Toon posts:

[MCE 2005] Verse installatie op Acer Desktop E700*

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Onderwerp is al eens aangesneden maar er is nog geen werkende oplossing.

Hoi,

Ik heb sinds kort een Acer desktop E700 aangeschaft. Hier staat een hele hoop Acer software op waar ik zonder kan. Ik wil dus een verse installatie, de rest zoek ik zelf wel uit drivers enz.

Aangezien Acer geen windowsxp mce 2005 CD meelevert heb ik 'm zelf maar gedownload en draait inmiddels perfekt op mijn oude PC.
Ik heb een Legaal nummer bij die ACER dus moet kunnen denk je. FOUT, nummer werkt niet.
Fijn, da's het 1ste probleem.

Nu installeer ik met een ander nummer (die pakt ie wel) maar dan gaat het booten van CD al snel fout.
Meteen na het laden van de fat16, fat32, NTFS ....windows wordt gestart krijg ik een lange pauze een BSOD met onderaan de code STOP: 0X0000007B
Na zoeken blijkt dit aan te duiden dat een device driver voor het booten fout of niet geladen is.

Hmm, op de C: partititie staat een I386 map, die gekopieert naar D: dan daar WINNT32.exe gedraaid,
Yes, hij slikt nu wel het legale nummer maar bij het bestanden voor de installatie overkopieren gaat het mis. Krijg een foutmelding dat ie deze 4 bestanden niet kan vinden of overkopieren:
OEMBIOS.BIN, OEMBIOS.CAT, OEMBIOS.DAT, OEMBIOS,SIG.
Nu kon ik kiezen, opnieuw of overslaan. Had geen keus, moest overslaan.
Ok booten, weer STOP: 0X0000007B.
Heb toen gezocht en gevonden in c:windows, heb daar de missende bestanden gevonden, die overgekopieert in de I386 map op D: en jawel, foutmeldingen weg dat ie de bestanden niet kon vinden.
Nu maar hopen dat het booten ook goed gaat..............shit, weer STOP: 0X0000007B.

En nu weet ik het niet meer, iemand hier die succesvol windows vers kan installeren op een ACER desktop ??

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zal vermoedelijk de storage drivers (dus SATA of IDE drivers) van de Asus storage controller moeten installeren bij het booten, heb je al eens op de website van Asus gekeken of er iets in die richting bij staat? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 09:23:
Je zal vermoedelijk de storage drivers (dus SATA of IDE drivers) van de Asus storage controller moeten installeren bij het booten, heb je al eens op de website van Asus gekeken of er iets in die richting bij staat? :)
Asus?? je bedoelt acer mischien. Hoedanook, het is een Intel G965 express chipset. Heb de F6 floppy creator gedownload maar kan d'r nix mee, heb geen floppy in deze bak :((
Heb de driver files gevonden in C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Driver

Maar zitten die drivers al niet in winxp MCE 2005 ??

Ik denk ineens ergens aan, ik installeer 'm al via mij D: schijf (ook sata) en dus niet van CD of DVD, dus die drivers moeten al in XPMCE2005 zitten toch ? anders kwam de installatie na reboot niet eens zo ver...toch ?
Op C: zie ik na uitvoeren van WINNT32.exe deze 2 mappen: $WIN_NT$.~BT en $WIN_NT$.~LS

Ik zal de drivers daar eens inzetten,

i'll be back

peppy

[EDIT]

Werkte ook niet, heb de drivers in elke denkbare map gedumpt in $WIN_NT$.~BT en $WIN_NT$.~LS maar nog steeds hetzelfde.

[EDIT]

Heb nieuwste bios geflasht, maar nog steeds zelfde resultaat.

Ik ga ff bellen met ACER. Die vertelde me als dit een legale licentie is moet ik dit met microsoft opnemen en hun vragen wat ik aan die STOP: 0X0000007B kan doen. tsss

l8r

peppy

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2007 20:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jaaa, het is gelukt.

Ik heb met nLite na 5 pogingen een werkende CD gemaakt uit mijn ACER i386 map, met daarin de AHCI en de SATA drivers ingebakken(heb geen floppy). Toen werkte het allemaal wel.
Ook moest ik WIN51IP en WIN51IP.SP2 in de root van de CD plaatsen.(van een gedownloade MCE geplukt).
De map CMPNENTS waar Media Center in zit in de root erbij gezet.
Daarna nog de map TABLETPC uit CMPNENTS verwijderd anders paste hij niet op de CD..........en klaar.

[edit] ik vergeet iets:
oembios.bin .cat .dat en .sig van de Acer installatie heb ik ook en de i386 map moeten zetten.
..................

Nu installeerd ie perfekt, het legale nummer pakt ie en activeren lukt ook meteen.

Nu heb ik alleen het probleem dat ik mijn onboard geluid niet aan de praat krijg, (realtek high definition audio) drivers gedownload en geinstalleerd maar ik zie nog steeds geen geluidskaart in het hardware lisjtje en ook geen geluid. (inf installeren is wel geinstalleerd, infinst_autol.exe)

iemand ?

ps thnx Elevator

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2007 18:17 ]