een bepaalde naam afkomstig is
Regel2 moet zijn:
Verplaatsen naar een bepaalde map
Regel3:
Bij de blauw onderstreepte optie van regel1 moet je dus geen mailadres invoeren of zo, maar de pop3-server kiezen van welk email-account je de mail wilt verplaatsen.
En bij de blauw onderstreepte optie van regel2 moet je dus de map kiezen waar ie de mail heen moet verplaatsen

Zo heb ik het hier altijd gehad (4 accounts, 4 mappen en het werkte perfect).

Typ anders jouw regel ff over en plaats die hier (of als typen te veel werk is een screenshot).

[ Voor 5% gewijzigd door FlipFluitketel op 13-06-2004 09:26 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Strider
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/epox_doc/Outlook%20express.jpg

BlaBlaBla

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Je hebt dus bij regel 1 ingevuld:

thomas.peters@provider.nl
en daarna heb je er ook nog pop3.provider.nl ingevuld

Ik denk dat het hier dus fout gaat, als je wilt dat mailtjes van pop3.provider.nl naar die map verplaatst worden moet je dit niet bij "Als de regel Van bepaalde personen bevat" invullen, maar kiezen voor "Als het bericht van de account met een bepaalde naam afkomstig is".

Daarnaast kun je nog regels aanmaken voor mensen apart. En die moet je dus wel aanmaken met "Als de regel Van bepaalde personen bevat" en hier moet je dan of het emailadres invullen of gewoon Thomas (ipv Thomas Peters).

Wat jij nu ingesteld hebt, is eigenlijk dat ie 2 regels tegelijk moet uitvoeren en dat gaat bij Outlook Express nog wel eens fout.

Ik zou dus zeggen, maak even een regel aan voor mailtjes op account en een regel voor mailtjes op naam.

Nog even een concreet voorbeeld hoe je het dan zou kunnen doen:

Op account:
Regel 1:
"Als het bericht van de account met een bepaalde naam afkomstig is"
Regel 2:
"Verplaatsen naar een bepaalde map"

Kies dan bij het blauw onderstreepte van regel 1 voor pop3.provider.nl en bij het blauw onderstreepte van regel 2 voor de map waar het heen moet.

Op naam:
Regel 1:
"Als de regel Van bepaalde personen bevat"
Regel 2:
"Verplaatsen naar een bepaalde map"

Kies dan bij het blauw onderstreepte van regel 1 voor een naam uit het adresboek, of vul er gewoon de naam in die je te zien krijgt als diegene je een mailtje stuurt en wat bij regel 2 moet is wel duidelijk.

Mocht dit nog niet werken, probeer dan eens om de . weg te halen uit de mapnaam. Dit moet normaal niets uitmaken, maar om het 100% zeker uit te sluiten.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Strider
"Als het bericht van de account met een bepaalde naam afkomstig is".

Die optie heb ik dus niet in outlook express :?

BlaBlaBla

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Strider schreef op 14 juni 2004 @ 20:30:

Dat is raar...welke Outlook Express versie gebruik je?

Ik gebruik die regel ook, werkt naar alle tevredenheid.

In de Engelse OE:
"Where the message is from the specific account", staat tussen "Where the message is marked priority" en "Where the message size is more than size".

(7 opties naar onderen)

[ Voor 8% gewijzigd door Ruzor op 14-06-2004 22:32 ]

[This is what you get when you mess with us]

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Strider schreef op 14 juni 2004 @ 20:30:

Zo aan je screenshot te zien gebruik je WinXP, dus OE6.xx. Hierbij zit die optie er standaard in. Ik heb hier gekeken en het is de 8e optie van boven (dus zoals hierboven al gezegd, 7 opties naar beneden..)

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Uhm, ikzelf heb ook een tweetal pop accountjes in OE, die in verschillende bakjes belanden. Maar ik heb gewoon opgegeven:

Regel 1) Als de regel Aan bepaalde personen bevat: tweede e-mail adres ingevuld
Regel 2) Verplaatsen naar een bepaalde map: Mapje wat handmatig aangemaakt is

Alle mail die op het "oude" adres binnenkomt, komt nog gewoon in de standaard Postvak In. De mail die aan het andere adres gericht is, komt in het nieuwe bakje. :)

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Heb je wel Outlook Express, of outlook?

In outlook heb je inderdaad geen Account bij de regels (afaik)

Houdoe

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

@Witte

In outlook zit er ook zo'n regel hoor, maar dan moet je de filterwizard efkes van WIZARD mode af kicken door het selecteren van ( gebaseerd op lege regel ) dan zie je ALLE opties weer.

Windows en wizards...blah! Het loont om buiten de wizard om te gaan in meeste gevallen!

[ Voor 14% gewijzigd door swampy op 15-06-2004 14:39 ]

There is no place like ::1

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Witte schreef op 15 juni 2004 @ 14:32:
Heb je wel Outlook Express, of outlook?

In outlook heb je inderdaad geen Account bij de regels (afaik)
Aan het screenshot wat ie geplaatst heeft kun je ook zien dat het OE is.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
Werken die filters niet alleen op nieuw binnegekomen berichten?

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

djluc schreef op 15 juni 2004 @ 15:44:
Werken die filters niet alleen op nieuw binnegekomen berichten?
Nee, je kunt de regels ook met terugwerkende kracht laten lopen. Als je via Extra, Berichtregels naar E-mail gaat, zie je rechts de knop Nu Toepassen. Daar kun je de mappen selecteren waarin je de regel(s) wilt laten lopen, dus dat werk ook met reeds binnengekomen e-mail :)
Pagina: 1