Toon posts:

[AD]nieuwe file server in domein trage reactie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 2 weken hebben we op het werk een nieuwe file server in ons domein.
Nu reageert deze server zeer traag, vb bij pingen reageert die maar na 25 keer pingen.
Ook voorbeeld bij het maken van een netwerk mapping moet je dit meerdere keren doen tot het lukt.
Ik veronderstel dat dit een DNS probleem is maar ik weet niet goed hoe ik dit best kan testen.
edit: Deze file server draait geen dns en is ook geen domein controller (win2k3)
2e edit: Voor de rest kan ik perfect pingen naar onze dns server en als ik nslookup (server) doe dan gaat dat perfect, dus misschien toch geen dns probleem?
raar is ook dat eenmaal ik 1 keer kan pingen ik kan blijven pingen. Dit zolang totdat ik mijn arp cache leegmaak, dan moet ik weer een heel eind pingen voordat ik antwoord krijg.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 14:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Misschien kan een 2e vraag helpen, hoe kan ik testen of de mac request, reply tegengehouden word of waarom het zo lang duurt tegen dat de arp cache gevuld word.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:18

lier

MikroTik nerd

Kan je eerst de wel-relevante informatie verschaffen ?

Hardware (server, client, switch, router, enz.) ?
Netwerk opzet ?
IP settings ?
Wie is DNS server ?
Hoe kan je een domein hebben zonder domein controler (of is de andere server DC ?) ?
Welk OS op fileserver ?
Welk protocol ?

Kortom...informatie

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
server a = domein controller win 2k3 server + dns
server b = domein controller win 2000 server + dns
server c = linux application server
server d = file server win 2000
server e = de nieuwe file server win 2k3 server

ip bereik op onze site 192.168.(nummer van onze site).x

hardware dit zijn allemaal dell pe servers de ene wat ouder dan andere

routers en switches cisco
protocoll: tcp/ip

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Om dns/wins uit te sluiten kun je eens proberen om de server op zijn IP te pingen?
Prik er dan gelijk een andere patchkabel in en zet hem op een andere poort op de switch.
Hiermee sluit je al een hoop uit denk ik.

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Topicstarter
pingen op ip geeft net hetzelde, straks eens de patchcable vervangen + ander poortje switch

Verwijderd

Topicstarter
na testen met verschillende kabels blijkt dat het "team" problemen gaf, 2 netwerkkaarten zitten in team en toen er maar 1 netwerkkaart verbonden was gaf dit problemen. Vanaf er een 2e netwerkkabel aangesloten werd, was het opgelost. Qua logica klopt dit niet echt maar momenteel is het probleem opgelost, ik zal even verder kijken waarom dit juist zo is.
Pagina: 1