Toon posts:

RGB aansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 363 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
heb recent een DVD recorder gekocht en aangesloten via de scart aan mijn TV
De uitgang van de recorder staat op RGB maar de TV duidt aan dat ie een
CVBS signaal binnenkrijgt. Hoe kan ik dit verhelpen?

De recorder is een Pioneer DVR 545 en de TV een conventionele Philips TV 16:9

Alvast bedankt

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:06

DarkSide

theres no place like ::1

Door de handleiding van je TV er bij te pakken. Vaak wordt RGB niet op alle scart aansltuitingen ondersteund. Dus wees er zeker van dat de scart waar je DVD op aangesloten is, ook daadwerkelijk RGB signaal ondersteund. Staat meestal ook wel achterop een RGB icoontje.
Ten 2e soms moet je ook in je instellingen menu van je TV RGB aanzetten. Dus controleer of die instellingen goed staan!. Hoe? door de handleiding te lezen.
Heb je geen handleiding meer. Google dan even op je type tv wat je hebt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:04

SambalBij

We're all MAD here

Heb je wel een goede, volledig bedrade scartkabel?
Het zou kunnen zijn dat je DVD recorder behalve RGB ook Composiet (CVBS) uitstuurt. Als de scartkabel niet volledig bedraad is, en er mogelijk dus geen RGB bij de TV aankomt, dan zal de TV het composiet signaal gebruiken.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Topicstarter
Voordien had ik een Panasonic recorder maar heb hem teruggebracht (slechte tuner)
toen kreeg ik wel onmiddellijk het signaal dat de TV RGB ontving.
Moet nu wel zeggen, kreeg de scart kabel er niet in heb dus een andere moeten nemen.
Deze was wel dunner. Kan het daarmee ook iets te zien hebben?
Sorry, ben een leek in die dingen.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:06

DarkSide

theres no place like ::1

Opzich is het raar dat je de scart kabel er niet in kreeg. Je zou toch zeggen dat dat altijd moet passen. Kan soms wel moeilijk gaan. Maar passen zou het toch echt moeten.
En dunheid zegt niets over het aantal aders. Bij aanschaf staat er wel meestal iets al volledig bedraad oid. Of kan RGB weergeven. Het is dus best mogelijk dat dit niet een volledig bedrade kabel is. Wat nog wel eens wil voorkomen met budget kabels.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Alvast welbedankt voor de hulp. Was dus inderdaad de scartaansluiting diende hem in de eerste
ingang te steken en had onmiddellijk RGB. Speelt perfect nu _/-\o_
Pagina: 1