Toon posts:

[HP Laserjet 4100 -- 4050] Contrast verschil??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers.

Tijdens het afdrukken van een logo van ons bedrijf.
Is het resulaat het volgende:

HP Laserjet 4050: Print logo goed uit zonder een achtergrond.
HP Laserjet 4100: Zichtbare achtergrond (heel licht) te zien achter het logo
Het logo wordt vanuit Word (2000) afgedrukt.
Als je op het logo klikt in Word, wordt het logo geselecteerd (de selectie is zeg maar de achtergrond die je ziet bij de HP Laserjet 4100)

Wat ik heb gedaan op de HP laserjet 4100 is het volgende:

- Toner Density op 1 gezet (zichtbare achtergrond wordt nog lichter en is bijna niet te zien.)
- Economode uitgezet (achtergrond is weg, maar de logo is dan te licht)
- RET (Resoulution Enhancement Technology) op Licht gezet daarna op Uit (Wederom geen
resultaat zichtbare achtergrond wordt wat lichter maar is nog wel te zien.)

Het beste resultaat wat ik heb is dat TonerDensity op 1 staat en de RET op uit daardoor wordt de achtergrond bijna niet zichtbaar maar is helaas nog te zien.

Voordat ik de instellingen begon te veranderen heb ik de logo op beide printers geprint (met de fabrieksinstellingen)
Waarop is te zien dat de 4100 serie iets donkerder print als de 4050.

Wat mogelijk de oorzaak kan zijn.

ps.

In Word heb ik niets aangepast.
Iemand nog tips of een idee?

• ronboy30
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12-2016
Is de achtergrond van je file wel absoluut wit? mischien dat er een klein tintverschil is wat niet zichtbaar is bij hoog contrast, denk hierbij aan gebroken wit, een printer zal dit proberen te rasteren als een grijstint en dan dit soort symptomen vertonen.

Ik heb van al mijn hobbies mijn beroep gemaakt

Verwijderd

Topicstarter
ronboy30 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:19:
Is de achtergrond van je file wel absoluut wit? mischien dat er een klein tintverschil is wat niet zichtbaar is bij hoog contrast, denk hierbij aan gebroken wit, een printer zal dit proberen te rasteren als een grijstint en dan dit soort symptomen vertonen.
Op het oog is het absoluut wit, geen verschil te merken.
Met een teken programma (photoshop of in die richting)zou ik daarop moeten letten??

Ja daar dacht ik ook aan, dat de printer er zelf een raster over heen gooit.
Maar het gekke is de oudere printer (4050) doet dat niet terwijl de nieuwere 4100 dat wel doet.

oja de HP laserjet 4200 (nieuwer dan 4100 en 4050) hebben we ook getest maar ook bij deze gooit het een raster over heen.

• ronboy30
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12-2016
Dan kun je er met grote zekerheid van uitgaan dat het probleem in het plaatje zit. Een optie is wellicht om het aantal kleuren in het plaatje met een foto edit pakket te reduceren, of anders het plaatje op te schonen met Photoshop.

Ik heb van al mijn hobbies mijn beroep gemaakt

Verwijderd

Topicstarter
ronboy30 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 12:19:
Dan kun je er met grote zekerheid van uitgaan dat het probleem in het plaatje zit. Een optie is wellicht om het aantal kleuren in het plaatje met een foto edit pakket te reduceren, of anders het plaatje op te schonen met Photoshop.
De logo waar om het gaat mag kwa kleuren niet aangepast worden (daar hebben we de afdeling V&P (voorlichting en promotie) voor, en deze logo is net goedgekeurt).
Wat ik niet bij heb verteld is dat het logo als een CMYK (kleurencodering) is opgeslagen.
Misschien dat het daarmee te maken heeft.
Alleen vreemd dat HP Laserjet 4050 er anders mee omgaat want die pakt de logo wel goed.

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Open het plaatje eens in Photoshop, dan kun je zien of het wit ook écht wit is.

Verwijderd

Topicstarter
Wilko schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 14:12:
Open het plaatje eens in Photoshop, dan kun je zien of het wit ook écht wit is.
Het plaatje heb ik in photoshop geopend en zo blijkt dat het wit niet echt wit is, maar gemengd is door verschillende kleuren om het wit te laten maken.
Dit zou waarschijnlijk de oorzaak kunnen zijn van het probleem met het printen op de HP laserjet 4100.

Alleen de logo is zo aangeleverd door de drukkerij die weer via onze afdeling van V&P gaat en die wil het logo niet aanpassen (kwa kleur of de opbouw van kleur).

Maar ach ik weet waarschijnlijk de oorzaak.
Pagina: 1