Alles-in-een ADSL modem

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-02 14:37

Glewellyn

is er ook weer.

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een alles in 1 ADSL modem om mijn huidige wirwar van kastjes te vervangen, ten eerste omdat het eenvoudiger zou zijn alles in 1 kastje te hebben, ten tweede omdat het op die manier minder stroom verbruikt

Momenteel heb ik een ADSL modem, een Wireless Access point (met 4 poort switch) en een losse 8 poorts switch. Momenteel doet mijn computer dienst als file- en printserver voor mijn laptop en voor de overige computers in het netwerk.

Al deze kastjes zou ik heel graag verenigd zien in 1 kastje. Nu begrijp ik prima dat ik nooit genoeg ethernet poorten in 1 kastje zal vinden om alles aan te sluiten en ik ga er van uit dat ik (in ieder geval een aantal) machines zal moeten upgraden met wifi kaartjes.

Ook staat mijn computer vaak aan om te downloaden, als het even kan zou ik ook dat graag op het modem willen doen. Ik begrijp dat dat eigenlijk nooit kan met standaard firmware, maar ik draai nu ook openwrt op mijn router, custom firmware vind ik dus geen probleem.

Zoals ik het nu zie ben ik op zoek naar een ADSL modem met:
- 4 poorts switch
- 2 USB2 poorten (1 voor printer, 1 voor hdd)
- mogelijkheid voor custom firmware

Ondanks dat ik al heel wat websites en webshops heb afgezocht heb ik niets kunnen vinden dat hieraan voldoet. Heb ik iets over het hoofd gezien, of zijn er andere mogelijkheden om toch zoiets te fabriceren?

*zucht*

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Voor vragen over Netwerkapparatuur graag in de hoofgroep 'netwerken' kijken. Verder gelden ook daar eisen mbt zelfwerkzaamheid. Je meldt namelijk weinig tot niets over wat je zelf gezocht hebt enzo...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.